Honda CBF deel 6

Motul 5100 half syntheet,zeer goede olie,of nog beter de volsyntheet van Motul,maar dat is een duur sapje.
Iridium heeft het voordeel dat je de bougies langer er in kan laten zitten,nadeel is dat ze bij zo,n lange periode wel eens muurvast kunnen gaan zitten
en dan heb je een heel groot probleem,persoonlijk zou ik gewoon de gewone die Honda voorschrijft nemen.
Ik gebruik op mijn cbf1000 de 10W40 van Louis. Prima olie, wel elke keer, dwz 6000 km ook even het filter vervangen. Ik heb er inmiddels met de cbf 110.000 km opzitten, nog nooit een klap verkeerd gegeven, af en toe eens doordoortrekken tot de 10.000 toeren, ( niet te lang natuurlijk ) . Dit is olie van rond de 5 euro per liter. Kijk mar op Louis.de , soms aanbiedingen waarbij je de bezorgkosten vrij hebt. Ketting D.I.D. is prima, maar als je zelf de spullen niet hebt om de montage te doen, laat het dan doen, en natuurlijk tegelijk de tandwielen ook mee vervangen. Een nieuwe ketting op oude tandwielen verhoogt alleen je kosten! En goed smeren, altijd.
 
Even een tip, wellicht al bekend maar toch: ik koop mn olie altijd bij Oliehandel.nl
Binnen 1 max 2 dagen geleverd en voor Castrol 4T Power RS 4 liter betaal ik iets van 38 euro, wat ik zelf een hele mooie prijs vind voor verdomd goede olie.

Mijn ketting ga ik binnenkort ook vervangen (weliswaar CBF1000) maar wordt ook een DID. Kijk op de site van Jos Smit, nu 15% korting op kettingsets en voor 45 euro extra klinkgereedschap erbij. DID VX kettingSET is iets van 120 euro, ZVMX (zwaardere ketting/voor meer power) is iets prijziger.
 
Even een tip, wellicht al bekend maar toch: ik koop mn olie altijd bij Oliehandel.nl
Binnen 1 max 2 dagen geleverd en voor Castrol 4T Power RS 4 liter betaal ik iets van 38 euro, wat ik zelf een hele mooie prijs vind voor verdomd goede olie.

Mijn ketting ga ik binnenkort ook vervangen (weliswaar CBF1000) maar wordt ook een DID. Kijk op de site van Jos Smit, nu 15% korting op kettingsets en voor 45 euro extra klinkgereedschap erbij. DID VX kettingSET is iets van 120 euro, ZVMX (zwaardere ketting/voor meer power) is iets prijziger.
 
Even een tip, wellicht al bekend maar toch: ik koop mn olie altijd bij Oliehandel.nl
Binnen 1 max 2 dagen geleverd en voor Castrol 4T Power RS 4 liter betaal ik iets van 38 euro, wat ik zelf een hele mooie prijs vind voor verdomd goede olie.

Mijn ketting ga ik binnenkort ook vervangen (weliswaar CBF1000) maar wordt ook een DID. Kijk op de site van Jos Smit, nu 15% korting op kettingsets en voor 45 euro extra klinkgereedschap erbij. DID VX kettingSET is iets van 120 euro, ZVMX (zwaardere ketting/voor meer power) is iets prijziger.
Ik koop mijn olie bij Oliewereld.nl die zijn nog goedkoper.
 
Vandaag even langs Jos Smit gereden. Goed advies en uitleg gekregen, en zeker schappelijke prijzen. Heb gekozen voor een D.I.D. ZVMX, 525 met 116 schakels, tandwiel voor 15 en achter 43. Prijsverschil tusssen een VMX en ZVMX was daar iets van 30 euro.
Ik ga de ketting klinken met de ''afam easy riv 5'' tool. Volgens de filmpjes en ervaringen die ik lees, zal het met deze tool niet zo heel moeilijk moeten zijn!

Verder heb ik Motul 5100 5W40 aangeschaft, zit ik in ieder geval goed mee, net wat RG-Gamma zegt. Bougies gewoon de ''normale'' NGK CR9EH9.

Morgen op m'n gemakje in het zonnetje alles monteren. Hopen op niet teveel problemen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Goeie tips! Zal checken.

Even gelijk een andere vraag: wil ivm turbulentie mijn scherm verlagen. Dus heb de schroeven los gedraaid en scherm kunnen verwijderen, maar toen begon het lastig te worden. Die rubberen schijfjes die de schroef vasthouden en tussen scherm en kuip zitten, passen als ik het scherm verlaag niet meer. Even mee lopen klooien maar ik kwam er gewoon niet uit. Hier foto's om duidelijk te maken.


20200416_171429.jpg20200416_171425.jpg20200416_171422.jpg20200416_172228.jpg20200416_172225.jpg20200416_172221.jpg

Het gaat dus om dat grote gat, aan de bovenkant van het scherm waar ik vooral niet uit kom. Iemand ervaring met dit?
 
Goeie tips! Zal checken.

Even gelijk een andere vraag: wil ivm turbulentie mijn scherm verlagen. Dus heb de schroeven los gedraaid en scherm kunnen verwijderen, maar toen begon het lastig te worden. Die rubberen schijfjes die de schroef vasthouden en tussen scherm en kuip zitten, passen als ik het scherm verlaag niet meer. Even mee lopen klooien maar ik kwam er gewoon niet uit. Hier foto's om duidelijk te maken.


Bekijk bijlage 1487384Bekijk bijlage 1487385Bekijk bijlage 1487386Bekijk bijlage 1487387Bekijk bijlage 1487388Bekijk bijlage 1487389

Het gaat dus om dat grote gat, aan de bovenkant van het scherm waar ik vooral niet uit kom. Iemand ervaring met dit?
Ik heb met de 600 wel eens mijn hoge schermpje eraf gehad en de originele er op in de laagste stand. Die rubbertjes heb ik ook en vergelijkbare vormpjes van de openingen. Was ook even puzzelen toen.
Met alleen je foto's kan ik je zo niet helpen, misschien met een totaal plaatje.
 
Vandaag de ketting etc vervangen. Alles goed gegaan!

Echter er wel achter gekomen dat mijn voor vorkkeerring lek in rechts voor.
Heeft iemand ervaring om dit zelf te herstellen? Of weet iemand toevallig wat een motorzaak hier voor zal vragen?
 
Hallo allemaal hoe gaat het Ier tijd vrij rustig op de weg ook door de eek zie ik niet zo veel motoren is dit bij jullie het gevolg van de Coro hype
of is het weer nog niet goed genoeg ik heb er dit jaar een 650 km op zitten veel te weinig vind ik.
 
Dames en heren.

Na bijna een jaar op een cb600 rondgereden te hebben, ben ik voorzichtig aan het rond kijken naar een vervolgstap.
Aangezien ik toch wel een beetje Honda fan ben, zit ik me te oriënteren op een cbf 1000f.
Het grootste obstakel is de breedte van mijn deurpost.
Die is namelijk 80cm.
Dagelijks gaat de motor er in en er uit.
M’n cbtje fiets ik zo naar binnen, maar ik ben bang dat een cbf iets lastiger wordt.
Aangezien en geen cbf bij een handelaar in de buurt staat, heb ik de volgende vragen aan jullie:

Wat is de breedte van het stuur?
Wat is de breedte van de kuip op het breedste punt?
Zijn de stengels van de spiegels te verdraaien, zodat de spiegelbreedte kleiner wordt?
Is de opgegeven breedte van 782 ter hoogte van de spiegels?
Heeft er iemand ervaring met het regelmatig stallen met zo’n krappe doorgang?

Alvast bedankt voor de moeite.
Wie weet rijd ik binnenkort wel op zo’n prachtig CBF met die speciale zwarte kleur😄
 
Dames en heren.

Na bijna een jaar op een cb600 rondgereden te hebben, ben ik voorzichtig aan het rond kijken naar een vervolgstap.
Aangezien ik toch wel een beetje Honda fan ben, zit ik me te oriënteren op een cbf 1000f.
Het grootste obstakel is de breedte van mijn deurpost.
Die is namelijk 80cm.
Dagelijks gaat de motor er in en er uit.
M’n cbtje fiets ik zo naar binnen, maar ik ben bang dat een cbf iets lastiger wordt.
Aangezien en geen cbf bij een handelaar in de buurt staat, heb ik de volgende vragen aan jullie:

Wat is de breedte van het stuur?
Wat is de breedte van de kuip op het breedste punt?
Zijn de stengels van de spiegels te verdraaien, zodat de spiegelbreedte kleiner wordt?
Is de opgegeven breedte van 782 ter hoogte van de spiegels?
Heeft er iemand ervaring met het regelmatig stallen met zo’n krappe doorgang?

Alvast bedankt voor de moeite.
Wie weet rijd ik binnenkort wel op zo’n prachtig CBF met die speciale zwarte kleur😄
Hallo je zal van de CBF nooit spijt krijgen woon je ver weg van een dealer ?
Stuurbreedte is 74 cm
Hendels 80 cm
Spiegels 88 cm en wegdraaibaar
Kuipbreedte 60 cm
Een beest van een machine dus suc6 met de aankoop 😁
 
Hallo je zal van de CBF nooit spijt krijgen woon je ver weg van een dealer ?
Stuurbreedte is 74 cm
Hendels 80 cm
Spiegels 88 cm en wegdraaibaar
Kuipbreedte 60 cm
Een beest van een machine dus suc6 met de aankoop 😁

Dank je wel👍
Super!!!
50-60 km dus valt mee, had alleen nog geen tijd.
 
Vraag aan de kenners; wil een kofferset met beugel overnemen. Deze komen van een cbf1000 uit 2010. Ik heb een cbf600 uit 2005. Weet iemand of dit past? Ik moet er dik 200km voor rijden, dus liever vraag ik het eerst even aan de kenners ;)
 
Echter er wel achter gekomen dat mijn voor vorkkeerring lek in rechts voor.
Heeft iemand ervaring om dit zelf te herstellen? Of weet iemand toevallig wat een motorzaak hier voor zal vragen?
Hoewel al een 3/4 jaar geen cbf rij, kijk ik heel af en toe nog weleens in dit topic.
In 2018 was mijn voorvorkkeerring ook leg gegaan. Die heb ik toen zelf vervangen. Met behulp van het haynes werkplaatshandboek is dat verder prima gegaan. Enige lastige was de ringen weer helemaal goed op de plaats krijgen zonder deze te beschadigen. Daar zijn tools voor maar die heb ik niet gekocht en dus was dat lastiger.
Het is ook een mooie gelegenheid om de voorvork olie in beide vorken te vervangen. Ik zou dan namelijk ook meteen de andere keerring vervangen. Tevens, je kunt nadenken over andere voorveren al je toch alles al los hebt ;)
Progressieve eventueel, of wellicht de gewone lineaire maar dan weer nieuwe, is natuurlijk afhankelijk van km stand en ouderdom van de fiets.
 
Hey hallo allemaal. Mijn buurvrouw heeft een cbf600. Nu heeft deze door problemen een jaar stil gestaan. Vanmiddag deed gelukkig weer vroem. Zij blij. Nu is er alleen 1 dingetje waar ik over twijfel en dat is de brandstof pomp. Als je de sleutel omdraait hoor je deze niet. Als je de motor 1 keer een seconde of 2 gaat de pomp pas druk op bouwen. Is dat normaal?? Zo niet wat kan het zijn??

Thanks!
 
Al jaren trouw heb ik m'n 600cc beestje. En het is weer tijd voor onderhoud.
Tank, voorspatbord, zijkappen en kofferdeksel laten spuiten..
Motorolie, lucht en oliefilter. Nieuwe inlaat rubbers, carburateurs ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd. En tot slot wat nieuwe vacuümslangen en klemmetjes. Afgelopen jaar is er een nieuwe koppelingsset in gegaan en de rubbers van de voorvork weer vervangen. Maar het blijft een fijn rijdende motor.
Nieuw koplamp ringetje etc.. Maak hem weer helemaal top voor m'n pa.

Oudere foto maar dezelfde kleur:
Nog zonder stickers want 1000km na deze foto ging ik op mijn muil :') Maar nu dus weer de kleur opnieuw erop en nu wél met stickers.
En last but not least, ook die kleine zijkapjes en achter boven het achterlicht worden opnieuw in structuur gespoten. Die waren flink aan het afbladeren.
17434674_1617316808295953_2410953536828340811_o.jpg
 
Al jaren trouw heb ik m'n 600cc beestje. En het is weer tijd voor onderhoud.
Tank, voorspatbord, zijkappen en kofferdeksel laten spuiten..
Motorolie, lucht en oliefilter. Nieuwe inlaat rubbers, carburateurs ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd. En tot slot wat nieuwe vacuümslangen en klemmetjes. Afgelopen jaar is er een nieuwe koppelingsset in gegaan en de rubbers van de voorvork weer vervangen. Maar het blijft een fijn rijdende motor.
Nieuw koplamp ringetje etc.. Maak hem weer helemaal top voor m'n pa.

Oudere foto maar dezelfde kleur:
Nog zonder stickers want 1000km na deze foto ging ik op mijn muil :') Maar nu dus weer de kleur opnieuw erop en nu wél met stickers.
En last but not least, ook die kleine zijkapjes en achter boven het achterlicht worden opnieuw in structuur gespoten. Die waren flink aan het afbladeren.
17434674_1617316808295953_2410953536828340811_o.jpg
Dat fietsje wordt zgan zo te horen.
Gaat ie kado aan je pa? :?
 
Weet iemand of het zadel van een 2005 cbf600 ook op de 500 of 1000 past?
Ik heb aangepast zadel op marktplaats gezet voor de cbf600 maar hij lijkt ook op het zadel voor de cbf1000
 
Gisteren m'n gouden koets weer gepoetst. Als alles meezit in Duitsland dan ga ik lekker motorkamperen.

IMG_0724.JPG


Heeft er iemand een tip voor betere haakjes daar waar nu die schroeven zitten? Ik weet niet hoe ze heten, zie het rode op de foto.
Ik zoek eigenlijk iets van haken die je erin kan draaien. Ik kan er nu niet een sjorband voor de baggage achterhaken. Die blijven niet goed zitten.
Als het er haken voor zijn of voor te maken zijn, dan kan ik er mooi een bandje achter langs haken.
 
Je kunt zelf een haak maken en dit vast lassen aan een bout of een beugelset voor zijkoffers tweedehands op de kop tikken. Bij zo’n beugelset heb je voldoende mogelijkheden om bagage vast te zetten.
 
Al jaren trouw heb ik m'n 600cc beestje. En het is weer tijd voor onderhoud.
Tank, voorspatbord, zijkappen en kofferdeksel laten spuiten..
Motorolie, lucht en oliefilter. Nieuwe inlaat rubbers, carburateurs ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd. En tot slot wat nieuwe vacuümslangen en klemmetjes. Afgelopen jaar is er een nieuwe koppelingsset in gegaan en de rubbers van de voorvork weer vervangen. Maar het blijft een fijn rijdende motor.
Nieuw koplamp ringetje etc.. Maak hem weer helemaal top voor m'n pa.

Oudere foto maar dezelfde kleur:
Nog zonder stickers want 1000km na deze foto ging ik op mijn muil :') Maar nu dus weer de kleur opnieuw erop en nu wél met stickers.
En last but not least, ook die kleine zijkapjes en achter boven het achterlicht worden opnieuw in structuur gespoten. Die waren flink aan het afbladeren.
17434674_1617316808295953_2410953536828340811_o.jpg

Mooi kleurtje!

Vraagje; was je veel kwijt voor het spuiten?

Ik wil n.l. mijn CBF600 ook laten spuiten, alleen word ik een beetje verdrietig van de offertes die ik tot nu toe heb ontvangen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan