Honda CBF deel 6

dit is volgens mij alleen voor het eerste model cbf. Niet voor de cbf1000f (mkII).

Ik ben vandaag nog weer een stukje wezen rijden. Het was de bedoeling om de hele dag weg te zijn, maar helaas kon ik vandaag niet zonder pijn op de motor zitten. Dus ik was met een uurtje weer thuis. Ik weet nu niet echt wat ik met de motor aan moet. Hij doet alles perfect, loopt schitterend. Maar ik kan er niet relaxt op zitten. Helaas is het ook niet zo makkelijk om alweer naar een andere te kijken. (tenzij de staatsloterij deze maand lief doet :P)
 
Dat is erg vervelend. Het leek zo goed te gaan tijdens de 500km rit die je kort geleden hebt gemaakt.
Rij jij met een textiel broek of leer?
Textiel is vaak broeierig en dat is ook erg oncomfortabel. Een naadloze sportonderbroek (bv Nike) of een Skiveez onderbroek met padding geeft ook wat verlichting maar het blijft een beetje gerommel in de marge. Bij warm weer heb sowieso meer zadelpijn.
Mss stuurhoek veranderen om je zithouding te veranderen.
Bij mij gaat het nu redelijk maar echt langere ritten geeft nog steeds geen lekker zitgevoel, vooral in de zomer.
Succes
 
Ik rij met textiel. Binnenkort sowieso nieuwe kleding halen. Huidige is alweer een jaar of 15 oud. Echt versleten.
Vandaag weer een stuk gereden en dat ging dan weer redelijk. Het zit hem gewoon in mij lichaam. Andere motor zal weer andere problemen geven ben ik bang. We gaan het gewoon verder proberen.
@ph, mocht jij je motor inruilen en het zadel apart verkopen dan laat het even weten.
 
Hallo sinds kort in het bezit van deze schoonheid
 

Bijlagen

  • 20220415_130342.jpg
    20220415_130342.jpg
    426,7 KB · Weergaven: 23

Dit zijn de maten en het merk​

Givi Windscherm D303ST - Screen - Transparent 54 x 39.5 cm​

Specific screen, transparent 54 x 39,5 cm (H x W)to be mounted instead of the original screen / 12,5 cm higher than the original​

 
He Kompas,
Mocht ik overgaan op inruil dan stuur ik je wel even een berichtje. Heb beetje hetzelfde gevoel dat het meer aan dit 58-jarige lijf ligt maar wel frappant dat hier bij de CBF meer mensen over klagen. In mijn 35 jarige motorrijervaring eigenlijk geen last van gehad tot aan de CBF.
Voor de rest fijnste motor ooit.
 
He Kompas,
Mocht ik overgaan op inruil dan stuur ik je wel even een berichtje. Heb beetje hetzelfde gevoel dat het meer aan dit 58-jarige lijf ligt maar wel frappant dat hier bij de CBF meer mensen over klagen. In mijn 35 jarige motorrijervaring eigenlijk geen last van gehad tot aan de CBF.
Voor de rest fijnste motor ooit.
Het is/was een hot-topic op allerlei CBF-forums. Met name geluid, wervelingen en/of slechte bescherming tegen de invloeden. Ook Motorbladen wijdde er testen aan: Test 8 ruiten voor de Honda CBF1000 - MotoPlus De Givi komt er als 1 van de beste uit. 💪
 
Het is voor mij niet de ruit die het probleem is. De mra ruit voldoet prima voor mij. Het is de zitpositie. Ik kan er geen vriendjes mee worden. Vandaag even naar assen geweest. Maar weer veel pijn. De lol is er wel vanaf zo.
 
Het is voor mij niet de ruit die het probleem is. De mra ruit voldoet prima voor mij. Het is de zitpositie. Ik kan er geen vriendjes mee worden. Vandaag even naar assen geweest. Maar weer veel pijn. De lol is er wel vanaf zo.
Sorry, niet goed gelezen. Balen man! 😢 Het lijkt alsof de geometrie ergonomie meer afgestemd is op (kleinere) Italianen. Kniehoek, zadelvorm/-ligging, tank… en bij mij met mn 1.86, ruit een issue.
 
28A0E3D5-BD50-48BE-8B20-210D2284FA60.jpeg
Mijn prachtige CBF1000F van 2016 met 32000 km staat bij motoren te koop een súper mooie en jonge red devil met Bagster seat.
 
Vandaag nieuwe banden op de motor laten leggen. En eenmaal het achterwiel er uit bleken de achterwiellager aan gort. Dus ook daar nieuwe in laten zetten. Wat een wereld van verschil is dat toch altijd weer als je nieuwe banden krijgt. Nu waren de oude banden flink plat gereden. Dat zorgde er waarschijnlijk ook voor dat het stuur zo slingerde als je bij 80 km/u het stuur los liet. Dat is nu dus ook helemaal over. En het sturen gaat zoveel soepeler. Een hele andere motor. Terwijl ze daar mee bezig waren heb ik op diverse motoren proef gezeten. Onder andere een Suzuki Vstrom 1000 (erg lelijk dashbord), honda nc700x (goede zitpositie, maar een kleine motor en erg kleine cockpit) en op een moto guzzi v85TT. Die laatste zat heerlijk en zag er prachtig uit. Helaas veel te duur voor mij op dit moment.
82 nieuwe banden 30-04-2022.jpeg
 
Ik heb de peertjes vervangen voor deze "projector LED" lampen:


Bekijk bijlage 1652199

Deze zijn in H7 te koop, maar hebben dan toch de 3 polen ( aarde, gewoon licht en groot licht ) die je normaal alleen op H4 lampen ziet. Vervolgens was het een kwestie van de originele bedrading los maken, en beide + polen dubbel aftappen en naar beide peertjes sturen.

Nog steeds tevreden over de Ali set? Ik zit ook te kijken of ik bij beide kanten dimlicht kan krijgen... Maargoed, totale leek hierin nog, dus misschien een domme vraag.. Heb jij nu twee keer een H4 besteld, een H4 en H7, of twee keer een H7? Kun je misschien nog ietsje uitgebreider uitleggen hoe je het hebt gedaan?
 
Ik heb 2 maal de H7 besteld. Vervolgens heb ik de 2-polige bedrading naar de linker en de rechter lamp losgemaakt en de positieve draden van beiden gesplitst naar beide kanten, zodat ik 2 maal 3-polig draad heb, met aan beide kanten stadslicht en groot licht heb. De draden heb ik zelf op z'n Macgyvers verstopt achter het kuipwerk.


draadcbf.jpg
 
Ik rij met textiel. Binnenkort sowieso nieuwe kleding halen. Huidige is alweer een jaar of 15 oud. Echt versleten.
Vandaag weer een stuk gereden en dat ging dan weer redelijk. Het zit hem gewoon in mij lichaam. Andere motor zal weer andere problemen geven ben ik bang. We gaan het gewoon verder proberen.
@ph, mocht jij je motor inruilen en het zadel apart verkopen dan laat het even weten.
Zadeldeck bij Ali gescoord. Werkt goed 👍
 

Bijlagen

  • DE9EF782-341B-41C7-880F-89F7C8905591.jpeg
    DE9EF782-341B-41C7-880F-89F7C8905591.jpeg
    184,5 KB · Weergaven: 24
Heb een vraag. Vandaag met mijn neef gereden. Toen zijn licht het niet meer deed de zekering gecontroleerd die heel bleken te zijn. Bij signaal geven deden beide lampen het dus die zijn ook niet stuk. Heb ik de lichtschakelaar uit elkaar gehaald maar kon daar ook niets direct in vinden. De contacten zagen er goed uit. Bij het in elkaar zetten bleek dat de boutjes een verschillende lengte hebben. Gevolg is dat ik het lange boutje door de behuizing heb gedraaid. Brokken is dokken dus nu zoek ik een linker stuurschakelaar voor de CBF 600 sa uit 2005. Zag al iets op internet met nummer 35200MERD01 maar ben dan 60 euro kwijt inclusief verzenden. Is iemand hier bekend met een onderdelensite waar ik ook kan kijken voor een prijsvergelijk, of heeft iemand iets liggen?

Een andere vraag. Na het in elkaar zetten deed het licht het niet maar even later bij het wegrijden ging het aan om een paar kilometer weer uit te gaan en uit te blijven. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn of waarnaar ik kan zoeken?

Alvast dank voor de antwoorden.
 
misschien domme opmerking, maar lamp al vervangen?
En anders met een multimeter gaan meten waar de spanning er niet meer is
 
misschien domme opmerking, maar lamp al vervangen?
En anders met een multimeter gaan meten waar de spanning er niet meer is
Is geen domme vraag hoor. Maar lampen deden het bij seinen maar ook groot gedimd bij wegrijden.

Maar door je opmerking toch wakker geschud. Vervangen kan geen kwaad en weet je gelijk of het aan de lamp ligt of niet.

Zal eens kijken met een multimeter. Ook een goede tip.

Zag trouwens op internet ook een schakaar voor een 600N. Zo te zien is die gelijk aan de 600SA terwijl het onderdeelnummer verschillend is.
 
Vandaag was de CBF exact 10 jaar in mijn bezit, dus vond ik het een mooi moment om een replica te maken van de foto die ik 10 jaar geleden maakte, om het verschil met 10 jaar geleden leuk in beeld te brengen...

ab.jpg
 
Hallo allemaal,

Heeft iemand toevallig een passage uit het werkplaatshandboek die betrekking heeft op de carburateur van een Honda CBF600sa van 2004?
Ik kan alleen stukken vinden van de latere versie, die met PGM-FI.
Ik weet ook niet of deze 2004 carburateur ook op andere Honda modellen is gebruikt want ook dat kan ik niet vinden (of ik zoek verkeerd). Misschien is daar dan makkelijker een werkplaats handboek voor te vinden.

Voor mijn schoonvader wil ik zijn motor verkoopklaar maken omdat hij langzaam zijn zicht verliest en geen motor meer kan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan