Honda CBF deel 6

Conclusie, duo zadeltjes zijn wel uitwisselbaar. Zitje voor de bestuurder niet.
Het hele subframe is anders en ook de verstelbare hulp frame-pjes.

Dus gezocht nog altijd, zitje voor de pc38 cbf600
 

Bijlagen

  • 20230109_215904.jpg
    20230109_215904.jpg
    224,6 KB · Weergaven: 26
Je kunt ook zelf nieuw schuim erin zetten. Is even een werkje, zeker als je dat voor de eertste keer doet, maar resultaat kan heel goed zijn. Kun je meteen steviger schuim nemen.
 
Je kunt ook zelf nieuw schuim erin zetten. Is even een werkje, zeker als je dat voor de eertste keer doet, maar resultaat kan heel goed zijn. Kun je meteen steviger schuim nemen.
Ja, zoiets zal het denk ik wel worden. Zo veel lijkt er niet beschikbaar ook. En zadel laten doen is voor de oudere cbf denk ik buitenproportioneel duur
 
In Den Haag zit een zadelboer die dat vlgs mij onder de E 100,- doet. En er zijn er in den lande wel meer, lees ik hier en daar. Geen houten reet of erger is dat zeker wel waard
 
Topsellerie heeft soms acties, ben je rond 250/270 euro klaar. Je kunt alleen met Creditcard betalen, dat is enige nadeel. Super aardige vakmensen, hebben mij nog een paar keer gemaild over hoe ik mijn buddy precies wou hebben qua details. Beide motors hebben bij ons een Topsellerie. Nooit meer anders voor ons. Bagster oid is ook prima, maar heeft volgens mij niet zo vaak aanbiedingen.
 
Sinds een aantal dagen heeft de CBF ( 600 uit 2004 ) moeite met de neutraal-indicator. Als ik hem aan zet gaat ''ie constant branden, maar zodra ik de motor probeer te startem gaat ''ie uit en weigert de motor te starten. Ik ontloop het momenteel door de koppeling in te knijpen tijdens het starten, maar is dit iets wat ik zelf kan fixen ?
De oorzaak is boven water, de sensor zelf was versleten... je ziet duidelijk dat het bovenste ( puntige ) deel helemaal weg is gesleten. Nieuw sensor erin en alles werkt weer als vanouds.
IMG_9200.JPG
 
Beste forummers,

Sinds een jaar of vier/vijf ben ik in bezit van een cbf600 (volgens mij 2004) als eerste motor. Ik zit vaak te klooien met welke versnelling ik in zit, en wil graag zo’n gipro indicator installeren. Iemand een idee in hoeverre dat plug en play (los van inleren) is? Ik vind op internet hele wisselende verhalen/handleidingen voor verschillende motoren namelijk…
 
Beste forummers,

Sinds een jaar of vier/vijf ben ik in bezit van een cbf600 (volgens mij 2004) als eerste motor. Ik zit vaak te klooien met welke versnelling ik in zit, en wil graag zo’n gipro indicator installeren. Iemand een idee in hoeverre dat plug en play (los van inleren) is? Ik vind op internet hele wisselende verhalen/handleidingen voor verschillende motoren namelijk…
Ik heb ‘n 1000 en had hetzelfde. Eentje op Ali gekocht, plug & play klaar. Alleen het ‘inleren’ is ff een gedoetje: middenbok, en dan alle versnellingen doorlopen tot ca. 4000rpm. Maar ach…. Je gaat er geen spijt van krijgen.
 
Ik heb ‘n 1000 en had hetzelfde. Eentje op Ali gekocht, plug & play klaar. Alleen het ‘inleren’ is ff een gedoetje: middenbok, en dan alle versnellingen doorlopen tot ca. 4000rpm. Maar ach…. Je gaat er geen spijt van krijgen.

Dank, zojuist gemonteerd, had gelukkig een goed/passend filmpje gevonden op YouTube want zelf/met de handleiding van gipro was het een hele uitdaging geworden, maar het is zelfs mij nu gelukt! Nu wachten op mooi weer :D
 
PXL_20230202_134746295.jpg
PXL_20230202_134808971~2.jpg
PXL_20230202_134824309~2.jpg
PXL_20230202_135020475.jpg

Sinds gisteren in het bezit van deze parel! Ziet er nog fantastisch uit en "slechts" 30dkm op de teller. Had de CB1000R de deur uit gedaan omdat deze voor mij niet helemaal was wat ik zocht. Ben ook van plan wat meer lange afstanden te rijden, maar zocht wel een leuke fiets om wat sportiever mee te kunnen sturen.

Verder eerst maar eens wat kilometers maken voordat ik er een waardeoordeel over kan vellen, maar de eerste indruk is positief!
 
Ik vind de originele spiegels niet echt mooi (meer) Ik zou graag wat modernere exemplaren monteren.
Maar wat past er op. Lastig om wat te vinden.
 
Ik wil met een relais en een extra zekeringkastje wat accessoires aansluiten. Daar kom ik op zich wel uit, alleen vraag ik me af of er een goed advies is voor het netjes (droog) monteren van deze zaken? Ik kan het onder de buddy neerleggen maar dan ligt het los en ik heb daar vaak m’n slot in. Het liefst zou ik het netjes onder het zadel wegwerken - daar is veel ruimte - maar is er iemand die tips of voorbeelden heeft van hoe dat netjes te doen is?
 
Ik wil met een relais en een extra zekeringkastje wat accessoires aansluiten. Daar kom ik op zich wel uit, alleen vraag ik me af of er een goed advies is voor het netjes (droog) monteren van deze zaken? Ik kan het onder de buddy neerleggen maar dan ligt het los en ik heb daar vaak m’n slot in. Het liefst zou ik het netjes onder het zadel wegwerken - daar is veel ruimte - maar is er iemand die tips of voorbeelden heeft van hoe dat netjes te doen is?
Krimpkous, en solderen (goed isoleren) bij mij alle accessoires afgetakt van t stadslicht: navi, shiftlight, temp.meter en werkt goed.
 
Goedenmorgen,

Bij deze wil ik mij even voorstellen.

Sinds afgelopen woensdag in het bezit van deze mooie rooie rakker, een CBF 1000 uit 2011.
Mijn oude BMW K1200GT uit 2003 ingeruild ivm te hoge onderhoudskosten die om de hoek kwamen kijken.

Vooralsnog erg tevreden met CBF, veel levendiger blok dan de BMW, plus de Japanners zijn wat makkelijker te onderhouden.

Enige aanpassing die ik momenteel wil doen, is extra dagrij verlichting monteren op de radiator steunen.
Dit worden ledlampen van 5w per stuk, en ik zat te denken om de stroom af te tappen van 1 van de running light lampjes uit de koplampunit. Uiteraard dan nog een zekering en een aan/uit schakelaar ertussen.

Iemand nog tips en tricks hiervoor? En evt gekkigheidjes waar ik op moet letten bij dit model en bouwjaar?

Alles is welkom 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20230302_191323.jpg
    IMG_20230302_191323.jpg
    143,1 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20230303_002342.jpg
    IMG_20230303_002342.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 22
Hier pas een navigatie laad snoer erbij gezet op een cbf600 van 2005.
Er zat al een handvat verwarming op. En er komt nog een usb aansluiting bij binnenkort.

Twee dingen om rekening mee te houden. Iets met een adapter, bijv 12V naar 5V, zal ook een beetje stroom trekken als er niks aanhangt. Dus die wil je sowieso mee laten schakelen met het contact slot.
En per zekering die je al hebt kunt je uitvogelen hoe veel stroom daar nu al doorheen gaat als dingen tegelijkertijd aan staan.

Toeter, koplamp, knipperlichten etc.

Een usb lader of 5V lader van een navigatie trekt meestal 1A. De handvat verwarming zat in de hoogste stand op 60W, dus 5A.

Als je dat allemaal bij de zekering van de koplamp erbij doet komt dat dus te hoog voor een 10A zekering.

Ik heb een deel dus bij koplamp zekering gedaan.
En een deel bij de zekering waar het kleine lampje bij hangt vd koplamp.

Allebei dus wel toegankelijk aan de voorkant.


Tot slot ben ik niet zo vh doorknippen. Ik soldeer liever een splittertje.
 
Ik ga helaas onze CBF 600 verkopen i.v.m. tweede NC750X in het gezin.
Er is nooit bezuinigd op onderhoud. Afgelopen week nog nieuwe accu geplaatst. Wie kan ik blij maken met deze fijne motor , klaar voor het nieuwe seizoen?

Honda CBF 600 2004
 
Hoihoi, ik heb weer een paar vragen!
Ten eerste valt het bij mijn cbf (600SA 2007) op dat mijn voetrem erg hoog zit. Om te kunnen remmen moet ik mijn voet of helemaal optillen van de steun of in een bijna onmogelijke hoek zetten. Herkent iemand dit? Is dit iets wat gewoon aan mij ligt of is dit echt iets van de motor wat aangepast kan worden? Ik ben namelijk nogal klein van stuk en ken dit niet van andere motoren waar ik op heb gereden.
Daarnaast heb ik het idee dat de motor stationair of in de laagste versnellingen nogal onrustig draait. Hij lijkt wat zoekende, ook met weg rijden of in laag tempo rijden en ik vind dat die regelmatig moeilijk opstart. Kan ook zeker niet zomaar wegrijden (eerst even laten draaien) ook al heb ik ervoor grote stukken gereden en is de motor warm. Kreeg hem vandaag bijna niet opgestart na 10min stil staan... Hij is nog niet zo lang geleden bij de service geweest, omdat die niet meer wilde starten na lang stil staan, daar is die helemaal schoongemaakt en zijn er nieuwe bougies in gezet. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Is het aan te raden om hiermee terug naar de motorservice te gaan?
Dankjewel alvast!!
 
Hoihoi, ik heb weer een paar vragen!
Ten eerste valt het bij mijn cbf (600SA 2007) op dat mijn voetrem erg hoog zit. Om te kunnen remmen moet ik mijn voet of helemaal optillen van de steun of in een bijna onmogelijke hoek zetten. Herkent iemand dit? Is dit iets wat gewoon aan mij ligt of is dit echt iets van de motor wat aangepast kan worden? Ik ben namelijk nogal klein van stuk en ken dit niet van andere motoren waar ik op heb gereden.
Daarnaast heb ik het idee dat de motor stationair of in de laagste versnellingen nogal onrustig draait. Hij lijkt wat zoekende, ook met weg rijden of in laag tempo rijden en ik vind dat die regelmatig moeilijk opstart. Kan ook zeker niet zomaar wegrijden (eerst even laten draaien) ook al heb ik ervoor grote stukken gereden en is de motor warm. Kreeg hem vandaag bijna niet opgestart na 10min stil staan... Hij is nog niet zo lang geleden bij de service geweest, omdat die niet meer wilde starten na lang stil staan, daar is die helemaal schoongemaakt en zijn er nieuwe bougies in gezet. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Is het aan te raden om hiermee terug naar de motorservice te gaan?
Dankjewel alvast!!
Het is een 2007 zeg je. Dus ik neem aan carburateurs. Je hebt dan ook handmatige choke om koud te starten, klopt dat?

En liep en startte die wel mooi net nadat die was schoon gemaakt?

Als er wat troep onder in de tank zit. En geen of grof filter in de benzine leidingen. Zijn de carbs mogelijk opnieuw vervuild.

Voor dat rauwe lopen op lage toeren denk ik dat synchroniseren aan de orde is. Of dus weer vervuiling in de carburateurs.

Slecht starten kan accu zijn. Maar ook dus weer vervuilde carburateurs.

Voetrem is gewoon af te stellen.


En laatste opmerking. Hier iemand met een verlaagd zadel op een 2005 cbf. Misschien interessant voor beide partijen om te wisselen?
 
Het is een 2007 zeg je. Dus ik neem aan carburateurs. Je hebt dan ook handmatige choke om koud te starten, klopt dat?

En liep en startte die wel mooi net nadat die was schoon gemaakt?

Als er wat troep onder in de tank zit. En geen of grof filter in de benzine leidingen. Zijn de carbs mogelijk opnieuw vervuild.

Voor dat rauwe lopen op lage toeren denk ik dat synchroniseren aan de orde is. Of dus weer vervuiling in de carburateurs.

Slecht starten kan accu zijn. Maar ook dus weer vervuilde carburateurs.

Voetrem is gewoon af te stellen.


En laatste opmerking. Hier iemand met een verlaagd zadel op een 2005 cbf. Misschien interessant voor beide partijen om te wisselen?
Ja, klopt, heb een handmatige choke.

Ik heb het idee dat hij toen wel mooi liep, maar heb met dit weer afgelopen maanden toch ook niet verschrikkelijk veel gereden dus als het weer vervuild is gaat er ergens iets mis.... Ze zijn er toen echt lang mee bezig geweest. Als ik het zo hoor lijkt het toch weer vervuiling. Accu zou goed moeten zijn.
Ik ga dan toch nog eens bellen, als het een kwestie van synchroniseren is dan is het zo opgelost... Ik hoop dat het makkelijk op te lossen is.
Voetrem ga ik zelf dan eens naar kijken.
Dankjewel voor je antwoord!!

Wisselen? Dat zou wel interessant kunnen zijn. Ik heb tot nu toe nog niet gewisseld met iemand haha
 
Mijn ervaring is de ‘arme’ afstelling van CB’tjes met carb. vanaf’90-. De pitjes welke je eruit haalt zien soms groen/geel van ermoe, zei de monteur altijd. Koudstart-verrijking is belangrijk voor enigzins regelmatig loop bij koude motor. Als de boel los is geweest, chokekabel verlegt, etc dan ga je na of je chokeknop wel volledig ‘opentrekt’ en of ( belangrijk) bij in rustgeplaatste knop, de choke ook volledig terugstelt. Anders verrijkt ie, ongewenst en ga de motor hunten. Klepspeling? Komt niet. Aak voor bij japanners, maar negatieve speling komt voor bij koude motor, dan lekt je uitlaatklep iets en loopt ie ook onregelmatig. Ver gezocht maar meten is weten. Suc6
 
Laatst bewerkt:
Ja, klopt, heb een handmatige choke.

Ik heb het idee dat hij toen wel mooi liep, maar heb met dit weer afgelopen maanden toch ook niet verschrikkelijk veel gereden dus als het weer vervuild is gaat er ergens iets mis.... Ze zijn er toen echt lang mee bezig geweest. Als ik het zo hoor lijkt het toch weer vervuiling. Accu zou goed moeten zijn.
Ik ga dan toch nog eens bellen, als het een kwestie van synchroniseren is dan is het zo opgelost... Ik hoop dat het makkelijk op te lossen is.
Voetrem ga ik zelf dan eens naar kijken.
Dankjewel voor je antwoord!!

Wisselen? Dat zou wel interessant kunnen zijn. Ik heb tot nu toe nog niet gewisseld met iemand haha
Okay,
Dus dat die even moet draaien voordat die redelijk normaal kan wegrijden is dat juist met koude motor en choke? Of juist met warme motor en zonder choke?

Als de motor een tijd heeft stil gestaan met 'moderne' benzine met 10% ethanol kan het ook snel gaan met aanslag/vervuiling in de benzine.
Volgende tankbeurt van bijvoorbeeld Esso de euro 98 duurdere benzine erin kieperen en er nog zo'n (ook al duur) flesje carburateur reiniger erbij mengen kan dit zeker wel verbeteren.
Synchronisatie bij een deels verstopte carburateur is een beetje verkeerde symptoom bestrijding. En dat is vrij zeker ook nog gebeurd bij die laatste beurt.

Wat betreft ruilen bedoel ik om een stukje te rijden met omgeruild zadeltje. Dat zit met twee boutjes vast. En ik vind dat je zoiets eerst zou moeten uitproberen of het voor beide partijen een verbetering is. Gaat ook niet om m'n eigen cbf. Maar die van m'n verkering. Lijkt me ook alleen maar de moeite als je toevallig ook in de buurt van west Brabant woont
 
Hier een nieuw lid, ben na bijna 20 jaar weer op de motor gestapt. Na eerst een vfr bekeken te hebben toch een cbf1000 gekocht vanwege de zithouding, polsklachten en gebrek aan tijd waren de reden om voorheen te stoppen met rijden.
IMG20230427102411.jpg

Inmiddels een km of 1500 gemaakt in een maand tijd, alleen plezier ritjes met mooi weer.
Wel een hoge ruit gemonteerd omdat ik gek van de herrie werd, nu minder alleen turbulentie voor terug gekregen. Daarom een scherm spoiler bestelt en dan hopen dat dan ook de turbulentie weg is.
Het is weer leuk om terug te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan