Zuinige Zusjes en Dikke Duizends is één pot nat

  • Ja, vrijwel dezelfde fiets, alleen ander motorblok

    Stemmen: 2 4,3%
  • Nee, vrijwel dezelfde fiets, alleen ander motorblok

    Stemmen: 1 2,2%
  • Ja, allemaal gezellige rijders

    Stemmen: 35 76,1%
  • Nee, die andere snappen er niks van

    Stemmen: 4 8,7%
  • Ja, lekker allemaal toeren

    Stemmen: 1 2,2%
  • Nee, ik rij alleen met m'n eigen cluppie

    Stemmen: 3 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Heb zelf een CBF 600 sa en ook bij mij schijnt het grootlicht als ik dat aanzet meer naar boven om het zo maar te noemen. Heb dus het vage vermoeden dat het zo hoort om wat voor reden dan ook. Heb hem ook destijds nieuwe gekocht dus er is verder niet aan gesleuteld wat dat betreft.

Greetz,


:W FerdiX

Bedankt voor je reactie. Wellicht inderdaad voor de veiligheid (dat het grote licht naar boven schijnt). Wellicht nog andere CBF rijders met tips of opmerkingen hieromtrent!!?

Wanneer ik nog bij de dealer ben, zal ik hem ook om advies vragen.
 
full
 
Vraagje: Verlichting (afstelling)

Ik heb sinds een week mijn nieuwe CBF 1000 A in bezit. Heerlijk. Alleen de valdoppen moeten er nog op worden gezet. Vraagje over de koplampen. Mijn "normale" verlichting werkt prima, staat naar mijn idee goed afgesteld. Maar wanneer ik mijn groot licht inschakel, schijnt deze wat naar boven!? Is dit voor de veiligheid, dat de overige weggebruikers je goed zien??? Of moet deze wat bijgesteld worden??? Zo ja, is dit een fluitje van een cent (hoe lang duurt dit?)........

GJC

Ook heb in het begin lopen kl@*ien met de afstelling van de lampen (allebei). De stelschroeven zijn bereikbaar zonder de kuip uit te bouwen, maar gingen erg stroef. Ik heb dus wel zelf beide kuipdelen uitgebouwd. Het is wonderwel gelukt. Goed het boekje volgen, kan er niets fout gaan (en ik heb 2 linkerhanden). Wel ernstig oppassen dat je de schroeven van het kuipwerk niet te hard aandraait, dat kan ernstige scheurvorming tot gevolg hebben (zie AJSSTS in het CBF1000 topic). Gewoon handvast is meer dan genoeg. Als je dan goed bij de stelschroeven kan die flink heen en weer draaien en alles is goed te bedienen. Uitbouwen per kuiphelft max 15 minuten, (steile leercurve) dus alles lukt binnen een uur.

Mijn grootlicht staat ook nog steeds wat omhoog. Dat valt goed op als eens een seintje geeft en is prettig in het donker.

groeten Rocketman
 
Laatst bewerkt:
Is Mercuur dichtbij genoeg? Ik ben daar vrijdagochtend 0830 (maar dan heb ik niet veel tijd)

Trouwens, je oude CB1300 staat ook klaar voor aflevering. Die is dus ook verkocht.

tot gauw Rocketman

Honducteur,

Ben vanmiddag al geweest. Ik ben morgenochtend dus NIET bij Mercuur.

groeten Rocketman
 
Ook in dit topic graag aandacht voor de Dikke Duizend Zeelandrit: 1 juli
Deelnemers :
Brinz
Rocketman
 
Hoi allemaal,
Zoals gevraagd begin ook ik met een foto. Afgelopen weekend in Daun (Eifel) de tank weer volgooien bij kilometerstand 43.802 voor de volgende rit.
De seatcover zit er natuurlijk niet op, want anders kon mijn duo niet mee :)

full
 
Laatst bewerkt:
Ook heb in het begin lopen kl@*ien met de afstelling van de lampen (allebei). De stelschroeven zijn bereikbaar zonder de kuip uit te bouwen, maar gingen erg stroef. Ik heb dus wel zelf beide kuipdelen uitgebouwd. Het is wonderwel gelukt. Goed het boekje volgen, kan er niets fout gaan (en ik heb 2 linkerhanden). Wel ernstig oppassen dat je de schroeven van het kuipwerk niet te hard aandraait, dat kan ernstige scheurvorming tot gevolg hebben (zie AJSSTS in het CBF1000 topic). Gewoon handvast is meer dan genoeg. Als je dan goed bij de stelschroeven kan die flink heen en weer draaien en alles is goed te bedienen. Uitbouwen per kuiphelft max 15 minuten, (steile leercurve) dus alles lukt binnen een uur.

Mijn grootlicht staat ook nog steeds wat omhoog. Dat valt goed op als eens een seintje geeft en is prettig in het donker.

groeten Rocketman

Ik heb besloten (en iedere beslissing brengt rust...) na het lezen van je berichtje, dat ik het grote licht niet ga bijstellen. Op deze manier valt het seinen goed op in het verkeer. Bedankt voor je tips!
 
Nog even een tweetal vraagjes:

1. Koelvloeistof: Ik zag dat mijn koelvloeistof (nieuwe motor, 149 km op teller) na een nachtje rust, net boven het minimum staat. Dus volgens mij prima. Klopt het dat dit niveau stijgt als je een rit maakt (warm worden van de vloeistof)? Of moet ik toch wat laten bijvullen? Naar mijn gevoel prima net boven het minimum in koude toestand......

2. Valdoppen: Mijn valdoppen (cbf1000a) moeten nog gemonteerd worden, maar eigenlijk vind ik ze minder fraai op de motor......kwestie van smaak. Wat is jullie advies?
 
Nog even een tweetal vraagjes:

1. Koelvloeistof: Ik zag dat mijn koelvloeistof (nieuwe motor, 149 km op teller) na een nachtje rust, net boven het minimum staat. Dus volgens mij prima. Klopt het dat dit niveau stijgt als je een rit maakt (warm worden van de vloeistof)? Of moet ik toch wat laten bijvullen? Naar mijn gevoel prima net boven het minimum in koude toestand......

2. Valdoppen: Mijn valdoppen (cbf1000a) moeten nog gemonteerd worden, maar eigenlijk vind ik ze minder fraai op de motor......kwestie van smaak. Wat is jullie advies?

1. Heb ik eigenlijk nooit op gelet zo 's-morgens, dus helaas geen zinnig antwoord daarop.

2. Stop ze in een envelop en stuur ze maar naar mij toe 8-)


:W FerdiX

(komt vandaag niet veel zinnigs uit geloof ik)
 
1. Heb ik eigenlijk nooit op gelet zo 's-morgens, dus helaas geen zinnig antwoord daarop.

2. Stop ze in een envelop en stuur ze maar naar mij toe 8-)


:W FerdiX

(komt vandaag niet veel zinnigs uit geloof ik)

Wellicht dan een ander vraagje.......hoe kan je het beste je motor poetsen (tuinslang gebruiken om motor af te spoelen, dan met spons en shampoo wassen en weer afspoelen, waxen en ketting smeren). Laat maar eens wat tips horen!
 
Wellicht dan een ander vraagje.......hoe kan je het beste je motor poetsen (tuinslang gebruiken om motor af te spoelen, dan met spons en shampoo wassen en weer afspoelen, waxen en ketting smeren). Laat maar eens wat tips horen!
Motor helemaal inspuiten met S100, 20 minuten laten intrekken en dan met speciaal sponsje van S100 en veel water de motor wassen en afspoelen. Drogen met een schone zachte niet pluizende doek. Eventuele oliespatjes of zwarte aanslag op de velgen verwijderen met een zachte doek waarop je een beetje WD40 spuit en de motor staat weer te blinken 8-)

Ketting smeren doe ik nooit, dat doet de pro-oiler voor me. Alleen af en toe het reservoir een beetje bijvullen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,
Zoals gevraagd begin ook ik met een foto. Afgelopen weekend in Daun (Eifel) de tank weer volgooien bij kilometerstand 43.802 voor de volgende rit.
De seatcover zit er natuurlijk niet op, want anders kon mijn duo niet mee :)

[afbeelding]

Beste AjjSts, ik zie dat jij bij het tanken gaat staan (motor op de middenstandaard). Bewust of toeval? Ik blijf meestal op de motor zitten....

Niet belangrijk maar het viel me even op.....
 
Beste AjjSts, ik zie dat jij bij het tanken gaat staan (motor op de middenstandaard). Bewust of toeval? Ik blijf meestal op de motor zitten....

Niet belangrijk maar het viel me even op.....
Bewust op de middenbok gezet. Ik gooi mijn tanktas op het zadel, tank dat ding tot de nok toe vol en ga afrekenen (en dan moet je toch van je motor af). Als ik hem volgooi als ik erop zit dan moet tie daarna toch op de jiffy voordat ik kan afrekenen en dan loopt de benzine in het overloopgootje en das zonde van dat kostbare vocht. Ik tank ook nooit als ik weet dat ik na 500 meter de motor thuis in de garage zet. Want alleen bij het tanken gaat tie op de middenbok. Op alle andere plaatsen gaat tie op de jiffy :)
 
Bewust op de middenbok gezet. Ik gooi mijn tanktas op het zadel, tank dat ding tot de nok toe vol en ga afrekenen (en dan moet je toch van je motor af). Als ik hem volgooi als ik erop zit dan moet tie daarna toch op de jiffy voordat ik kan afrekenen en dan loopt de benzine in het overloopgootje en das zonde van dat kostbare vocht. Ik tank ook nooit als ik weet dat ik na 500 meter de motor thuis in de garage zet. Want alleen bij het tanken gaat tie op de middenbok. Op alle andere plaatsen gaat tie op de jiffy :)

Duidelijk verhaal. Maar wanneer je 'm thuis in de garage of schuur zet, gaat ie dan wel op de middenstandaard? Doe ik eigenlijk wel altijd, volgens mij toch beter en stabieler voor de motor? Kan er inderdaad benzine uitlopen wanneer je m na het tanken op de zijstandaard zet?

Nog een kort vraagje. Ik was net bij de dealer en die gaf te kennen dat de koelvloeistof bij een koude motor prima net boven het minimum mag staan, aangezien ie bij een warme motor gaat stijgen (opwarmen vloeistof). Dus dat is opgelost.... Maar de dealer zei ook dat ik pas bij de 1.500 km terug hoef te komen voor de 1e beurt! Terwijl in het boekje 1.000 km staat. Wat is jouw advies.....Dealer zei dat Honda nu aangeeft bij de cbf1000a 1.500 km............
 
Duidelijk verhaal. Maar wanneer je 'm thuis in de garage of schuur zet, gaat ie dan wel op de middenstandaard? Doe ik eigenlijk wel altijd, volgens mij toch beter en stabieler voor de motor? Kan er inderdaad benzine uitlopen wanneer je m na het tanken op de zijstandaard zet?

Nog een kort vraagje. Ik was net bij de dealer en die gaf te kennen dat de koelvloeistof bij een koude motor prima net boven het minimum mag staan, aangezien ie bij een warme motor gaat stijgen (opwarmen vloeistof). Dus dat is opgelost.... Maar de dealer zei ook dat ik pas bij de 1.500 km terug hoef te komen voor de 1e beurt! Terwijl in het boekje 1.000 km staat. Wat is jouw advies.....Dealer zei dat Honda nu aangeeft bij de cbf1000a 1.500 km............

Bij mijn weten is hier iedereen zo rondom de duizend km's voor de 1e beurt gegaan... Lijkt een beetje vreemd wanneer dit nu ineens 1500 is geworden. Het blijft immers hetzelfde motorblok?
 
Dan hebben we elkaar daar nét gemist. Ik was er die middag óók, voor m'n gebruikelijke bakkie koffie en.... om afscheid te nemen van de verkochte CB1300 (slik)


Ik was er vlak voor de sluiting (1745).

Weet je waar je oude CB1300 heen gaat?

groeten Rocketman
 
Hallo allemaal,

wat is dat heerlijk heb een proefrit gemaakt op een CBF 1000. Dat rijdt echt heel goed.
Nu heb ik net mijn rijdbewijs gehaalt en op van alles en nog wat proefritjes gemaakt. De CBF 1000 en de sevenfifty springen er bij mij uit. ik twijfel tussen die 2 wie heeft raad?

Groet Katje
 
Hallo allemaal,

wat is dat heerlijk heb een proefrit gemaakt op een CBF 1000. Dat rijdt echt heel goed.
Nu heb ik net mijn rijdbewijs gehaalt en op van alles en nog wat proefritjes gemaakt. De CBF 1000 en de sevenfifty springen er bij mij uit. ik twijfel tussen die 2 wie heeft raad?

Groet Katje

Beste Katje, je zegt te twijfelen tussen slechts twee overgebleven types. Dat heb je dan al aardig voor elkaar! Er zijn immers zóveel verschillende merken en types op de markt dat je jezelf gelukkig mag prijzen dat je uit slechts twee behoeft te kiezen :Y

Maar ja, wat zal het worden! Het beste advies dat ervaren motorrijders je in zo'n geval kunnen geven is: Proefrijden tot je er (figuurlijk dan :+ ) bij neervalt ... De fiets waarbij je jezelf het prettigst én zekerst bij voelt is de ware Jacob! :)

Veel succes bij het bepalen van je keuze en hopelijk tot ziens wanneer het de CBF is geworden.... ;)


Groeten,
Hans (aka HonDucteur)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

wat is dat heerlijk heb een proefrit gemaakt op een CBF 1000. Dat rijdt echt heel goed.
Nu heb ik net mijn rijdbewijs gehaalt en op van alles en nog wat proefritjes gemaakt. De CBF 1000 en de sevenfifty springen er bij mij uit. ik twijfel tussen die 2 wie heeft raad?

Groet Katje

Hoi Katje,

Je had toch al eerder een topic geopend met de vraag welke motor te kiezen? Leuk dat je hier ook even incheckt. Als het de CBF1000 wordt, neem je natuurlijk meteen een abonnement op dit topic.

Zoals ik al eerder aangaf (en ik zit nu bijna op 13000km) is de CBF een prima machine voor een beginner, mits de rechter pols niet te los zit.

Vooral proefrijden en blijven proberen. Succes met keizen.

Rocketman
 
Meet & Greet gehad bij Arie Molenaar in IJsselstein.

Rocketkid 3 heeft zich prima vermaakt met al die mannen.

Wel zijn we bijna verzopen onderweg, maar we konden gelukkig op tijd schuilen.

vlnr.: Rico, Eagle Rocketkid3, Heerveen, BromR & Rocketman.

Muis was helaas al gevlogen (Bedankt voor de pet!)


full
 
Het was zeker weer even gezellig. Jammer dat Muis er niet was. Zeker al gevlogen (een VleerMuis?)
Op de terugweg nog even verrot geregend. Rico sloeg af naar Bodegraven om z'n motor op te halen en twee minuten later zat ik in een wolkbreukje. Benieuwd of de tussenstop Rico droog gehouden heeft.

Tot een volgende keer, weer.

Hans
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan