Zuinige Zusjes en Dikke Duizends is één pot nat

  • Ja, vrijwel dezelfde fiets, alleen ander motorblok

    Stemmen: 2 4,3%
  • Nee, vrijwel dezelfde fiets, alleen ander motorblok

    Stemmen: 1 2,2%
  • Ja, allemaal gezellige rijders

    Stemmen: 35 76,1%
  • Nee, die andere snappen er niks van

    Stemmen: 4 8,7%
  • Ja, lekker allemaal toeren

    Stemmen: 1 2,2%
  • Nee, ik rij alleen met m'n eigen cluppie

    Stemmen: 3 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal,

zijn er CBF rijders in de buurt van Delft? O ja wat is het verbruik van een CBF 1000 als je er woon werk op rijdt?
En inderdaad heb ik al aardig wat proefritjes gemaakt o.a. op een:
CBF 600
CFB 1000
Deversion 900
Bandit 1250
Sevenfifty
Deauville 650
CBF500 (lesmotor)
De Deauville viel mij erg tegen ik had verwacht dat die het zelfde zou rijden als de CBF500 maar helaas de soepelheid was ver te zoeken. Ik was gevallen voor de Deauville omdat het een erg praktische motor is met de koffers enz. Maar helaas die gaat het niet worden.
De Bandit 1200 rijd nog soepeler als de CBF 1000 maar de wind bescherming is niet optimaal die van de CBF 1000 is nog beter.

Ik kan op dit moment een Sevenfifty kopen uit 1998 met 5500km er op hij ziet er dan ook er goed uit. Ik zodat willen doen om rij ervaring op te doen en later over te stappen op een CBF 1000.

Ik kan ruim na de vakantie ook een CBF 1000 kopen. Beiden motoren komen buiten te staan ik heb namelijk geen overdektestalling.

Ik ga nog maar een proefritje gaan maken.

Gr Katje
 
Hoi allemaal,

zijn er CBF rijders in de buurt van Delft? O ja wat is het verbruik van een CBF 1000 als je er woon werk op rijdt?
En inderdaad heb ik al aardig wat proefritjes gemaakt o.a. op een:
CBF 600
CFB 1000
Deversion 900
Bandit 1250
Sevenfifty
Deauville 650
CBF500 (lesmotor)
De Deauville viel mij erg tegen ik had verwacht dat die het zelfde zou rijden als de CBF500 maar helaas de soepelheid was ver te zoeken. Ik was gevallen voor de Deauville omdat het een erg praktische motor is met de koffers enz. Maar helaas die gaat het niet worden.
De Bandit 1200 rijd nog soepeler als de CBF 1000 maar de wind bescherming is niet optimaal die van de CBF 1000 is nog beter.

Ik kan op dit moment een Sevenfifty kopen uit 1998 met 5500km er op hij ziet er dan ook er goed uit. Ik zodat willen doen om rij ervaring op te doen en later over te stappen op een CBF 1000.

Ik kan ruim na de vakantie ook een CBF 1000 kopen. Beiden motoren komen buiten te staan ik heb namelijk geen overdektestalling.

Ik ga nog maar een proefritje gaan maken.

Gr Katje

Yep,

ik zit in Nootdorp. Verbruik hou ik niet bij, maar ik rijd meestal tot 300km op een tank en gooi er dan ongeveer 16 á 17 liter bij. Hoeveel is dat per liter? :?


Dat van die Bandit, dat zie je helemaal verkeerd hoor, maar dat komt door je onervarenheid O-)

groeten Rocketman
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

zijn er CBF rijders in de buurt van Delft? O ja wat is het verbruik van een CBF 1000 als je er woon werk op rijdt?
En inderdaad heb ik al aardig wat proefritjes gemaakt o.a. op een:
CBF 600
CFB 1000
Deversion 900
Bandit 1250
Sevenfifty
Deauville 650
CBF500 (lesmotor)
De Deauville viel mij erg tegen ik had verwacht dat die het zelfde zou rijden als de CBF500 maar helaas de soepelheid was ver te zoeken. Ik was gevallen voor de Deauville omdat het een erg praktische motor is met de koffers enz. Maar helaas die gaat het niet worden.
De Bandit 1200 rijd nog soepeler als de CBF 1000 maar de wind bescherming is niet optimaal die van de CBF 1000 is nog beter.

Ik kan op dit moment een Sevenfifty kopen uit 1998 met 5500km er op hij ziet er dan ook er goed uit. Ik zodat willen doen om rij ervaring op te doen en later over te stappen op een CBF 1000.

Ik kan ruim na de vakantie ook een CBF 1000 kopen. Beiden motoren komen buiten te staan ik heb namelijk geen overdektestalling.

Ik ga nog maar een proefritje gaan maken.

Gr Katje

Katje, een Honda Sevenfifty uit 1998 met slechts...... 5500 kilometers erop?? :X Dat is veel minder dan 1000 km's per jaar gereden B|

Is ie van een oud vrouwtje geweest of zo? Wat moet je ervoor eigenlijk betalen? En gaat het via een particulier of via een erkende dealer?

Ik wil geen paniek zaaien hoor, maar die kilometerstand hè.. dat lijkt een beetje vreemd!
En, indien je na de vakantie in staat bent een nieuwe CBF1000 te kopen...? Ja, dan wist ik het wel. Overigens wil ik NIETS ten nadele van een sevenfifty zeggen hoor, dat zijn ook fijne machines. In ieder geval zou ik in jouw plaats wis en zeker de historie van die sevenfifty willen kennen en/of weten! Er wordt al teveel gerotzooid in dit wereldje....

Een goed bedoelde raad: Kijk in hemelsnaam uit met wat je koopt ;)
 
Laatst bewerkt:
Er wordt al teveel gerotzooid in dit wereldje....

Een goed bedoelde raad: Kijk in hemelsnaam uit met wat je koopt ;)

Wijs gesproken, Honducteur.
Katje, ik heb nog een in showroomstaat verkerende CBF 600 met ABS te koop.
Bouwjaar 2004, slechts 5200 km.........helaas wegens medische redenen.
 
Oh ja, 2 weken geleden per luchtpost i.p.v. met de CBF1000 naar Berlijn gevlogen.

Ondanks een aantal leuke dagen daar kon ik de gedachte aan m'n fiets maar niet loslaten en rara wat stond er vlak bij m'n hotel??? :+

Dit:

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

het gaat om een sevenfifty bij een dealer waar de historie van bekend is hij moet 4500 euro kosten. Brinz wat moet die CBF 600 kosten? En waar staat hij, in de buurt van Delft?

Groetjes Katje
 
Van een CBF 600 SA ABS met topkoffer weet ik dat hij geen last heeft van watervrees. Heb hem zelf gehad en er absoluut geen spijt van gehad dat ik hem gekocht heb. Een heerlijke fiets zonder nonsens. Kan er ook tegen als je hem buiten moet parkeren.

Wij hadden hem altijd in de tuin staan met een hoes erover heen. Gaat prima en in de winter helemaal inspuiten met S100 en dan pas in het voorjaar weer schoon poetsen.

Heb hem weg gedaan omdat ik verliefd was geworden op een Triumph en hiermee onze wens om beide het zelfde merk motor te hebben kon vervullen. Had de CBF er graag bij gehouden maar 3 motoren en een auto was toch net even te veel van het goede.

Succes met het maken van een keuze, ik moet je trouwens wel gelijk geven over de NTV deauville, mijn vader heeft 'm en toen ik er een keertje mee reed vond ik hem wel erg laf ten opzichte van de CBF. Maar die koffers en het kuipwerk is wel weer handig......

Nog meer om uit te kiezen dus...
 
Hallo Allemaal,

het gaat om een sevenfifty bij een dealer waar de historie van bekend is hij moet 4500 euro kosten. Brinz wat moet die CBF 600 kosten? En waar staat hij, in de buurt van Delft?

Groetjes Katje

Ik denk dat je hem dan in Zeeland moet ophalen Katje, maar dat lijkt me wél de moeite waard (mits de prijs een beetje schappelijk is!) ;)

Gewoon ff de trein naar zeeland pakken (met je helm in je handtasje :+ ) en op een zo goed als nieuwe CBF Delft weer binnen rijden... *O*
 
Laatst bewerkt:
Stond al in het oude cbf 600 topic.

topspeedrun op mijn cbf600.
inmiddels meer dan 19.000 keer bekeken.
dus heren duizend rijders onderschat nooit een cbf600 :)

klik

 
Steenslag op de tank.

Tja, 400 km op de teller en een beschadiging. Net naast de tankdop is een klein stukje lak weg. Je zit niet de blanke lak, gelukkig niet zo diep geraakt. Vraagje. Zou dit steenslag kunnen zijn? Bovenop de tank? Eigenlijk vreemd, want de cbf1000 heeft wel een kuip......
 
Stond al in het oude cbf 600 topic.

topspeedrun op mijn cbf600.
inmiddels meer dan 19.000 keer bekeken.
dus heren duizend rijders onderschat nooit een cbf600 :)

klik


Dit was waarschijnlijk om Katje te laten zien dat je óók met een CBF600 SNEL... op je werk kunt zijn? :+

Lekker plekkie he Marcel ? _O-
 
Steenslag op de tank.

Tja, 400 km op de teller en een beschadiging. Net naast de tankdop is een klein stukje lak weg. Je zit niet de blanke lak, gelukkig niet zo diep geraakt. Vraagje. Zou dit steenslag kunnen zijn? Bovenop de tank? Eigenlijk vreemd, want de cbf1000 heeft wel een kuip......

Zo is het moeilijk te zeggen... Plaatje ervan geeft wat meer duidelijkheid? :?

Wél balen altijd bij de eerste beschadiging op je nieuwe fiets.... Dat kan ik me nog wel herinneren. ;)
 
wat wil je er voor hebben? stuur eens wat foto's op? Detail foto's?

Gr Katje

Katje, de verkoop van die CBF600 loopt via Brinz... (hij woont in Zeeland)

Ik snap niet dat ie nog niet heeft gereageerd... :? Helaas heeft ie geen email adres in z'n profiel staan zodat je ff moet wachten totdat hij je berichten leest. ;)

Overigens een prima machine hoor zo'n CBF600 .... Er rijden talloze liefhebbers op rond die jarenlang véél zwaardere jongens gewend waren. Dat wil wel wat zeggen over de kwaliteiten van zo'n CBF600.... :Y

Uhhh.. voordat je op verkeerde gedachten komt: Ik heb NIETS met de verkoop van deze machine te maken! Sterker nog, ik heb Brinz nog nooit ontmoet.... :N

Succes ermee!
 
Ik snap niet dat ie nog niet heeft gereageerd... :? Helaas heeft ie geen email adres in z'n profiel staan zodat je ff moet wachten totdat hij je berichten leest. ;)

Vandaag geen tijd gehad om het forum bij te lezen op het werk, maar katje heeft mail als het goed is.
 
Hallo, mijn grootlicht van de CBF 1000 stond ook te hoog bij aflevering, de gewone lamp trouwens ook. Je kunt die vrij eenvoudig naar beneden draaien, kijk maar in je instructieboekje, zo ben ik er zelfs ook uitgekomen. De draaiknop zit aan de achterkant van het lamphuis, je komt erbij achter je stuur, stuur even draaien, dan heb je meer ruimte. Ik heb het in het donker versteld, dan zie je een beetje aan het schijnsel wat je doet. Onder een lantarenpaal is nog handiger, dan kan je ook nog zien waar je aan draait.....Is wel even priegelen zo achter het lamphuis, maar lukt wel hoor.

Het is trouwens stil op het forum; is iedereen soms op pad.

Succes Motorspirit
 
Verrek, zeg ik dat het stil is en komen er ineens berichten van vandaag binnen. Rare fratsen bij zo'n computer.....

Ga zo door zal ik dan nu maar zeggen....

Groet Motorspirit
 
Ben ik weer eventjes.....omtrent mijn kleine lakbeschadiging op mijn nieuwe CBF1000 van 1 week. Het betreft een zwarte.

Ik zag gisteren na een flinke tour, dat er bij mijn tankdop (net op de rand van de verhoging) een kleine beschadiging zit. Lijkt net of er een steentje tegenaan is getikt. Het is er niet doorheen, want je ziet alleen maar zwarte lak, maar er is wel een piepklein stukje lak af. Rarara....

Moet ik hiermee terug naar de dealer (is immers pas 1 week oud), kan dit gewoon een steenslag zijn, of is het wellicht slechte lak cq. spuitwerk. Ik heb met wat wax het geheel gepoetst en het is ietsjes beter geworden......Graag jullie mening en of advies.

Bedankt.
 
@Katje207

Het verbruik van de CBF1000 bij intensief woon-werkverkeer (36.000 km per jaar) ligt op 1:17,14 en dat is helemaal niet verkeerd gezien mijn rijstijl. Op mijn vorige motor een K1200RS zat ik op 1:14,03, dus de CBF is heel wat zuiniger :)

@GJC

Ik zet hem altijd en overal op de zijstandaard (vind ik wat sportiever om te zien), alleen bij het tanken dus niet en of de benzine over kan lopen als tie op de zijstandaard staat weet ik eigenlijk niet eens :o

@HondaNut

Zo opgetuigd ziet de CBF1000 er heel fors uit. Eigenlijk wel leuk dat één en dezelfde motor er zo anders uit kan zien door wat accessoires. Heel veel rijplezier met je DD.
Werkt de prothese zoals je verwachtte?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan