Zuinige Zusjes en Dikke Duizends is één pot nat

  • Ja, vrijwel dezelfde fiets, alleen ander motorblok

    Stemmen: 2 4,3%
  • Nee, vrijwel dezelfde fiets, alleen ander motorblok

    Stemmen: 1 2,2%
  • Ja, allemaal gezellige rijders

    Stemmen: 35 76,1%
  • Nee, die andere snappen er niks van

    Stemmen: 4 8,7%
  • Ja, lekker allemaal toeren

    Stemmen: 1 2,2%
  • Nee, ik rij alleen met m'n eigen cluppie

    Stemmen: 3 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze zeiden altijd wanneer de rolletjes beginnen te glinsteren, dat je dan je ketting moet smeren..

Kan teveel smeren dan geen kwaad?

Je motor wordt een beetje vies, als het overtollige vet er vanaf slaat. Zo gingen we eens op vakantie naar Cochem, ketting lekker ingevet, zijtassen erop en gaan. Alleen in het hotel zette ik tassen op bed, op een mooie zachtgele sprei. Sinds die dag met mooie zwarte oliestrepen van het kettingvet dat tegen de onderkant van de linkertas was geslagen, 400 km lang :Y :Y :$

Groetjes,

Hans
 
Laatst bewerkt:
Ze zeiden altijd wanneer de rolletjes beginnen te glinsteren, dat je dan je ketting moet smeren..

Kan teveel smeren dan geen kwaad?

Teveel smeren kan geen kwaad volgens mij, behalve inderdaad dat het vet eraf spettert. Ik gebruik altijd WD40, voor elke langere rit even erop spuiten en klaar. Jammer dat de CBF geen bok heeft, de Diversion zette ik altijd op de bok, motor aan, eerste versnelling erin en spuiten maar :P
 
Laatst bewerkt:
Teveel smeren kan geen kwaad volgens mij, behalve inderdaad dat het vet eraf spettert. Ik gebruik altijd WD40, voor elke langere rit even erop spuiten en klaar. Jammer dat de CBF geen bok heeft, de Diversion zette ik altijd op de bok, motor aan, eerste versnelling erin en spuiten maar :P

jammer dat hij geen bok heeft maar als je een abs versie hebt
heeft hij er ook een
 
OSCO monteren, na elke tankbeurt even tweemaal 'n spuitje en je hebt er geen omkijken meer naar.

Met groet,
Michel
 
OSCO monteren, na elke tankbeurt even tweemaal 'n spuitje en je hebt er geen omkijken meer naar.

Met groet,
Michel

Met m'n OSCOtje doe ik 1 spuit per 2 tankbeurten (ca 500km). Meer dan genoeg, dan blijft de rest van m'n bike ook nog een beetje schoon (muv het achterwiel en de achterbrug natuurlijk).

Wel smeer ik in de winter de zijkanten van mijn ketting in met kettingvet, want die slaat anders wel bruin uit van de roest vanwege de pekel. De OSCO oliet daar niet/te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Weer een meeting met CBF's? ...


O ja .... de informatie over de vertrek-lokatie en de route krijg je in de komende dagen vanzelf op de site te zien.

Grtz,
-McEagle-

..

Ha Eagle,

M'n meisje gaat mee, gezellig. Zou je de info over de vertreklokatie en route ook hier willen posten. Als niet MSN-er (ja, die bestaan nog) voor mij iets handiger. Wellicht dat je me de route weer kunt mailen, kunnen we lachen als ik weer een 'fix' heb ;)

Groetjes,

Hans
 
Ik heb vandaag ook gezien wat een spetterende ketting doet.. :P Heel mijn achterwiel vies van het vet.. Die bus gaat weg, bij de vorige bus die ik gebruikte (ander merk) had ik nergens last van.. ;)
 
Leuk Heerveen! Ik ga alles hier bekend maken hoor. Morgen :-)

Aan alle anderen die zin hebben in een rit(je) as zondag ...... morgen meer informatie over hoe laat (rond 12 uur), waar en welke route. Doelstelling is een relaxte rit door de Veluwe, met ruimte voor foto-stops.

Houd deze topic in de gaten :-)
 
Leuk Heerveen! Ik ga alles hier bekend maken hoor. Morgen :-)

Aan alle anderen die zin hebben in een rit(je) as zondag ...... morgen meer informatie over hoe laat (rond 12 uur), waar en welke route. Doelstelling is een relaxte rit door de Veluwe, met ruimte voor foto-stops.

Houd deze topic in de gaten :-)

Aanstaande zondag, 12 uur, McDonalds Barneveld (aan de A1, afslag Barneveld). Er is daar gelegenheid tot voordelig tanken.
 
Over kettingsmeren heb ik een vraagje.

Ik lees net dat iemand z,n ketting met wd40 smeert,
maar dat is toch een zeer groot verschil met de kettigvet wat m,n dealer voorschrijft.

En waar vullen julllie zo,n automatische ketting smeerder mee ?

Gr Paul
 
Over kettingsmeren heb ik een vraagje.

Ik lees net dat iemand z,n ketting met wd40 smeert,
maar dat is toch een zeer groot verschil met de kettigvet wat m,n dealer voorschrijft.

En waar vullen julllie zo,n automatische ketting smeerder mee ?

Gr Paul

OSCO levert zijn eigen olie, maar volgens mij kan je ook versnellingsbak olie gebruiken. Ik heb altijd begrepen dat WD40 niet zo best is voor rubber en dus ook niet zo best voor je 0 ringen van je ketting. Vandaar dat ik altijd gewoon de OSCO olie gebruik, en een beetje vet voor de buitenkant.
 
PS: het adres voor aankomende zondag even opgezocht;

McDonalds BARNEVELD

Adres:
Zelderseweg 67
Postcode: 3784 LN
Plaats: BARNEVELD
Telefoon: 0342-461235
Afslag: A1, afrit Barneveld/Ede

DOEI :W

Welterusten
 
Hi Froop, de weersvoorspelling ziet er heel goed uit, idd.

De lengte van de rit :-) Van start tot eind is zo'n 160 km. Maar dat wil niet zeggen dat het zoveel wordt! Minder kan ook. Maar ook kan ik al stellen dat je pas tevreden kunt zijn na zo'n 120 km meerijden. Met een gemiddelde van wellicht 40 km/u, kom je dan uit op 3 uren rijden. Daarbij opgeteld de stopjes, dan zit je op 4 uren.

Het parcours is een klein stukje warm rijden over wat N-wegen. Al snel wordt het wat gemoedelijker en leuker. We volgen dan de IJssel. Vervolgens klimmen we de Posbank op, om iig daar een stop te doen op een geweldig mooie plek. Ideaal om even in de verte te turen, een fotootje te schieten of weg te mijmeren in de natuur. Zo'n 20 kilometer verder en na wat mooie bochten en leuke afdalingen zakt de route qua kwaliteit wat, tot aan het eindpunt dat bij het startpunt ligt.
Afhaken onderweg kan op elk gewenst moment, maar wél na een signaaltje ;-)
 
Laatst bewerkt:
Heerveen,

rijden we zondagochtend samen vanuit de Haagse regio? Verzamelen om 09.30uur bij jou? Dan zijn we om ca. 11.15 in Barneveld, zodat we nog ff kunnen happen.

*O* :] *O* :] *O*
 
Heerveen,

rijden we zondagochtend samen vanuit de Haagse regio? Verzamelen om 09.30uur bij jou? Dan zijn we om ca. 11.15 in Barneveld, zodat we nog ff kunnen happen.

*O* :] *O* :] *O*

Ha Rocket, tuurlijk rijden we samen. 9.30 bij mij, doen we hier nog een bakkie en uiterlijk 10.00 vertrek, ok? Het is maar een uurtje rijden. Zijn we toch om 11.15 bij de Mac. Overigens ontbijt ik dusdanig zwaar, dat happen er dan voor mij nog niet bij is. Tot morgenochtend.

Groetjes,

Hans
 
Aanstaande zondag, 12 uur, McDonalds Barneveld (aan de A1, afslag Barneveld). Er is daar gelegenheid tot voordelig tanken.


Ha McEagle, rijd je de route uit het blote hoofd of heb je hem toevallig ook in de TomTom. In dat laatste geval houd ik me aanbevolen.

Groetjes en tot morgen.

Hans
 
Ha Rocket, tuurlijk rijden we samen. 9.30 bij mij, doen we hier nog een bakkie en uiterlijk 10.00 vertrek, ok? Het is maar een uurtje rijden. Zijn we toch om 11.15 bij de Mac. Overigens ontbijt ik dusdanig zwaar, dat happen er dan voor mij nog niet bij is. Tot morgenochtend.

Groetjes,

Hans

prima tot morgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan