Honda-noob
Die hard MF'er
Hoi allemaal,
helaas een probleem met mijn Honda CBF1000 uit 2007. Met injectie, geen carbs
Laatste keer gereden; 22 december 2022.
Wilde hem gisteren starten; startte niet. Dacht ivm 'lang' stilgestaan te hebben in dit weer dat de accu beetje leger was/aangekoekte benzine in de sproeiers. Dus aan de druppellader totdat ie vol was en weer problemen; helaas nog steeds geen verbetering. Aantal keren geprobeerd te starten, beetje gas erbij en leek wel iets te doen, maar uiteindelijk toch niet. Dacht misschien heb ik hem nu verzopen dus maar een dag wachten.
Vandaag wederom zelfde geprobeerd; volle accu plus meer gas bij (mind you dit is een motor met injectie) en uiteindelijk na tig pogingen ging ie aan. Bleef stationair goed draaien op 1100 TPM, gas bij = instant uitval. Daarna weer aangekregen, ditmaal gas rustig opbouwend naar uiteindelijk 7000 TPM, geen problemen. Wel een shitload aan vrij witte rook, voor wat het waard is.
Af en toe ging het olielampje branden. Dacht dus, ah, te weinig olie. Beetje bijgevuld maar bij het kijken door het kijkglaasje zat het eigenlijk al vol/lastig om te zien hoe vol die zat. En toen ik dacht, nou dat is lastig om te zien, dacht ik dat het wellicht niet goed kon zien omdat er iets van een sludge/mayo achtige substantie zat. Heb daarop mijn vinger beetje in de olie vul opening gehaald en een transparant stukje 6mm slang en het lijkt alsof er idd iets van sludge in mijn olie zit.
Ik verdenk dus een lekke koppakking, maar zou graag jullie advies willen. Bijgevoegd de foto's.
1 vd foto's is het slangetje nadat ik het met een doekje de smurrie op de zijkant verwijderd heb, ter referentie
helaas een probleem met mijn Honda CBF1000 uit 2007. Met injectie, geen carbs
Laatste keer gereden; 22 december 2022.
Wilde hem gisteren starten; startte niet. Dacht ivm 'lang' stilgestaan te hebben in dit weer dat de accu beetje leger was/aangekoekte benzine in de sproeiers. Dus aan de druppellader totdat ie vol was en weer problemen; helaas nog steeds geen verbetering. Aantal keren geprobeerd te starten, beetje gas erbij en leek wel iets te doen, maar uiteindelijk toch niet. Dacht misschien heb ik hem nu verzopen dus maar een dag wachten.
Vandaag wederom zelfde geprobeerd; volle accu plus meer gas bij (mind you dit is een motor met injectie) en uiteindelijk na tig pogingen ging ie aan. Bleef stationair goed draaien op 1100 TPM, gas bij = instant uitval. Daarna weer aangekregen, ditmaal gas rustig opbouwend naar uiteindelijk 7000 TPM, geen problemen. Wel een shitload aan vrij witte rook, voor wat het waard is.
Af en toe ging het olielampje branden. Dacht dus, ah, te weinig olie. Beetje bijgevuld maar bij het kijken door het kijkglaasje zat het eigenlijk al vol/lastig om te zien hoe vol die zat. En toen ik dacht, nou dat is lastig om te zien, dacht ik dat het wellicht niet goed kon zien omdat er iets van een sludge/mayo achtige substantie zat. Heb daarop mijn vinger beetje in de olie vul opening gehaald en een transparant stukje 6mm slang en het lijkt alsof er idd iets van sludge in mijn olie zit.
Ik verdenk dus een lekke koppakking, maar zou graag jullie advies willen. Bijgevoegd de foto's.
1 vd foto's is het slangetje nadat ik het met een doekje de smurrie op de zijkant verwijderd heb, ter referentie