Honda CBF250 ervaringen?

Tevreden over de CBF250?

  • Zeker!

    Stemmen: 5 83,3%
  • Ja

    Stemmen: 0 0,0%
  • Minder

    Stemmen: 1 16,7%
  • Ontevreden!

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    6

proost

Die hard MF'er
21 jun 2006
471
0
Lier - België
Hey

Iemand ervaring met de honda cbf250? Die zou ik wel zien zitten als beginmotor.

Prijs Belgie: EUR 3.800,00
Cilinderinhoud: 249 cc
Max. vermogen: 16 kw (22 pk?)

Honda_CBF250.jpg


(zie bijlage voor grotere foto)

:]

 
Laatst bewerkt:
T was mijn lesmotor, op zich wel een fijne motor, maar ik zou hem niet willen.
Waarom, omdaarom.
Rij er maar eens op en rij daarna maar eens op een gs500 (25kw)

Na een uur rijles had ik het wel gehad, mn welgevormde achterwerk deed goed zeer, met schoenmaat 46 vond ik de afmetingen niet fijn. Het vermogen vind ik aan de weinige kant, daar ben je binnen de eerste 2 jaar wel op uitgekeken. Maar er zijn ook wel positieve punten: ze zijn betrouwbaar, sturen uitstekend en ze zien er wel mooi uit.

Maar goed, your decision :W

mvg John.
 
bedankt, goede redenen opgesomd :)
misschien toch beter voor een iets grotere en zwaardere gaan want ik ben zelf ook nogal aan de grote kant
 
Ding ziet er leuk uit, maar niet echt een snelwegmotor. 1 cilinder, ong. 20pk... het KAN, maar dan is denk ik 110km/u, hooguit 120km/u een nette kruissnelheid. Lijkt me wel een leuk ding, maar voor 800 euro meer ofzo heb je al een Kawasaki ER-5 en dan is voor mij de keus snel gemaakt.

Heb ze helaas nog nooit zien rijden en wil eigenlijk best wel een keer een proefritje op zo'n motor maken, maar dealers doen dat liever als er al wat km's op de klok staan of je moet echt serieuze interesse hebben om dat ding te kopen en dat heb ik dus niet :+


@johntrovitz ; weet je zeker dat je op een CBF250 hebt gereden als lesmotor en niet op de CB250 (2 cilinder) ? Zou hier in NL geen rijschool kennen die de CBF250 als lesmotor gebruikt (wel de 500 en 600).
 
Laatst bewerkt:
hehe zonder wind :) dan is 130 nog niet echt veel :P niks voor op de snelweg dus..
toch maar voor de gs500 gaan

:W
 
ik krijg net een mailtje van mms belgie, ik zou hem kunnen krijgen voor 3650 euro, met opties klein windscherm (95,00 €) en middenstand (116,75 €) voor 3861,75 euro
 
Mijn GS500 kan over de 150 halen, en ik kocht hem voor 1400, de motor was al 25kw, inclusief extra's zoals middenbok en valbeugels rond het blok en een grote beurt. Deze kocht ik bij een dealer (motor is tweedehands) met 3 maanden garantie.
 
Het was toch echt mijn lesmotor, op deze site vind je wel een plaatje maar ik zag het zo ff niet in de tekst vermeld staan, anders moet je maar even naar ze bellen.

http://www.erjomotorstore.nl/content/rijschool.html

(En zonder wind tegen kun je de 130 km per uur halen :o )

Ik zie het ! Gaaf ;) Ik moest rijden op een oude CB500 en een GS500. Al leer je het daar wel beter op, al vond ik de CB500 ook wat zwakjes qua vermogensafgifte.

Ach die CBF is een leuk ding, maar voor 4000 euro is het echt teveel geld. Het is een motor voor als je nooit ver weg hoeft. Net als de CBR125, al is de CBR125 helemaaaaaaaaaaal niets op de snelweg. Waar je bij de CBR125 zweet in je bilnaad hebt als je gaat invoegen op de snelweg, heb je gewoon een fris kontje op de CBF250 lijkt me :] (als ik even terug refereer naar ervaringen op de XR250 en NX250, als we praten over 1 cil. 250's)
 
Ja JK, wat is het nu? De ene keer zeg je dat de cbr te doen is op de snelweg en de andere keer is het weer heelemaaaaal nie te doen :9

Uit eigen ervaring weet ik dat de cbr eigenlijk best wel te doen is op de snelweg en ik denk dat dat van de cbf 250 niets anders zal zijn.

Voor ik m'n cbr kocht heb ik nog zeer sterk getwijfeld of ik niet de cbf zou nemen maar ik vond de cbr er toch dat beetje mooier uitzien ( eigen smaak ) en hij was natuurlijk nog een stuk goedkoper.

grtz
 
Ja JK, wat is het nu? De ene keer zeg je dat de cbr te doen is op de snelweg en de andere keer is het weer heelemaaaaal nie te doen :9

Uit eigen ervaring weet ik dat de cbr eigenlijk best wel te doen is op de snelweg en ik denk dat dat van de cbf 250 niets anders zal zijn.

Voor ik m'n cbr kocht heb ik nog zeer sterk getwijfeld of ik niet de cbf zou nemen maar ik vond de cbr er toch dat beetje mooier uitzien ( eigen smaak ) en hij was natuurlijk nog een stuk goedkoper.

Haha :o Met een CBF250 rijd je zekerder op de snelweg dan een CBR125. Een CBR125 ligt heel stabiel op de snelweg (mits geen harde zijwind), alleen harder dan 100-110 moet je niet rijden. Het probleem met de CBR125 is het invoegen, meer niet. Je moet snelheid maken.. zit je er eenmaal op dan is er niets aan het handje met 125cc.. maar het erop komen is lastig.

Ik weet niet hoe de Belgen rijden omdat ik niet vaak in Belgie op de snelweg zit, maar hier in NL knallen ze maar aan en een auto gaat van 100->130 wel wat vlotter dan de CBR125. Nadeel is dan ook dat een auto DENKT dat jij sneller bent en dus niet van het gas af gaat en jij moet lurken aan de gashendel.
In Belgie is men overigens 125cc gewend dus houden ze er misschien meer rekening mee.

Bij een 250 gaat het allemaal wat makkelijker.
Zo duidelijk?
 
hehe in belgie zijn we niet echt 125cc gewend maarja, dat behoud het feit dat je op de snelweg beter een zwaardere motor koopt, dus gelijk heb je :) eigenlijk is een 250cc nog niet alles he :P maar dat gaat al
 
hehe in belgie zijn we niet echt 125cc gewend maarja, dat behoud het feit dat je op de snelweg beter een zwaardere motor koopt, dus gelijk heb je :) eigenlijk is een 250cc nog niet alles he :P maar dat gaat al

oh ik dacht dat je in Belgie met een B rijbewijs op 125cc mag rijden mits voor een bepaalde datum behaald. Vandaar dat 125cc dan wat meer 'bekend' zou zijn. Hier in NL is het zien rijden van een 125cc motor hetzelde als het zien van een klavertje vier in een weiland.
 
oh ik dacht dat je in Belgie met een B rijbewijs op 125cc mag rijden mits voor een bepaalde datum behaald. Vandaar dat 125cc dan wat meer 'bekend' zou zijn. Hier in NL is het zien rijden van een 125cc motor hetzelde als het zien van een klavertje vier in een weiland.


Wat is dat nou voor een onzin, ik weet niet waar jij woont, maar in het zuiden (van Nederland) zie ik toch verschillende 125cc-tjes rijden :o

mvg John
 
oh ik dacht dat je in Belgie met een B rijbewijs op 125cc mag rijden mits voor een bepaalde datum behaald. Vandaar dat 125cc dan wat meer 'bekend' zou zijn. Hier in NL is het zien rijden van een 125cc motor hetzelde als het zien van een klavertje vier in een weiland.

we hadden het trouwens over de autosnelweg ;) daar zie je niet echt veel 125cctjes rijden in belgië

:W
 
Nee, die haalt maar net de 125km per uur. Ik heb een paar weken geleden gereden op een Aprilia RS125 op een mooi recht weggetje, maar het is gewoon een grote brommer iig. Vergeleken met die CBF250, kun je beter voor die 250 gaan, daarmee kun je beter invoegen en inhalen.

Inmiddels is het wel een duidelijke zaak toch? Gewoon voor de teruggevoerde gs500 gaan :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan