Honda CBF250

Hans18

MF'er
30 apr 2004
184
0
St. Jansteen
Ik ben vorige maand 18 geworden en ik wil mijn motorrijbewijs gaan halen en natuurlijk een motor

Op honda.nl viel mijn oog op de CBF250 heeft iemand daar al ervaring mee?

cbf250_018_2004_l.jpg

cbf250_007_2004_l.jpg
 
waarom geen 2e hands 400, 500 of 600?
dat rijd/zit/stuurt veel beter als zo'n 250je
 
Kheb gelest op de oude cb250, en die was nauwelijks in staat om zichzelf en mijn 90 kg naar de 110 km/h te brengen. Nu heeft de nieuwe wel 1 of 2 pk-tjes extra, maar denk niet dat dat heel veel zal uitmaken. Zeker als je zelf wat aan de grote kant bent is het niet echt een fiets voor de snelweg, ander verkeer inhalen is een drama...
Verder heeft ie natuurlijk wel de voordelen van een 250cc 1-pitter: zuinig, lage onderhoudskosten, lekker wendbaar... tis maar net waar je hem voor wil gebruiken...
 
Kheb gelest op de oude cb250, en die was nauwelijks in staat om zichzelf en mijn 90 kg naar de 110 km/h te brengen. Nu heeft de nieuwe wel 1 of 2 pk-tjes extra, maar denk niet dat dat heel veel zal uitmaken. Zeker als je zelf wat aan de grote kant bent is het niet echt een fiets voor de snelweg, ander verkeer inhalen is een drama...
Verder heeft ie natuurlijk wel de voordelen van een 250cc 1-pitter: zuinig, lage onderhoudskosten, lekker wendbaar... tis maar net waar je hem voor wil gebruiken...

Ik denk dat ik niet veel op de snelweg ga rijden, maar hij heeft toch zo'n 25PK dan wil hij toch wel boven de 110 uitkomen lijkt mij en anders laat ik hem een beetje kietelen :]
 
Nou kijk, ik heb liever een nieuwe wegens slechte ervaringen met 2ehands.

bij een goede dealer krijg je garantie.
als je dan zorgt dat je ff veel rijd in de garantie periode, dan komen de grote dure gebreken wel boven water (als ie die heeft)
 
Ik denk dat ik niet veel op de snelweg ga rijden, maar hij heeft toch zo'n 25PK dan wil hij toch wel boven de 110 uitkomen lijkt mij en anders laat ik hem een beetje kietelen :]

Volgens Honda heeft ie 15kw, 15kw x 1.4 = 21pk... en dat zijn krukas-pk's, dus aan het achterwiel blijft er nog ietsje minder over.. en of er veel te kietelen valt bij een 250cc 1-pitter betwijfel ik, maar misschien zit ik er wel naast... misschien een proefritje maken als je je rijbewijs hebt?
 
Volgens Honda heeft ie 15kw, 15kw x 1.4 = 21pk... en dat zijn krukas-pk's, dus aan het achterwiel blijft er nog ietsje minder over.. en of er veel te kietelen valt bij een 250cc 1-pitter betwijfel ik, maar misschien zit ik er wel naast... misschien een proefritje maken als je je rijbewijs hebt?
Ga ik zeker doen. Eerst mn theorie halen en daarna eens beginnen met lessen :)

Maar ik zal ook al eens naar de dealer gaan die weet vast wel wat meer te vertellen
 
Motor: 294ccm 1 cylinder
4 takt
Luftkølet
21 HK


Præstationer: 145 Km/t
0-100 Km/t på 8.5 sekunder

Transmission: 6 gear
Kædetræk

Mål og vægt: Længde: 2035mm
Sædehøjde: 780mm
Tank kapacitet/reserve: 16 / 2,5 liter
Tørvægt: 138 Kg
Vægt/kraft forhold: 6.57 Kg/HK
dit is van deze site :www.surferschoice.dk/index.php?secID=130&id=1000331 Ik denk dat je toch veel motorfiets krijgt voor je geld. ik heb zojuist enen besteld,reed vroeger met virago 250 en denk dat met de hoge boetes en de snelheidsbeperkingen overal, je toch niet zoveel bent met een motor die 180 of 200 rijdt.niet te vergeten voor je eigen veiligheid ook.145km/u is toch snel genoeg en voor zo'n prijs: belgie 3250€ met helm,remslot en tankbeschermer ben je hem beu na twee of 4 jaar zal je nog een mooie prijs krijgen en kan je nog altijd overstappen op een zwaardere: 2jaar waarborg en honda assistentie, dat is toch veiliger dan een tweedehands waaraan je veel kosten kunt hebben.ik spreek uit ervaring : een cross 250 gekocht in occasie ,na een maand motor vastgelopen en het was gedaan met de fun
 
Motor: 294ccm 1 cylinder
4 takt
Luftkølet
21 HK


Præstationer: 145 Km/t
0-100 Km/t på 8.5 sekunder

Transmission: 6 gear
Kædetræk

Mål og vægt: Længde: 2035mm
Sædehøjde: 780mm
Tank kapacitet/reserve: 16 / 2,5 liter
Tørvægt: 138 Kg
Vægt/kraft forhold: 6.57 Kg/HK
dit is van deze site :www.surferschoice.dk/index.php?secID=130&id=1000331 Ik denk dat je toch veel motorfiets krijgt voor je geld. ik heb zojuist enen besteld,reed vroeger met virago 250 en denk dat met de hoge boetes en de snelheidsbeperkingen overal, je toch niet zoveel bent met een motor die 180 of 200 rijdt.niet te vergeten voor je eigen veiligheid ook.145km/u is toch snel genoeg en voor zo'n prijs: belgie 3250€ met helm,remslot en tankbeschermer ben je hem beu na twee of 4 jaar zal je nog een mooie prijs krijgen en kan je nog altijd overstappen op een zwaardere: 2jaar waarborg en honda assistentie, dat is toch veiliger dan een tweedehands waaraan je veel kosten kunt hebben.ik spreek uit ervaring : een cross 250 gekocht in occasie ,na een maand motor vastgelopen en het was gedaan met de fun
 
Een top van 145 is precies goed, voor mij hoeft het niet 200 te gaan ofzo.
Binnenkort eens bellen voor te gaan lessen :)
 
Dit is totaal niet te vergelijken met een oude CB250 waar je inderdaad gevaarlijke capriolen moet uithalen op de snelweg. Leuke fiets, zeker om het op te leren. Zo lang je maar 120-130 met lage toeren kan rijden kan je jezelf prima uit de voeten de komende 2 jaar.
 
Ik ben juist terug van honda dealer (wim-motors, lotenhulle). 'k Heb me laten inlichten over dit speeltje.. :) Al vanaf ik van zijn bestaan wist, motorwereld november editie, vond ik het een héél schoon kindje :) en aangezien ik bijna de 18 streep haal.. nou ja.
De brave man kon me echter niet helpen ivm z'n topsnelheid. Honda liet hem ook niets weten. Hij zou binnen 2 weken eentje binnen hebben (en ik zal het geweten hebben :) )
De prijs staat hier in Belgie 3650 (bruto) en de man bood me al vriendelijk 7% aan :) Verder staat er in de brochure een zeer mooie foto en wat kleinigheid.
Ook heb ik (in een lang verleden) een leuke website ontdekt voor deze kerel: www.dieselstation.com waar je leuke wallpapers van dit model vind.
Ook heeft de man me verteld dat de nieuwe cbr 125, toch ook een onverwachte top heeft van 130 wat ook al niet mis is.. (en dat voor 2500 euro ofzoiets)
verder dan minder relevant ben ik zelf ook nog aan het kijken voor een tweedehands zzr250 maar geen enkele komt onder de prijs van de cbf 250. 't worden nog spannende maanden voor mij, maar 'k hoop dat ik je toch wat info heb kunnen geven

Nameless hunter
 
MAar kijk sommigen op dit forum zeggen altijd he maar een 250 ga voor een 400 of 600 tweedehands. Maar ik heb toch echt liever een nieuwe motor voor dat geld dan een tweedehands 400tje of 600tje
 
niets van aantrekken,iedereen reageert zo ,de meeste hebben nog nooit met een motor gereden en kopen een zware moto.Er zijn er veel die er uit de bocht mee vliegen.zelfoverschatting is een algemene plaag in motorland.Ik reed vroeger met virago 250 en heb nu terug een cbf250 gekocht ,dus zo erg zal dat wel niet geweest zijn ,anders kocht ik wel een zwaardere.mijn cbfken word geleverd rond 05/06/2004 al dan proberen om een foto te posten en te melden hoe hij rijd.ik heb ook gelezen dat hij krachtig genoeg is voor de snelweg,dus dat zit wel snor,denk ik
 
niets van aantrekken,iedereen reageert zo ,de meeste hebben nog nooit met een motor gereden en kopen een zware moto.Er zijn er veel die er uit de bocht mee vliegen.zelfoverschatting is een algemene plaag in motorland.Ik reed vroeger met virago 250 en heb nu terug een cbf250 gekocht ,dus zo erg zal dat wel niet geweest zijn ,anders kocht ik wel een zwaardere.mijn cbfken word geleverd rond 05/06/2004 al dan proberen om een foto te posten en te melden hoe hij rijd.ik heb ook gelezen dat hij krachtig genoeg is voor de snelweg,dus dat zit wel snor,denk ik

Ok ik hoop snel impressies van jou te kunnen lezen. Ik moet alleen eerst mn motorrijbewijs nog halen voor ik eens kan gaan kijken bij de dealer (kan nu ook al gaan kijken maar dat heb ik met mezelf afgesproken :) )
 
niets van aantrekken,iedereen reageert zo ,de meeste hebben nog nooit met een motor gereden en kopen een zware moto.Er zijn er veel die er uit de bocht mee vliegen.zelfoverschatting is een algemene plaag in motorland.Ik reed vroeger met virago 250 en heb nu terug een cbf250 gekocht ,dus zo erg zal dat wel niet geweest zijn ,anders kocht ik wel een zwaardere.mijn cbfken word geleverd rond 05/06/2004 al dan proberen om een foto te posten en te melden hoe hij rijd.ik heb ook gelezen dat hij krachtig genoeg is voor de snelweg,dus dat zit wel snor,denk ik

Ik kan met geen enkel smiley'ke uitdrukken hoe jaloers ik ben..
ik ben ervan overtuigd dat je een schat van een motor heb gekoct.. ik wil je direct ook smeken om me je impressies en eigenschappen door te mailen, ook zijn foto's altijd welkom

ik moet nog wachten op men roze kaartje '(
 
Ik hoop gewoon dat zijn topsnelheid en acceleratie hem toelaten om 'vlot' mee te gaan op de autostrade.. Ik verwacht met 15 kw zeker geen mini-hypersport ofzo, maar ik ben nog véél te jong om niet meer te houden van een sportief rijgedrag. Hij ziet er lekker uit, z'n gewicht en stuur zullen hem zeker toelaten om lekkere bochten te nemen en speels mee te gaan met het verkeer op secundaire wegen, maar voor mensen die veel autostradekilometertjes afleggen (zoals ik er eentje zal worden.. )
Och hij komt uit binnen goede week, dus hoop 'k dat we tot dan gewoon op onze honger zullen moeten zitten.

Niemand trouwens een idee over wanneer het speeltje in moto73 of motorwereld of motoren & toerisme wordt getest ? laat me aub iets weten (mail, wat direct ook als msn geldt.)

TpieD
 
Terug
Bovenaan Onderaan