Honda CBF250

Ja , er zijn inderdaad andere dempers voor te krijgen in Brazilie , maar als ik alles eens goed controleer op bepaalde foto's zie ik dat de uitlaat van mijn cbf anders is of die van hun , ik heb namelijk 4 bouten die van uitlaat naar demper zijn vastgemaakt , die uitlaten van hun zijn maar met 3 vastgemaakt , daarom ben ik niet zeker om 1 te bestellen.

ik heb hun al gecontacteerd en ze zeggen dat ze passen , maar toch ben ik niet zeker..
want die uitlaat komt ook verder uit naar achter...
full
 
als je budget niet veel uitmaakt dan kan je kijken op www.superpole.nl
heeft zijn workshop in kaatsheuvel, vlakbij tilburg. wegens het grote aantal belgen in dit topic wel goed even te vermelden. Leuk ritje, via poppel of baarlehertog/nassau

maakt ze op maat. als er ooit een iemand is geweest dan staat de cbf "in het bestand" en dan kan ie hem zonder de motor te hebben gezien maken.

wel vrij prijzig, is namenlijk allemaal hand werk, maar past 110% en je kan alles zelf kiezen (carbon, alu, wel/niet dbkiller etc)
 
Laatst bewerkt:
Ik de zwarte die vind ik toch het mooist :)

Jammer trouwens dat er geen knalgele of blauw ;(

Ik zou hem niet nemen. Ik heb hem 2x als les motor gereden en bij gas opdraaien gebeurt er niet echt veel. Daarna heb ik altijd op de cbf500 (25KW) gereden stuk beter en ligt stabieler op de weg. Tevens zou ik snel naar aanschaf er spijt van hebben dat ik geen andere heb gekocht. Je kan trouwens beter naar de nieuwe kawasaki ninja 250r kijken. Die heeft met 250cc standaard rond de 24kw dus dat is wel lekker en zit net onder de 25 kw dus hoeft niet geknepen te worden.
 
De lol van de 250 zit 'm in de actieradius, fietsachtige-wendbaarheid en zuinigheid.
De meesten zullen idd beter opzoek gaan naar iets zwaarders.

En ook bij een Ninja 250 zal er weinig gebeuren als je het gas opendraait, behalve dat ie hoger gaat janken. Het blijven fietsjes met weinig koppel.
Ik vond de CBF250 in elk geval een leuk ding en ook op de snelweg kon ik prima meekomen, zo lang je maar de zakenmannetjes die 160 willen rijden voor laat gaan voor je naar links gaat.
 
Laatst bewerkt:
opendraait, behalve dat ie hoger gaat janken. Het blijven fietsjes met weinig koppel.
Ik vond de CBF250 in elk geval een leuk ding en ook op de snelweg kon ik prima meekomen.

In de praktijk moet ik iedere (niet truttende) automobilist voor laten gaan op de snelweg.
Zeker bij 120 km/u. Met wind mee loopt ie ook dan wel lekker door.

Op B-wegen is er altijd vermogen zat.

De lol begint wanneer het aankomt op kort draaien, minirotondes, pontje op, binnenstad etc.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is waar, op de snelweg heb je weinig over, maar goed meerijden lukt wel.
Ik vond het ook een leuk fietsje, maar niet leuk genoeg om in te ruilen op mijn offroad.

Ideaal dus waar jij 'm voor gebruikt ;)
 
uitlaatje zit eronder en kmoet zeggen het geluid is 10x beter
natuurlijk in vermogenwinst merk je bijna niets,
maar daarvoor heb ik hem niet gekocht.
kben er tevreden van.
full
 
uitlaatje zit eronder en kmoet zeggen het geluid is 10x beter
natuurlijk in vermogenwinst merk je bijna niets,
maar daarvoor heb ik hem niet gekocht.
kben er tevreden van.[afbeelding]

Staat goed bij de zwarte lak.

Ik ben wel tevreden met het zachte snorrende geluidje wat er standaard uit komt.
dob.gif
 
Laatst bewerkt:
Als je de CBF250 zat bent, gewoon een X-Max 250 kopen of een burgman 200 ofzo, plezier gegarandeerd!


Neuh, ik had een Burgman 400 geleend.
Met passagier, in de bergen voelde het (door de automaat?) kwa vermogen aan als een CBF250.
Er waren daar zulke mooie bochten dat ik liever op een motorfiets had gereden.
Comfortabel was het natuurlijk wel.
 
goeiedag,

ik zie hier je vraag over de CBF 250.

het was mijn lesmotor omdat ik ook verplicht ben aan het 25 kw ( met lessen dan nu rijd ik een Harley van een kennis).

was wel een fijne motor om bochtjes mee te pakken.
of hij zuinig was heb ik niet op gelet want dat werd betaald.
de motor kon je overal de bocht in gooien dat kwam wel goed. wel fijn alleen veel te weinig snelheid. hoorde van mijn instructeur dat hij maar 17 of 18 kw had.
wind mee op de snelweg nooit harder dan 130 mee gereden.

weet je dat ook weer ;)

succes met je koop en de lessen *D
 
Ik rij ondertussen een jaar en half met mijn Honda CBF250 cc van 2005, wel 2dehands gekocht bij W-Motors in sint niklaas (België). Ik kreeg een jaar garantie. Hij heeft al zomer & winter meegemaakt, en ik rij iedere dag.

Ik heb deze zomer mijn eerste reis gedaan, en jawel, met de CBF250 naar Calais, Frankrijk. Dit ging super goed met mijn vriendin (zij rijd ook zo goed als dagelijks mee op mijn moto).

Al het gezeik over, het is maar een 250 cc, maar dit, maar dat, is dikke zever, het is een super leuke moto om te leren rijden, de top dat ik eruit haal is een goeie 145 km/h op de teller, en dan zit hij op 9000 rpm, 11000 rpm zit hij in het rood. Ik rijd zo goed als nooit op de autosnelweg omwille dat het een naked bike is. Nog een half jaartje en dan koop ik me een CBF600 S met kuipje op, maar ik zal zeker spijt hebben om deze weg te doen, ik heb er veel met geleerd, en ik ben begonnen op 18 jaar met deze moto.

Verbruik is zeer weinig, hij brengt je overal waar je maar wilt, onderhoud is zeker niet duur, en verzekering & taksen ook niet, dus wat mij betreft, voor een 18 jarig iemand, is dit wel een goeie moto + mensen, wees eens eerlijk, als je deze CBF250 ziet rijden of staan, zou je niet zeggen dat het een "lichte" moto is in vergelijking met de nieuwe CBF125.

Maar... ieder zijn eigen keuze, maar voor beginnende motorrijders van 18 jarige leeftijd kan ik deze zeker aanraden!!! :)

Groetjes uit België
 
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een cbf 250 te kopen want ik heb net mijn rijbewijs gehaald en wil beginnen met een lichte motor. Alleen ik wil graag weten of er nog dingen zijn waar ik specifiek op moet letten bij de aankoop van een cbf 250

Groetjes kevin93
 
Terug
Bovenaan Onderaan