Beste motorvrienden,
Mijn motor heeft een duik genomen in een sloot! ik heb hieronder opgesomd wat er in de tussentijd aan is gedaan:
Werkzaamheden:
Nog dezelfde avond met de hoge drukspuit afgespoten en ontdaan van modder / kroos.
De volgende avond:
• accu verwijderd
• motorolie afgetapt - totaal ongeveer 6 liter olie en water,
• oliefilter afgetapt,
• benzinetank leeggemaakt en verwijderd,
• luchtfilter verwijderd en gereinigd
• vlotterkamers carburateurs leeg laten lopen,
• bougies verwijderd
• water uit cilinders verwijderd (in 1e versnelling aan achterwiel draaien)
• zoveel mogelijk alle contacten / schakelaars gereinigd en ingespoten.
Dagen daarna:
• alles goed laten drogen
• motorolie gevuld 3,8 ltr SAE 15W40
• bougies gemonteerd
• luchtfilter gemonteerd
• opgeladen accu gemonteerd
• benzinetank gemonteerd
Het uur van de waarheid:
• na langdurig starten sloeg de motor aan en liep goed rond
• tijdens proefritten bleek dat de tank vacuüm zoog.
• ontluchtingsslang vrij van modder gemaakt waardoor vacuümprobleem was opgelost.
• motorfiets reed perfect
Sinds vorige week:
• motor ging steeds slechter starten en het lijkt of startmotor zwaar draait.
• startmotor gedemonteerd en getest. Deze draait prima rond op de accuspanning.
• motor is op de eigen accu nauwelijks meer te starten
• ook op een externe accu (minpool van de motorfiets los) start de motorfiets met zeer veel moeite. Veel tikken van het startrelais……..terwijl er (zeker weten) voldoende accuspanning is.
• tijdens het overbruggen van het startrelais draait de startmotor wel soepel rond.
• laadspanning is ongeveer 14 volt bij 5000 rpm
• als de motor eenmaal draait dan rijdt de motorfiets verder perfekt.
wie o wie weet het antwoord?? Hartelijk dank alvast voor jullie reacties!
Mijn motor heeft een duik genomen in een sloot! ik heb hieronder opgesomd wat er in de tussentijd aan is gedaan:
Werkzaamheden:
Nog dezelfde avond met de hoge drukspuit afgespoten en ontdaan van modder / kroos.
De volgende avond:
• accu verwijderd
• motorolie afgetapt - totaal ongeveer 6 liter olie en water,
• oliefilter afgetapt,
• benzinetank leeggemaakt en verwijderd,
• luchtfilter verwijderd en gereinigd
• vlotterkamers carburateurs leeg laten lopen,
• bougies verwijderd
• water uit cilinders verwijderd (in 1e versnelling aan achterwiel draaien)
• zoveel mogelijk alle contacten / schakelaars gereinigd en ingespoten.
Dagen daarna:
• alles goed laten drogen
• motorolie gevuld 3,8 ltr SAE 15W40
• bougies gemonteerd
• luchtfilter gemonteerd
• opgeladen accu gemonteerd
• benzinetank gemonteerd
Het uur van de waarheid:
• na langdurig starten sloeg de motor aan en liep goed rond
• tijdens proefritten bleek dat de tank vacuüm zoog.
• ontluchtingsslang vrij van modder gemaakt waardoor vacuümprobleem was opgelost.
• motorfiets reed perfect
Sinds vorige week:
• motor ging steeds slechter starten en het lijkt of startmotor zwaar draait.
• startmotor gedemonteerd en getest. Deze draait prima rond op de accuspanning.
• motor is op de eigen accu nauwelijks meer te starten
• ook op een externe accu (minpool van de motorfiets los) start de motorfiets met zeer veel moeite. Veel tikken van het startrelais……..terwijl er (zeker weten) voldoende accuspanning is.
• tijdens het overbruggen van het startrelais draait de startmotor wel soepel rond.
• laadspanning is ongeveer 14 volt bij 5000 rpm
• als de motor eenmaal draait dan rijdt de motorfiets verder perfekt.
wie o wie weet het antwoord?? Hartelijk dank alvast voor jullie reacties!