Honda CBF600S (deel2)

Kinderuberaschung.jpg


:W

FerdiX _O-
 
FerdiX, kan ik al vaststellen dat 3 man zeker is en vier man misschien?

Hallo allemaal,
Wij zijn goed aangekomen in Luxemburg, Berdorf. Uiteindelijk hebben we toch een kamer (kamers, 4) in hotel Scharff. Perekop was verrassend gesloten :( Zojuist hebben we ons heel goed gelaafd bij Lenert, de Portugees in Berdorf. Na nog een afzakkertje in Scharff zijn we total loss en inmiddels op de kamers.

De rit was prima. Een nadrukkelijk verzoek van Muis voor offroad-rijden in (Nederlands) Limburg hebben we (FerdiX, Gerrit en ik) onder protest ingewilligd. Muis heeft ervan genoten.

Onderweg hebben we eigenlijk maar 1 bui gehad. Dat viel alleszins mee.
Na aankomst hebben we nog een flinke wandeling in de hills, naar de grotten en naar een bedevaartsplekje gedaan. Was ook best aardig ;-)

Morgen wellicht een keuze uit 2 van de 3 toerriitten die klaar staan.

Groeten uit Berdorf van FerdiX, Muis10001, Gerrit & Eagle
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Wij zijn goed aangekomen in Luxemburg, Berdorf. Uiteindelijk hebben we toch een kamer (kamers, 4) in hotel Scharff. Perekop was verrassend gesloten :( Zojuist hebben we ons heel goed gelaafd bij Lenert, de Portugees in Berdorf. Na nog een afzakkertje in Scharff zijn we total loss en inmiddels op de kamers.

De rit was prima. een nadrukkelijk verzoek van Muis voor offroad-rijden in (Nederlands) Limburg van Muis hebben we (FerdiX, Gerrit en ik) onder protest ingewilligd. Muis heeft ervan genoten.

Onderweg hebben we eigenlijk maar 1 bui gehad. Dat viel alleszins mee.
Na aankomst hebben we nog een flinke wandeling in de hills, naar de grotten en naar een bedevaartsplekje gedaan. Was ook best aardig ;-)

Morgen wellicht een keuze uit 2 van de 3 toerriitten die klaar staan.

Groeten uit Berdorf van FerdiX, Muis10001, Gerrit & Eagle

Mannen (zijn toch geen vrouwen bij?) hopelijk hebben jullie morgen een fantastische dag enne... behouden vaart!

Greetz,
HonDucteur (gaat bridgen om 11:00 uur) O-)
 
Hallo allemaal,
Wij zijn goed aangekomen in Luxemburg, Berdorf. Uiteindelijk hebben we toch een kamer (kamers, 4) in hotel Scharff. Perekop was verrassend gesloten :( Zojuist hebben we ons heel goed gelaafd bij Lenert, de Portugees in Berdorf. Na nog een afzakkertje in Scharff zijn we total loss en inmiddels op de kamers.

De rit was prima. een nadrukkelijk verzoek van Muis voor offroad-rijden in (Nederlands) Limburg van Muis hebben we (FerdiX, Gerrit en ik) onder protest ingewilligd. Muis heeft ervan genoten.

Onderweg hebben we eigenlijk maar 1 bui gehad. Dat viel alleszins mee.
Na aankomst hebben we nog een flinke wandeling in de hills, naar de grotten en naar een bedevaartsplekje gedaan. Was ook best aardig ;-)

Morgen wellicht een keuze uit 2 van de 3 toerriitten die klaar staan.

Groeten uit Berdorf van FerdiX, Muis10001, Gerrit & Eagle

Klinkt erg leuk allemaal! Ben jaloers, wou dat ik mee had kunnen gaan! Ik hoop dat jullie het droog houden, veel plezier toegewenst.
Maken jullie ook foto's??

:W
 
FerdiX ondertussen ook thuis, volgende keer gooi ik thuis gewoon een emmer modder over de CBF heen, is ie ook net zo smerig als dat ie nu is maar scheelt wel dik 600km rondscheuren in de regen en de kou ;)




Thanks Eagle, was een fijn trippie :Y

:W

FerdiX

foto's volgen nog.
 
Alvast voor diegene die denken dat we stiekum toch thuis bij de kachel hebben gezeten ipv in de kou en regen voor de lol op de motor naar Luxemburg zijn gegaan ;)

smokkelaars_luxemburg.JPG


:W

FerdiX
 
Da's modder van het "Muisparcours" denk ik, zag het net toen ik thuis kwam ook ineens op mijn plaat zitten _O-


:W

FerdiX
 
Die Muis10001 heeft wat op z'n geweten zeg! Doodsangsten heb ik uitgestaan op zijn parcour. Kijk, dat je zo'n weg durft te doen met een oude bak, dát kan ik me wel voorstellen. Geen wonder dat-ie met het verzoek kwam. Maar onze nieuwe 600's ......... En ik had 'm nog wel zo mooi gepoetst *D
 
Je hebt ze erbij inderdaad, morgen maar eens de karcher over het CBF'je halen, heeft ie wel verdient na zo'n rivier afdaling. Volgende keer toch maar offroadbanden meenemen mocht Muis het weer in zijn bol krijgen ;)

:W

FerdiX
 
Laatst bewerkt:
En dan nu: DE WAARHEID! :Y ~

Het is zaterdagochtend 5.00 uur en de wekker gaat. Mijn eerste reactie: K%&8#@T.
Ik hoor dat het buiten noodweer is. Tweede reactie: zie reactie 1.
De twijfel slaat toe. Dan breekt het besef door dat ik nog jaren voor meisje uitgescholden zal worden als ik nu afhaak.
Met verse tegenzin mijn complete uitrusting aangetrokken. Rond 5.30 uur de deur uit.
De weg naar Eindhoven gaat moeizaam. Het is heel donker, het regent als een gek en af en toe is het nog behoorlijk mistig ook.
Als ik om 6.40 uur bij Het Haasje arriveer, staat Ferdi-x al een sigaretje te roken. De begroeting was een wederzijdse bevestiging van het feit dat we hartstikke gestoord waren. Even voor 7.00 uur meldt Gerrit zich. Heeft een BMW dus het duurt wat langer. })
Inmiddels is het ruim 7.00 uur. Nog geen Eagle. Bellen op z'n TomTom. Niks dus. Werkt perfect! :N
Tegen 7.45 uur (we staan op het punt om zonder hem te vertrekken) komt hij toch nog aankakken. De weg kwijt!!! Hoe is het mogelijk!!!
Uiteindelijk konden we dan toch vertrekken.
Over de weg naar Berdorf kan ik kort zijn: NAT! Om het toch nog enigzins interessant te houden, vraag ik Eagle of we niet ergens wat muizenpaadjes kunnen kiezen. Hij weet er nog één.......
Gelukkig heb ik een wat oudere motor (1500km gereden), dus het is niet zo erg dat we via een rivier van modder een berg beklimmen en weer afdalen. Toch wel handig die abs........
Ik vraag Eagle of hij nog meer van dit soort weggetjes kent. Een beetje bleek rond de neus bekent hij dat dit de enige op onze route is. Jammer hoor!

Aangekomen in Berdorf blijkt het door ons uitgekozen hotel gesloten is.
Hotel ...... (je weet het: ik en namen) is gelukkig nog wel open en heeft nog 4 1-persoonskamers vrij.
Nadat we ons omgekleed hebben is het natuurlijk droog. We hebben een prachtige wandeling in de omgeving gemaakt.
Na terugkomst zijn we naar de Portugees geweest. Een eenvoudige zaak, maar je kunt er lekker eten. (kip met knoflook is een aanrader).
Daarna zijn we het wilde nachtleven van Berdorf in geweest......
De volgende ochtend was het ongeveer droog en na het ontbijt hebben we een werkelijk prachtig rit gereden. Deze route bracht ons uiteindelijk in Maatricht. Natuurlijk begon het toen weer te regenen. Nadat wel afscheid van elkaar genomen hadden, is iedereen weer huiswaarts gekeerd. Een advies voor een ieder die dit leest: VOORAL NIET MEEGAAN DE VOLGENDE KEER, WANT ER IS NIKS AAN!!



Hoewel de waarheid hier nergens geweld aangedaan is O-) , moet ik toegeven dat het toch een tof weekend was!!
Eagle bedankt voor de organisatie en de mooie routes en Gerrit en Ferdi-x bedankt voor de gezelligheid.
 
En dan nu: DE WAARHEID! :Y ~

Het is zaterdagochtend 5.00 uur en de wekker gaat. Mijn eerste reactie: K%&8#@T.
Ik hoor dat het buiten noodweer is. Tweede reactie: zie reactie 1.
De twijfel slaat toe. Dan breekt het besef door dat ik nog jaren voor meisje uitgescholden zal worden als ik nu afhaak.
Met verse tegenzin mijn complete uitrusting aangetrokken. Rond 5.30 uur de deur uit.
De weg naar Eindhoven gaat moeizaam. Het is heel donker, het regent als een gek en af en toe is het nog behoorlijk mistig ook.
Als ik om 6.40 uur bij Het Haasje arriveer, staat Ferdi-x al een sigaretje te roken. De begroeting was een wederzijdse bevestiging van het feit dat we hartstikke gestoord waren. Even voor 7.00 uur meldt Gerrit zich. Heeft een BMW dus het duurt wat langer. })
Inmiddels is het ruim 7.00 uur. Nog geen Eagle. Bellen op z'n TomTom. Niks dus. Werkt perfect! :N
Tegen 7.45 uur (we staan op het punt om zonder hem te vertrekken) komt hij toch nog aankakken. De weg kwijt!!! Hoe is het mogelijk!!!
Uiteindelijk konden we dan toch vertrekken.
Over de weg naar Berdorf kan ik kort zijn: NAT! Om het toch nog enigzins interessant te houden, vraag ik Eagle of we niet ergens wat muizenpaadjes kunnen kiezen. Hij weet er nog één.......
Gelukkig heb ik een wat oudere motor (1500km gereden), dus het is niet zo erg dat we via een rivier van modder een berg beklimmen en weer afdalen. Toch wel handig die abs........
Ik vraag Eagle of hij nog meer van dit soort weggetjes kent. Een beetje bleek rond de neus bekent hij dat dit de enige op onze route is. Jammer hoor!

Aangekomen in Berdorf blijkt het door ons uitgekozen hotel gesloten is.
Hotel ...... (je weet het: ik en namen) is gelukkig nog wel open en heeft nog 4 1-persoonskamers vrij.
Nadat we ons omgekleed hebben is het natuurlijk droog. We hebben een prachtige wandeling in de omgeving gemaakt.
Na terugkomst zijn we naar de Portugees geweest. Een eenvoudige zaak, maar je kunt er lekker eten. (kip met knoflook is een aanrader).
Daarna zijn we het wilde nachtleven van Berdorf in geweest......
De volgende ochtend was het ongeveer droog en na het ontbijt hebben we een werkelijk prachtig rit gereden. Deze route bracht ons uiteindelijk in Maatricht. Natuurlijk begon het toen weer te regenen. Nadat wel afscheid van elkaar genomen hadden, is iedereen weer huiswaarts gekeerd. Een advies voor een ieder die dit leest: VOORAL NIET MEEGAAN DE VOLGENDE KEER, WANT ER IS NIKS AAN!!



Hoewel de waarheid hier nergens geweld aangedaan is O-) , moet ik toegeven dat het toch een tof weekend was!!
Eagle bedankt voor de organisatie en de mooie routes en Gerrit en Ferdi-x bedankt voor de gezelligheid.
Mooi stukske Muis, was idd een gezellig weekend, helemaal niks aan maar wel voor herhaling vatbaar :Y vanavond moi versie van het weekendje.


:W

FerdiX
 
Maar eerst plaats ik nog mijn verslag Baksteen :-)

Zaterdagochtend 4.45 uur gaat de wekker. Snel een check op de ICT-toestand bij mijn werkgever (ik heb escalatiedienst ..), een bak koffie en de boel pakken. Dát laatste had ik beter een dag tevoren gedaan. 't Kostte onverwacht veel tijd om alles bij elkaar te halen.

Te laat, want om 6 uur, reed ik weg. Een afgesloten stuk snelweg belemmerde de doorgang, maar dat had TomTom bijtijds in de gaten. Ik werd mooi omgeleid en kon met een paar mins vertraging weer een het gas gaan hangen.
Eindhoven, A2 naar het zuiden en vlak voor Maarheeze, 't Haasje. 't Is 7:09 uur.
Daar aangekomen 3 motorrijders, waarvan eentje druk aan het onderhandelen was met Tsjechen; z'n horloge gaf de verkeerde tijd aan, en hij kreeg een mooi aanbod voor een originele neppa Breidling (ja, bijna origineel, dus met een d ipv een t).

In de regen, al vanaf 6 uur, zijn we zuidwaarts gevlogen. Op de A2 was het nog lekker rustig. We konden lekker doorkachelen. Tot aan Zuid Limbabwe. Daar hebben we ge-uphilled en gedownhilled. er is al veel over geschreven. Zowel op als neer hebben we de hele "holle" weg door een beek/modderstroom gereden.
Een wapenfeit! De rotzakken hadden namelijk alledrie hun motor gepoetst, en die van mij was gewoon, zoals het hoort, smerig.
Enfin, na die 1,2 kilometer geen verschil meer te zien; alles was loss

We hebben vanaf Zuid Limburg bochten gedaan, en bochten gedaan. Tussendoor ook nog eens uh een bochtje gepakt. In totaal een onvoorstelbaar hoogteverschil overbrugt. en de mooiste vergezichten gezien, ondanks de mist die alleen maar toenam. Aan een pleintje in Spa hebben we bij een franstalige kroegmuts heerlijke koffie genoten en een miniscuul hapje gepakt. Van een tosti dan, die muts zag er nogal taai en doorrookt uit.
't Was ff droog in Spa! Maar wel frisjes. De helft van het deelnemersveld deed hun best ter plaatse een Spaatje Blauw na te doen.

Nog een kleine 150 km te gaan via geinige motorweggetjes. Kriskras afdalend naar Petit Suisse. Motorweggetjes die normaal uit nodigen tot het opzoeken van grenzen, maar die nu bezaaid waren met plassen, blaadjes, afgeflikkerde Garmins in alle soorten, zaden en takken. We hebben ons dan ook over het algemeen aan de voorgeschreven snelheid gehouden. Onderweg hebben we, net over de Luxemburgse grens genoten van de Luxemburgse prijzen. Benzine voor 1€/liter en Famous Grouse whisky voor 11€/liter. Lachen toch?

Na een zeer korte stop bij het Tränentall, een grot die constant "huilt", in Duitsland aan de grens van Luxemburg, hebben we besloten het hotel vast op te gaan zoeken.
De schitterende klim naar Berdorf (die moet je een keer gedaan hebben!) eindigde bij een gesloten Perekop. Scharff was open! Een half uurtje om op te warmen en we waren fris voor een aardige wandeling. Door de kloof achter het hotel. Is ook een aanrader.

5 Kwartier te vroeg zaten we bij de "Portugees". 75 minuten zuipen. Klokslag 6 uur maanden we Romeo zijn Julliette los te laten en onze bestelling op te nemen. Stinkende kip, spetterend geserveerd. Dus vast eigenlijk haan. En paardebil met paddo's en GROTE garnalen. Plus een enorm bord patat. Heerlijk! Zie je het voor je ..... twee man die praten over dierenleed, onderwijl lekkend dierlijk vet langs de kin en achteloos de restanten van een vast o zo lief haantje wegsmijtend.

Hotel Scharff was goed voor nog een afzakkertje en al vroeg zijn we gaan pitten. Klaar voor het ontbijt, zondagmorgen 8:30 uur.

Volgevroten zijn we zondag op pad gegaan. Kronkelend door de heuvels zijn we weer terecht gekomen in de omgeving van het hotel. Van daaruit naar het mooie weer dat TomTom beloofde (in het westen). Nog anderhalf uren bochten gedaan en met nogal hoge snelheid over mooie heuvels gescheurd. GEWELDIG!
Vlak voor de grens L - B heb ik nog genoten van patat, frikadel speciaal overgoten met cola. Ook een aanrader! De laatste maaltijd van ons lange weekend; een 20-tal kilometers verderop zaten we op de snelweg de straffe tegenwind te trotseren.

Afscheid net over de grens B - NL. En toch nog met 3 man in mijn klielzog tot aan Eindhoven gereden. Ze wisten de weg niet (!?).

Een geweldig weekend! Thanks mates!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan