Honda CBF600S (deel2)

Heb ik de dealer ook gezegd, maar die heeft alles uitgemeten en alles was in orde.
Ik ben om 12.30 beginnen werken en om 16.30 startte mijn motor niet meer. Een batterij die in 4 uur leegloopt is volgens mij een slechte batterij.
Morgen gaat er een nieuwe in en als het daarmee niet opgelost is dan probeer ik effe zonder alarm.
Bedankt voor de tip!
 
En MrCoolio meldt zich ook! :)
Tijdje wat minder actief geweest, maar dat komt wel weer goed denk ik.

Afgelopen paar dagen even de motor laten staan ivm de gigantische sneeuwval hier in Apeldoorn, maar ondertussen brom ik al weer lekker rond :)
 
Maar waar is Docteur toch???

Gisteren weer zo'n 300 km op de teller erbij gezet. Van zon naar (restanten) sneeuw en door mottige regen terug. Dat laatste zorgde ervoor dat het scherm van mijn S1 ('t is bijna winter ....) een mooie egale witte laag kreeg. Lekker lastig met al die lampjes van de tegenliggers en de schittering van het natte wegdek! Maar ff flink aan het gas gehangen om de duur van het ongemak zo kort mogelijk te houden. Als ik de mobiele controles niet zie zullen ze mij toch zeker ook niet zien, toch?
Omdat ik best wel in het donker thuis kwam heb ik slechts mijn helm en vizier schoongemaakt ...... de vast evendikke pekellaag op de CBF zal ik zometeen maar weer aanpakken.

Nog steeds niet gekeken naar de bandenspanning. Twee pogingen bij de (ex)vrienden van Shell. Die sukkels vragen € 0,50 voor basisservice lucht. Ik had dat muntje ff niet voorhanden, dus maar weer uitgesteld die check. Ik heb echter geen reden om te vermoeden dat de Barren te klein zijn *D
 
18 december aanstaande mijn Bijna-winterrit!
You can join if you dare!!
't Is een bescheiden rit (100-150 km, lengte afhankelijk van koude en weersomstandigheden). De keuze van het startpunt en de route zal ik proberen aan te passen aan de geografische afkomsten.
 
18 december aanstaande mijn Bijna-winterrit!
You can join if you dare!!
't Is een bescheiden rit (100-150 km, lengte afhankelijk van koude en weersomstandigheden). De keuze van het startpunt en de route zal ik proberen aan te passen aan de geografische afkomsten.
Ik zou graag meewillen, maar ik heb de 17e een uitje van 't werk in Utrecht. We blijven daar in een hotel slapen, dus ik denk dat ik de 18e behoorlijk brak ben ;)
 
:( ;( Vorige week dinsdag m'n cb1300 met een probleem (aan m'n schokdemper(s)?) bij de dealer afgeleverd. De nieuwe Hyperpro vering zat er verdikkeme nét een maand in |(
Op mijn verzoek een leenmotor (import Honda Night Hawk 750cc) meegekregen. En ja hoor, na minder dan een kwartiertje rijden: SCHADE! Ik rij een 1-richting straat in waar een serviceauto(tje) aan het begin van de straat stil stond. Op ongeveer een metertje of 4 of 5 erachter ben ik gestopt om te wachten tot ie weer door zou rijden.
Mooi niet dus :o Meneer kwam plotseling met een rot vaart achteruit (hij was kennelijk verkeerd gereden) en had mij niet gezien in zijn natgeregende spiegels -O-
Het ging te snel om nog iets te kunnen doen en mijn voorwiel kwam onder zijn achterbumper waarbij ik het genoegen smaakte het wegdek enigzins te mogen opdrogen :X
Ik wilde weer overeind komen maar voelde m'n linker hamstring nogal opspelen, op dat moment vond iemand het nodig de politie te bellen. Twee agenten waren trouwens razend snel ter plekke. Nou ja, meneer bekende (min of meer vanzelfsprekend) schuld waarop de gebruikelijke administratieve handelingen werden verricht. Natuurlijk eerst nog even de schade aan de leenmotor opgenomen (viel ondanks de klap nog wel mee) voorspatbord afgescheurd en een minieme afwijking in de voorvork waarna ik wonder boven wonder met de bike weer terug naar de dealer kon rijden. Testje met losse handen leerde dat de motor nu een lichte afwijking naar rechts had. Enfin, poosje bij de dealer gebleven en een paar bakkies koffie gedronken. Net op het moment dat ik met enige schroom over een andere leenmotor wilde beginnen kwam de monteur me vertellen dat ie het balhoofd van m'n cb1300 wat vaster had gezet en dat het probleem daardoor waarschijnlijk was opgelost...

Ik dolgelukkig en snel op m'n fietsie naar huis. Helaas, na een paar testjes bleek dezelfde tik (ergens in de buurt van de voorvork) er nog steeds in te zitten. Dus, na thuiskomst de dealer weer gebeld en m'n verhaal afgedraaid. Gisteren mocht ik de motor opnieuw inleveren waarop dezelfde (overigens symphatieke) monteur mij beloofde ditmaal wél de voorvork uit elkaar te halen. Ook kreeg ik dezelfde leenmotor (die zonder voorspatbord :+ ) weer mee.
Momenteel voel ik me prettiger op een Night Hawk met lichte schade dan op m'n eigen 1300-tje, 't is om te ;(
 
Nou, het zit je niet mee.

hoop voor je dat alles weer snel in orde is.

even 2 lekkere foto's (wordt je weer vrolijk van :) }

full
 
die met dat mooie voorkantje is idd de cb1300r
zegmaar de replica van de 8 uurs racer.
met spiegels,knipperlichten enz.o'ja en 160 pk
maar alleen voor de japanse markt '(
 
Ja, die undertail staat nog op mijn verlanglijstje... Overigens vind ik die goudkleurige velgen een stuk mooier dan de zwarte die ik heb. De koplamp(en) die in de kuip van de replica zitten zijn ook een stuk mooier :9~
En de schokdempers zijn volgens mij ohlins (sprak hij jaloers) :X

Ik heb iemand leren kennen die de cb1300 (model 2006) besteld heeft. Hij laat de velgen direct goudkleurig maken en de uitlaatbochten verchromen... Dat ik daar niet aan gedacht heb :? |(
 
Laatst bewerkt:
Practisch gezien moet je er rekening meehouden dat de "R" een racemotor is, replica of niet. Dat wil zeggen ruw karakter niet gebaseerd op koppel, maar op hoge toeren rijden én het stuur staat heel wat cm's lager. Daardoor zal de kuip sowieso niet matchen met jouw motor. Of het lage stuur matched met de wijze waarop je gebeeldhouwd bent, is een kwestie van passen ....

Ergo nix nada nul comfort bij normaal gebruik. Hoge snelheid, waarbij je een beetje tegen de rijwind hangt is enigszins comfortabel te noemen. Maar relaxed weer niet, want je moet flink in de toeren klimmen en dus een hoop schakelen. Tot slot natuurlijk een hoog verbruik en hoge ondehoudskosten.

Smoelt wel mooi die replica .......... da's zeker!
 
Klopt inderdaad wel... Ik heb met mijn postuur (en wat lichamelijke ongemakken) grote problemen met clip-ons. Neemt niet weg dat ik UM prachtig vind! 8-)

Toch jammer dat ze als "standaard" koplamp niet die van de replica hebben genomen... Tja, meer snelheid zit ik niet echt op te wachten. De top (op de teller) ligt op 240 p/h (waar en hoelang denk je die snelheid te kunnen rijden) bij een gezonde :+ dosis koppel. Maar een ietsiepietsie meer styling had wat mij betreft best wel gemogen :)
 
Misschien ben ik ook wel één van die vele ontevreden mensen op de wereld...

[me]HonDucteur schaamt zich wel een beetje maar heeft nog steeds de pest in :Y [/me]
 
Misschien ben ik ook wel één van die vele ontevreden mensen op de wereld...

[me]HonDucteur schaamt zich wel een beetje maar heeft nog steeds de pest in :Y [/me]
Welcom to the club. ;)

Ik heb net een nieuwe CBF 600 SA/ABS en is nu 3 maanden oud en zou hem al willen weg doen voor een tweedehandse Honda CBR Super Blackbird (BB). :o
 
Welcom to the club. ;)

Ik heb net een nieuwe CBF 600 SA/ABS en is nu 3 maanden oud en zou hem al willen weg doen voor een tweedehandse Honda CBR Super Blackbird (BB). :o

Dan moet je écht 's proberen eentje te huren en er een dagje op te toeren zoals je nu met de CBF doet. Je zult merken dat de CBF zo gek nog niet is! Het is écht een heel makkelijke en toch vlotte motor die je alle kanten op kunt gooien en waarmee je sneller (!) dan op een BlackBird door de bochten van de Alpen, de Ardennen en de Eifel kunt vliegen.
Ikzelf ben óók gecharmeerd van de BB, maar dan zeker niet het huidige (gedateerde (!) model. Het blok is top, nu alleen nog in een ander model motor hangen :-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan