Honda CBF600S (deel3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nu ikke nog, Thanks Eagle voor je mooie verhaal in het vorige deel :Y

----(shit, copy/paste vanuit word komt niet zo mooi tot zijn recht, hele layout naar de Kl@t3 )---

Zaterdagochtend 11-11-2006, 05:00
Nou daar sta je dan naast je lekker warme bedje. De kat kijkt een keer op en valt langzaam weer in slaap met een zucht van “mafketel”. Als je vervolgens dan naar buiten kijkt dan denk je inderdaad bij je eigen, waar ben ik aan begonnen. Donker, regen, kou en alles wat je zo op dat tijdstip kan verzinnen.
Toch maar jezelf in het pakkie gehesen (inclusief het o zo fijne regenpak) en de CBF van stal gehaald welke ook zoiets had van “wat moet jij nou weer om deze tijd”. En saampjes maar op pad gegaan.
Vervolgens richting ’t Haasje gereden in de regen en de donkerte en daar aangekomen rond 6:30 om me vervolgens rond de verwarming te vouwen daar met een bak koffie erbij.
Rond 06:45 arriveerde Muis die zelf ook zoiets had van “wat doen ik hier???”. Gerrit op zijn BMW was de volgende klant en als laatste (ietske te laat) arriveerde de aanstichter van dit hele feest Eagle. Daar stonden ze dan de 4 musketiers op hun motoren terwijl de rest van NL nog onder de wol lag of in de auto zat vanwege het takkeweer.
Na een pafke en een bakkie zijn we onderweg gegaan.

Eerst even een stukkie snelweg en vervolgens ergens eraf gegaan en toen begon het feest. De route weet ik niet helemaal exact uit mijn hoofd maar toen we eenmaal binnendoor gingen tuffen was al die kou en regen snel vergeten. Leuk om door en langs al die leuke dorpjes te rijden, lekker op je gemak zonder te haasten. Heb dat met andere tochtjes (niet CBF club of MF overigens) wel eens anders meegemaakt.
Onderweg nog even een stoppie gemaakt daar Gerrit moest tanken en vervolgens weer verder. Ondertussen waren de handschoentjes aardig nat aan het worden en de vingertjes koud maar dat mocht wat mij betreft de pret niet drukken.

Na wat omzwervingen gebeurde echter het onverwachte….. bij het afbuigen van een weggetje reden we ineens een wel heel erg raar paadje in. Een weg was niet echt te herkennen en de gemiddelde 4x4 zou toch ook even achter zijn oren krabben om er met dit soort weer overheen te gaan. Wat schetste echter mijn verbazing, Eagle reed gewoon door …. En wij maar volgen, hij had als enigste de route tenslotte. Nou dat hebben we geweten, lekker glibberen en glijden met je zowat nieuwe (en die van Muis nog nieuwere) CBF over een pad wat meer leek op een modderstroom de heuvels af. Uiteraard avontuur ten top en we hebben het gelukkig allemaal er goed vanaf gebracht, maar het was meer een route voor een Transalp als voor een CBF. Het pad leek wel een kilometer met dat weer maar bleek uiteindelijk maar iets van 100 meter ofzo te zijn.
Onder aangekomen stond Muis te springen om het pad nog een keer te volgen, maar na rijp beraad zijn we toch maar verder gereden op zoek naar wat ontbijt en koffie.
Dit viel echter niet helemaal mee aangezien er op de vroege ochtend nog niet echt veel open was. Uiteindelijk in Spa een restaurantje gevonden waar we ons een beetje konden opwarmen en aan het ontbijt zijn gegaan.

Hierna de reis weer vervolgd langs allerlei leuke weggetjes door mooie natuur en niet te vergeten de “ Shopping Mall” voor de broodnodige elcheapo drank, chips, cola en sigaretten (niet te vergeten de naft voor 1 eurie de liter) via Vianden richting Berdorf gereden langs nog meer mooie stukken bos en heuvels.
Ergens in de middag kwamen we nat en enigszins koud aan in Berdorf bij Hotel Perekop. Ondanks dat we niet gereserveerd hadden leek het erop dat er een hele hoop kamers vrij waren, het was niet druk in ieder geval. Het hotel lag zeer mooi net iets buiten Berdorf en als het niet gesloten was dan was het zeker een mooie overnachtingsplaats geweest.

Gelukkig had het dorp nog een hotel, Hotel Scharff, en die was wel open dus daar zijn we binnen gegaan. 4 kamers waren nog beschikbaar en zelfs een overdekte stal voor onze brommertjes dus nemen die handel.

Zeer net hotel en mooie kamers moet ik zeggen en een heerlijke warme douche, jacuzzi, sauna en persoonlijke masseuse op de kamer. Wat wil een mens nog meer.
Na alle lagen kleding van me afgepeld te hebben en ergens op de verwarmingen te drogen te hebben gehangen een lekker bakkie in de bar beneden met elkaar gepakt en de rest van de dag even doorgesproken.
Voor nog een ritje die dag was niet echt veel animo leek het dus om de tijd toch een beetje leuk door te brengen besloten we een stuk te gaan wandelen. Eagle kent de buurt daar zeer goed dus die wist nog wel een leuke rondwandeling.
Na een korte wandeling door de bossen en langs een stroompje kwamen we aan bij een mooi in de rotsen uitgehakte grot waarna we onze wandeling voort zette richting een eveneens gedeeltelijk in de rotsen uitgehakt theater.
Na een kort heilig moment bij een mariabeeldje vertrokken we weer richting het hotel om ons vervolgens neer te vleien bij de lokale Portugees waar we na een uurtje wachten met de nodige drankjes ons konden storten op een heerlijke maaltijd (ook met de nodige drankjes).
Aansluitend nog even in het hotel wat gedronken en toen bijtijds naar bed (en de jacuzzi met masseuse ;-)

De volgende dag lekker ontbeten en daarna weer opgestapt voor het vervolg van de tour. Wederom via allerlei leuke weggetjes (soms met ietsje teveel natte bladeren) de tour vervolgd. Onderweg nog even gestopt voor een fotomoment voor het geval men ons niet zou geloven (zou ik ook niet doen, wie gaat er nu met zulk weer touren). Overigens die dag redelijk goed weer gehad met wel veel wind maar weinig regen.
In Diekirch nog even een bakkie onderweg en toen we de wat sneller weg terug richting St Vith. Daar werd de gaskraan aanrdig open gedraaid om een lekker te genieten van de mooie weg, zelf moest ik bij 150 helaas verstek laten gaan aangezien mijn tanktas de neiging had om te gaan vliegen maar de rest tufte lekker aan.

Uiteindelijk nog even getankt aan het einde en een lekker gezonde lunch genuttigd voor we aan de laatste rit gingen beginnen. Eagle had trouwens wel een vreemd gerecht, Friet met frikandel speciaal op een bedje van Cola..... je moet er maar op komen toch.

Na het laatste stuks binnendoor en de rest over de snelweg zijn we nog even gestopt om alvast afscheid te nemen van elkaar zodat ieder het laaste stuk zijn eigen weg kon gaan.
Uiteindelijk zijn we dan toch min of meer samen NL binnen gereden en het grootste stuk samen afgelegd tot ieder bij zijn afslag kwam waar we mekaar nog even hebben uitgezwaaid.
Al met al het einde van een wel heel erg leuk weekend (ondanks het takke weer zo af en toe) wat zeker voor herhaling vatbaar is.

Dank aan Eagle en Gerrit dat we mee mochten voor jullie gezelligheid en Muis eveneens bedankt voor de gezelligheid tijdens deze leuke trip.

p.s. Eventuele cadeau suggesties voor Muis: Keycord en Portemonee met ketting.....



:W

FerdiX (die zo de fotootjus op het web gaat kwakken)

 
Et Voila www.flickr.com/photos/56732192@N00 kun je als het goed is alvast de foto's bekijken. Die paar die op zijn kant staan zijn een beetje eigenwijs, wordt aan gewerkt.



:W

FerdiX

dat Haantje was trouwens een kippetje hoor, als dierenliefhebber proef ik het verschil wel :Y

P.S. Iemand nog een Breidling koopuuh _O-
 
Laatst bewerkt:
Erg leuke verhalen, evenleuke foto's. M'n hoofd zegt: ze zijn gek, 5.00 uur, regen, modder, drijfnatte kleding. M'n hart zeg: lekker, weekendje uitwaaien, geen sores, mannen-onder-elkaar (excusez les femmes).
Het hotelletje kwam me bekend voor, het was er dit voorjaar ook goed vertoeven. Volgende keer misschien m'n hart laten spreken?

Tot dan,

Groetjes,

Hans
 
Mooie foto's en het leest zo lekker weg :Y

Ik denk toch dat ik bij ZULK weer dit spektakel aan me voorbij zou laten gaan B|
Ja ik weet het, ik weet niet wat ik mis... Helaas ben ik niet meer zo sportief als een paar jaartjes geleden. :N

Maar, bij beter weer ben ik niet vies van een tochie ;)

Groeten,
HonDucteur
 
Gerrit laat ook nog van zich horen (op de motor-toer-vriendenclub waar ik alweer een paar jaartjes aan bestuur doe: groups.msn.com/bikerbtch )

Gerrit: "Het was weer geweldig ondanks de wat natte eerste dag van het weekend.
Gelukkig de 2e dag nog ff lekker kunnen uitleven op die heerlijke Luxemburgse wegen.
Ik heb wel veel minder gesmokkeld als andere keren.
Daar staat wel tegenover dat Eagle ons in Limburg heel duidelijk over smokkel weggetjes heeft geleid (godsklere wat een klei, met een mountainbike al haast niet te doen).
Misschien ook een idee, ergens offroadmotoren huren en een beetje in de prut spelen.

Grrrrrrrrrrroet, Gerrit (de man die, na het zien van de foto's, zo weer terug wil)"
 
Wat een geweldige foto's, leuk verhaal ook Ferdix!
Vooral het ophangen van je laarzen vond ik erg creatief!! :Y

@Hon, men only? Nix ervan - volgende keer wil ik mee!! :]

:W

A
 
Wat een geweldige foto's, leuk verhaal ook Ferdix!
Vooral het ophangen van je laarzen vond ik erg creatief!! :Y

@Hon, men only? Nix ervan - volgende keer wil ik mee!! :]

:W

A
En dat was nog maar 1 radiator die in gebruik was ;)
Zou de volgende keer niet me gaan als ik jou was, is geen ene moer aan zo'n weekendje O-)
Volgende keer lekker kamperen maybe :Y

:W

FerdiX
 
hallo ik heb een vraagje aan de cbf 600 bezitters.
ik heb een hondacbf600s voor mijn vrindin gekocht met wat schade.
ik heb voor deze motor onderanderen nog een originele uitlaat nodig.
heeft er mischien nog iemand 1 liggen onbeschadigt.(vervanging sportdemper.)
en wat zijn dan de kosten hier eventueel van.
mvg eric
:]
 
Die van mij is net weg :-) Heeft € 175 opgeleverd. Dat was een bijna nieuwe!

Tip: zoek behalve naar de originele uitlaat óók naar een after market uitlaat. D'r zijn nogal wat bijna-niet-rijders-met-veel-toeters-en-bellen-die-hun-motor-verkopen die onderdelen over hebben :-)

Succes met zoeken!
 
hoi cbf 4ever mijn mail adres is.
eric.ho.lle@hotmail.com
zou je een fototje kunnen sturen.
van de uitlaat.
heb evebtueel belangstelling.
groet eric
 
Beetje stil op dit moment.
Wie gaat er nog op pad dit weekend? En wie heeft z'n bezit al in het wintervet staan?

:]
 
Doordeweeks altijd een beetje rustig. Van het weekend helaas helpen klussen en verhuizen dus zal geen lang ritje gaan worden helaas . Volgende week de verzekering eens bellen en kijken of we de winterstop maybe laten vervallen, tot nu toe stelt de winter nog een moer voor dus dan kunnen we gerust blijven ww'en met de CBF (en met de KErst op de motor naar London maybe) :Y

Nog luitjes btw die volgend weekend naar MotorNewz gaan? Afhankelijk van wanneer mijn broertje kan gaan ik waarschijnlijk op zondag.

:W

FerdiX
 
http://www.motornewz.nl/ (www.motornewz.nl/)
'k weet nog niet of ik wel wil gaan.
 
Zou voor ons (CBF en ZZR) ook een combi worden als we gaan van zowel MotorNewz als Speed & Design. Motornewz alleen valt denk ik een beetje tegen als ik de standhouders lijst zo heb bekeken van de week, weinig te shoppen :N dus dan nog maa ff snelle autospuultjes kijken :Y

:W

FerdiX
 
TomTom experts aanwezig? Eagle jij waarschijnlijk?

Gisteravond ff een korte route in de TomTom rider ingevoerd (voor mij onbekend adres in Rotterdam). Zag dat de batterij nog voldoende opgeladen was. Na invoer normaal uitgezet en klaar voor afgelopen ochtend. Op het moment van vertrek reageerde de TTR nergens meer op met als resultaat zonder TTR naar Rotjeknor en me zo'n 20 minuten wezenloos gezocht.

Nu de TomTom al de gehele avond op het lichtnet maar hij doet het nog steeds niet. Ook het switchen naar een ander kaartje (Benelux) hielp niet.

HELLUUUP, ik denk dat ie naar de #$@%$@ is...? ;(
 
Nee joh! Die is écht niet kaduuk.
1. gebruik 'm wat meer en je zult merken dat-ie heel makkelijk is
2. geen idee welke handeling je hebt verricht om 'm te locken, ge zijt een kunstenaar!
3. aan de ingebouwde batterij hoef je niet te twijfelen
4. zoek een paperclip en buig die open
5. open het klepje onderin de TomTom, het klepje waarachter je de ingang vindt voor de netvoeding, de ingang voor de usb-kabel en de SD-kaart.
6. vind het gaatje links naast de ingang van de voeding
7. penetreer *D dat gaatje voorzichtig (met de opengebogen paperclip)
en je hebt een harde reset gedaan

TomTom-ze!

pssss vorig weekend én vandaag bij piss-weer probleemloos ge-TomTommed. Enige nadeel is dat-ie nog niet in staat is om al die op straat geflikkerde Garmin's te detecteren *D
 
Nee joh! Die is écht niet kaduuk.
1. gebruik 'm wat meer en je zult merken dat-ie heel makkelijk is
2. geen idee welke handeling je hebt verricht om 'm te locken, ge zijt een kunstenaar!
3. aan de ingebouwde batterij hoef je niet te twijfelen
4. zoek een paperclip en buig die open
5. open het klepje onderin de TomTom, het klepje waarachter je de ingang vindt voor de netvoeding, de ingang voor de usb-kabel en de SD-kaart.
6. vind het gaatje links naast de ingang van de voeding
7. penetreer *D dat gaatje voorzichtig (met de opengebogen paperclip)
en je hebt een harde reset gedaan

TomTom-ze!

pssss vorig weekend én vandaag bij piss-weer probleemloos ge-TomTommed. Enige nadeel is dat-ie nog niet in staat is om al die op straat geflikkerde Garmin's te detecteren *D

Eagle, inderdaad was een simpele reset de oplossing (wist nietdat dit mogelijk was). |(

Overigens maak ik de laatste tijd frequent gebruik van dat ding maar na een twee dagen achtereen regen rijden hield ie ermee op. Vrijdagavond had ik hem nog ff snel ingesteld voor de te rijden route de volgende ochtend.

Zou ik over telekinetische gave(n) beschikken? De paperclip was ook al krom nadat ik hem gebruikt had :+

Bedankt voor de tip! :Y ;)


Groeten,
HansDucteur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan