Honda CBF600S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk, welkom bij de club!!!
Welke kleur heb je? (foto?)

Over twee weken gaan wij naar de TT met de ceebee-ef...ik beloof foto's! 8-)
 
Zow...nog een footootje
full
 
Laatst bewerkt:
Ook dezelfde kleur als ik besteld heb. Damn, ik krijg de kriebels van het wachten '(
Kan je meer foto's plaatsen ?
Zo niet, dan wil ik ze ook wel online zetten voor je. Kunnen we mede-forummers jaloers maken }) Mailadres staat in profiel.
Ook nog leuke actie/toer foto's ?
 
Dinsdag 6-7 mijn nieuwe "CBF600S" (met tophalf dus..) opgehaald :) Dit rijd toppie hoor. *D Ik heb wel 2 opmerkingen:

- ik zou graag het ruitje iets hoger zetten, op het www is te zien dat dit mogelijk is. Helaas weten ze bij de "dealer" niet hoe dit moet... :(

- dit is een CBF -ZONDER- ABS (je kunt niet alles hebben.. :] ) dus zit er ook GEEN midden-bok onder... Zit er nu wel al onder, rechtopstaand scheelt wel héél veel ruimte in de garage....

--------------------------------------
- vraagje(1)..: hoe kan het ruitje bij worden gesteld..??

- vraagje(2)..: is er al een werkplaats-handboek..?? zo ja waar kun je deze krijgen/kopen..??
 
Laatst bewerkt:
Hee RideR, congrats met de CBF man!

En de goede kleur he... ;)

Ja, de ruit kan 5 cm omhoog/omlaag. Die stripjes eraf aan de voorkant, en dan met een kruiskop schroevendraaier...Hier staat er meer over; http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/1404/2

Ik weet niet of er een werkplaatshandboek beschikbaar is. Die van ons gaat naar de dealer voor alle mankementen en onderhoud. Van netwerken weet ik alles af, maar motoren... :?

Gr,
Marcel
 
Ha die Marzel.

Thx voor de link, dit is precies wat ik zoek *D

Nu nog het werkplaats-handboek (voor na de garantie periode)

Ik ben ook na de garantie-periode onderhouds hulp nodig van een ander.... Ik ben ook het type motor-rijder wat meer van netwerken dan van motor-techniek afweet :? Dus handboek in de aanslag (na 2 jaar) en op zoek naar een handige technische kennis (liefst met pc en netwerkproblemen, de ene hand wast dan weer de andere) O-)

Greetzzz *D
 
Ik ben ook na de garantie-periode onderhouds hulp nodig van een ander.... Ik ben ook het type motor-rijder wat meer van netwerken dan van motor-techniek afweet :? Dus handboek in de aanslag (na 2 jaar) en op zoek naar een handige technische kennis (liefst met pc en netwerkproblemen, de ene hand wast dan weer de andere) O-)

Weer een ict-er op de nieuwe CBF !
Heheheh hoe zou dit komen....
 
Dit komt ongetwijfelt doordat ict-ers alleen maar verstand hebben van pc's en "helaas" niets af weten van mechanische techniek. Dus zijn ze "veroordeelt" tot het kopen van een nieuwe motor. Een tweedehands is uiteindelijk (vaak) te duur aan reparatiekosten, als je er zelf niets aan kunt doen... :)
 
Mwoah, dat ben ik het niet met je eens (100% dan).
Voor een goede 2e hands fiets betaal je zo €3500 a €5000. En deze CBF kost nieuw (met 3 jaar garantie) €7999.00.
Dus voor mij, was toen de keus wel snel duidelijk. Ook al ben ik ict-er....
 
Het ruitje op de hoogste stand is echt toppie :] Stukken minder last van wind wat je onder in de helm blaast, dus ook een stuk stiller.

Ik heb het zadel in de hoogste stand gehad, maar dit vind ik een afrader.. Je hangt dan veel te veel naar voren, dan krijg je op het laatst last van je rug '(
Dusss, maar weer terug gezet in de middelste stand. Zo zie je maar weer elke verandering blijkt geen verbetering *D

Vergeleken bij mijn vorige machine (Kawa 750-VN) moet ik voor mijn gevoel steeds wel erg hoog in de toeren rijden, maar dit is blijkbaar ff wennen.

Ben over het algemeen erg tevreden met dit snoepje *D
 
Vergeleken bij mijn vorige machine (Kawa 750-VN) moet ik voor mijn gevoel steeds wel erg hoog in de toeren rijden, maar dit is blijkbaar ff wennen.
Tja... Het blok is afgeleid van het blok van de CBR600. Een racer. Je kunt dan een wat hoogtoeriger karakter verwachten. Zeker in vergelijking tot een 750cc die, door het grotere koppel onderin, wat makkelijker laag in de toeren te berijden zal zijn.
 
Heeft iemand al een MF-sticker op zijn/haar plaat ?

Ik heb de stickers al wel binnen, maar de motor nog niet :Z
 
Marzel,

Is dat de grote 45 liter koffer? Mag ik vragen wat je daar voor betaald hebt? Ik krijg van verschillende dealers verschillende prijzen te horen, niet zozeer omdat de een goedkoper is dan de ander, maar omdat de een uitgaat van een andere bestelcode bij Honda dan de ander. Schijnbaar wordt er een topkoffer inclusief montageset, drager en kussen genoemd, maar een andere dealer geeft aan dat er nog een aparte bracket en drager bij besteld zouden moeten worden.

Edit: en geloof het of niet, ook ík ben een ICT'er :)
 
Laatst bewerkt:
Marzel,

Is dat de grote 45 liter koffer? Mag ik vragen wat je daar voor betaald hebt? Ik krijg van verschillende dealers verschillende prijzen te horen, niet zozeer omdat de een goedkoper is dan de ander, maar omdat de een uitgaat van een andere bestelcode bij Honda dan de ander. Schijnbaar wordt er een topkoffer inclusief montageset, drager en kussen genoemd, maar een andere dealer geeft aan dat er nog een aparte bracket en drager bij besteld zouden moeten worden.

Ja, dit is die grote koffer. Er passen met gemak twee helmen in. ;)
Hij was wel duur...ergens rond de 500 euro. Dat komt oa door de subbeugels die honda nodig heeft om de boel te bevestigen...
Inderdaad gaat het om drie onderdelen;
Koffer
Montage set
Submontage set

En die kosten allemaal geld... ;(
 
Oh ? Daar had ik dus helemaal geen problemen mee. Misschien heb ik net op een motor gereden waarbij de ruit in de hoogste stand stond, en de buddy op de laagste...

Maar even zien hoe me de nieuwe motor, zonder verhoogde ruit gaat bevallen. Moet in ieder geval nog oordoppen kopen.

Al veel kilometers gedraaid op de Honda ?
Ik heb bij mij de ruit juist lager laten zetten. Ik merkte dat als ik op m'n steppies ging staan er veel minder herrie was. Helaas heeft het lager zetten nog steeds niet echt geholpen. Het is nog steeds een hoop herrie, alleen hoef ik nu nog maar een heel klein beetje te gaan staan om het stil te krijgen.
Ik denk dat je met een lengte van 1.90 net hoog genoeg zit om geen last van de turbulentie te hebben. Volgens mij is het niet mogelijk de boel zo in te stellen dat de wind over je heen gaat (of je moet héél klein zijn), maar wel zo dat de wind op je schouders komt waardoor je hoofd boven de turbulentie zit.

Heeft iemand al een MF-sticker op zijn/haar plaat ?

Ik heb de stickers al wel binnen, maar de motor nog niet :Z
Helaas zitten bij mij de bovenste twee letters van de kentekenplaat niet in het midden van de plaat, maar wat meer naar rechts (in het midden van de ruimte rechts van het NL-teken).
 
Je kunt natuurlijk ook kiezen om een orgineel Honda "rek"
te nemen en een topkoffer van een "ander merk". })

Ik heb trouwens ook nog geen "alternatief rek" gezien voor een CBF600.
Wie wel... en zo ja, waar...??
 
Op mijn nieuwe motor wordt geen standaard Honda topkoffer geplaatst.
Hoe ze dit willen monteren, laat ik wel even zien met een foto als ik mijn motor binnen heb.
Topkoffer van 45liter kostte mij ongeveer €100.00, met 3e remlicht erin gemonteerd.
 
Dat scheelt wel een beetje ja...
Overigens, wij vonden het wel mooi dat de Honda koffer in dezelfde kleur gespoten is. Want we hadden natuurlijk ook even kunnen wachten op andere merken.

Ben inderdaad benieuwd of de Honda beugels nog nodig zijn of dat ze iets anders hebben bedacht...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan