Honda CBR 125 Deeltje 3

Hallo iedereen,

ik ben op zoek naar twee kleine uitlaatdempers.
Nu kwam ik op ebay.de dempers van de cbr125 tegen.
Nu zou ik heel graag een paar maten willen weten:

de lengte en buitendiameter vd grootste buis en de aansluitdiameter op de rest vd uitlaat.

En ik ben nieuwsgierig naar het materiaal waar de demper van gemaakt is.
Als een van jullie er een magneetje tegen aan wilt houden en het blijft niet echt plakken,
dan weet ik genoeg.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om me te helpen, dank alvast!

Groeten,
Hans.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hans,

Ik had je berichtje dinsdag gelezen maar door de drukte ook gelijk weer vergeten.
Ik zal zo snel mogelijk wat voor je gaan meten.
Het kan zijn dat dat pas ik het weekend is.

Martijn
 
Hallo oma!

De 2011 CBR125R is toch wel heel anders he? Nu zoals de nieuwe 250cc versie.

2011-Honda-CBR125R.jpg
 
Hoi Oma,


de nieuwe cbr ziet er stukken beter uit,
veel meer moto..

wel spijtig dat het vermogen wat gedaald is en het gewicht gestegen?
De Yammie perst er de volle 15pk uit als ik mij niet vergis, en bij de cbr dalen ze juist een beetje?


maar de looks zijn er in ieder geval al ;-)
 
Wel ietsje zwaarder ja. De nieuwe CBR250R ziet er ongeveer hetzelfde uit.
Volgens mij is het vermogen niet echt gedaald, tenzij je kijkt naar pk's per kilo.
 
Die nieuwe CBR 125 lijkt op een Yamaha met die ronde vormen. Ik vind de kleuren echt mooi met dat oranje en zwart. Maar de oudere modellen vind ik toch mooier. Misschien moet ik er gewoon nog aan wennen, dat kan ook. ;)

Wat is het hier stil op dit topic? BOE! BOE! :/ :W

Mijn 166cc Maolossi kit bevalt nog steeds goed, ik ben een stuk sneller en de motor blijft het prima doen. Dat is een goede aankoop geweest, ook al was het hartstikke veel geld. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat alle CBR125 rijders (met name Belgen) allemaal naar hun eigen forum zijn gegaan.
De nieuwe CBR125 is wel veel meer motor dan de CBR125 ooit is geweest, dat was gewoon een brommer qua looks. Maar wel een toffe brommer!

Wat is nou de top van die Malossi kit?

Die resonerende kuip.. dat had de CBR125 van m'n broer destijds ook, toen vond ik het al irritant.
 
Oh ja, dat eigen CBR 125 forum waren ze toen ook al mee bezig, ik herinner het me.

Zou het echt helpen als ik de kuip demonteer en er rubbers tussen zet? Ken jij iemand die dat ooit heeft gedaan?

Mijn top is nu 140 km/uur zonder problemen. Zonder die kit reed ie nog geen 120 km/uur. Het scheelt dus nogal, maar dat komt ook door mijn Giannelli uitlaatje natuurlijk. 8-)
 
Ik denk dat rubbers er tussen zetten zeker wel gaat helpen.
Alleen je moet wel kijken waar ie precies resoneert. :)

140km/u is netjes! Harder moet je denk ik ook niet willen op zo'n ding.
 
Grappig, was er net gisteren aan aan 't denken hoe 't nu eigenlijk met dit topic was. Mijn CBR'tje staat nog altijd half in z'n blootje in de garage na m'n val. Komt ooit wel eens weer in orde, ooit.

Momenteel is het vooral op circuit rijden met m'n VFR400: Dubbelproject 2x NC30 O-)
 
Grappig dat na zoveel tijd ik plots weer op zoek ben naar een 125je,
omdat mijn vriendin het 10minuten bollen op de 750 zoooo leuk vond :p
(enige nadeel dat het niets mag kosten deze keer :D )
 
Ha die Wiim. :W Wat hoor ik nou, ben je gevallen met je moto? :/

Zoek jij een 125cc Koeno? Ik overweeg om de mijne te verkopen, ik ben aan het kijken naar een Suzuki RV 125 VanVan. :P
 
Ja ondertussen al een jaar geleden eigenlijk. Aan +- 70 in een langgerekte bocht het oliespoor niet gezien... voorwiel weggeschoven en holderdebolder de graskanten in. Was op mn jeans .. heb nog altijd een sticker op mn knie.

Al bij al valt het wel mee, vooral het ego was wat geblutst ;)
 
Zo, dat was flink schrikken dan! Gelukkig heb je het er redelijk vanaf gebracht. Ik rijd ook altijd in mijn jeans, dat is eigenlijk een heel slecht idee als ik dit dan weer hoor.
 
Ha die Wiim. :W Wat hoor ik nou, ben je gevallen met je moto? :/

Zoek jij een 125cc Koeno? Ik overweeg om de mijne te verkopen, ik ben aan het kijken naar een Suzuki RV 125 VanVan. :P

zoeken, ik kijk rustig rond,

maar de jouwe is een 166 ?
en dat mag mijn vriendin in belgie niet meer besturen met auto rijbewijs,
daarboven op zijn er dan nog invoerkosten enzo,

bedankt voor aanbod,
maar ik kijk rustig rond naar belgische,

die van van ziet er inderdaad lekker uit he,
spijtig dat die zo duur is
 
VanVan ga je wel op achteruit qua vermogen. Niet alleen van 166 -> 125cc, maar ook als je een 125cc blok had gehad.. dan ga je terug naar een luchtgekoelde motor met minder pk's. Maargoed, op een Dax kon je ook prima rijden, toch?. :) Of ging die nou weg omdat ie toch te weinig vermogen had?
 
Ik vind een VanVan ook stoer, die motor heeft een geweldige uitstraling met die ballonbanden en is ongeveer even duur als de mijne. Ik kocht toen de CBR 125 R omdat ik geen grotere binnen kon zetten, maar sinds ik ben verhuisd kan ik dat weer wel. :Y
Maar ik geloof dat ik toch nog even doorspaar voor een CBR 250 R, want na een proefrit ben ik helemaal om. :9
 
eej,

Ben nieuw hier, ikzelf ben van vlaams brabant en ben van zin om een cbr 125 aan te schaffen.

Heb dinsdag is zo een cbr'ke test gereden, power heeft da niet maar stuurt wel leuk en rijd heel tof en ben er van overtuigd dat het iets voor mij is om rustig mee rond te cruizen.

Nu had ik paar vraagjes nog over de cbr 125, waar jullie als kenners hopelijk op kunnen
antwoorden:

- word dus een 2dehands model en mijn garagist vertelde me dat er snelle en trage versies bestonden? (sommige lopen 110 sommige lopen 130 zei hij)
Hoe kan je die herkennen? De R versies ofzo?

- Kga zowiezo voor het injectie model gaan denk ik, heeft dit veel voordelen t.o.v. de modellen met carbu? (ik zou het doen omdat die wrs moderner en betrouwbaarder zijn?)

- nog tips waaar ik op moet letten bij het kopen ervan?

Dan nog iets: -> heb al verschillende keren proberen in te loggen op het cbr125 forum maar krijg daar geen antwoord, bestaat dat forum nog?

grtz
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan