Honda CBR 125 Deeltje 3

Geen idee of het ander forum nog bestaat, ben er nooit actief geweest.

Dat snelheidsverschil .. er bestaat volgens mij geen specifieke versie die sneller gaat dan een andere. Wel hoor je van verschillende mensen verschillende top. Mij lijkt het eerder dat de top een beetje afhankelijk is van hoe je schakelt, hoe plat je ligt, hoeveel je weegt, hoeveel wind er is, ... Sommigen prutsen ook met de tandwielverhouding.
Lijkt me dus niet dat er een specifiek snelheidsverschil per model is.

Van carbs vs injectie weet ik weinig. Weet enkel dat het met carbs makkelijker zou moeten zijn om hem een beetje meer power te geven. Als ik het goed voor heb bij het plaatsen van een nieuwe uitlaat.

Heel wat halve-info hier maar hey, ik heb toch n poging gedaan he ;)
 
hehe, inderdaad wat halve info maar beter als niets natuurlijk ;) bedankt daarvoor.
Nu weet ik toch al dat ik niet naar een specifiek model moet zoeken.

Zou er bij de uitlaten dan geen mapping zitten ofzo? (voor de injectiemodellen?)
Weet dat bij arrow uitlaten voor supermotards er een mapping bij zat, maar voor de cbr ga ik dit dan eens moeten uitzoeken :p
Iemand toevallig een handige site waar je wat aftermarket spul kan kopen?
zoals crash protectotren, uitlaten, pinkertjes enz..


grtz
 
ga naar: www.cbr125r.be/forum,

dat gratis forum is afgesloten wegens spam problemen,
(doorverwijs link is er nog niet, moet ik nog plaatsen).

maar op bovenstaande link kom je op het nieuwe forum terecht;

groetjes,
Koen
 
Even een flinke kikker.

Hebben jullie misschien fotos of filmpjes waar je met passagier zit. Wil weten of dat te doen is op b-wegen. En hoe het eruit ziet als je samen zit

De andere optie is een 125cc motorscooter. Maar die hebben meestal net wat minder vermogen en topsnelheid.

Grotere cilinderinhoud kan voor mij soieso niet
 
Even een flinke kikker.

Hebben jullie misschien fotos of filmpjes waar je met passagier zit. Wil weten of dat te doen is op b-wegen. En hoe het eruit ziet als je samen zit

De andere optie is een 125cc motorscooter. Maar die hebben meestal net wat minder vermogen en topsnelheid.

Grotere cilinderinhoud kan voor mij soieso niet

Ik heb daar geen foto's of zo van.
Mijn vriendin zat wel eens achterop, maar ik vond het niet zo fijn. De motor was meteen minder stabiel en ik weet wel zeker dat het geen gezicht was. _O-
 
Denk ook dat het geen gezicht is. Maar dat is een 125 sowieso niet, ook als je alleen zit.

Ik vond het wel prettig rijden zolang je geen snelwegen moet gaan doen of superlange afstanden afleggen. Rustig ritje om de kerk gaat prima wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
Ja zoals ik vermelde, het is of dat, of een motorscooter.

Het worden voornamelijk ritjes van 10 km in het zonnige spanje. voor maximaal 2 a 3 weken per jaar.

Dus vandaar wil ik weten hoe iemand achterop zit. Op een scooter is het wat comfortabeler denk ik, maar meestal wat minder vermogen helaas. En qua afmetingen is de cbr meestal ietsje korter en smaller dan een scooter, wat zeer goed uitkomt voor het stallen, want het past allemaal maar net.
 
Laatst bewerkt:
Denk ook dat het geen gezicht is. Maar dat is een 125 sowieso niet, ook als je alleen zit.

Ik vond het wel prettig rijden zolang je geen snelwegen moet gaan doen of superlange afstanden afleggen. Rustig ritje om de kerk gaat prima wat mij betreft.


zucht.... wat noem je superlang?
ik ken 125-rijders genoeg die ritten van 400km afhaspelen zonder klagen hoor,
en die rijden ook niet echt traag...

en dat het geen zicht is?
zo'n YZF 125 r , vind ik best wel een zicht als het solo rijden is...

met duo is het niet echt een zicht,
en afhankelijk van gewicht ook minder aangenaam...
 
Ja zoals ik vermelde, het is of dat, of een motorscooter.

Het worden voornamelijk ritjes van 10 km in het zonnige spanje. voor maximaal 2 a 3 weken per jaar.

Dus vandaar wil ik weten hoe iemand achterop zit. Op een scooter is het wat comfortabeler denk ik, maar meestal wat minder vermogen helaas. En qua afmetingen is de cbr meestal ietsje korter en smaller dan een scooter, wat zeer goed uitkomt voor het stallen, want het past allemaal maar net.

Voor dat doel is ie prima als beide personen niet al te veel wegen. Mijn vriendin die achterop zat weegt 60 kilo, maar veel meer moet het niet zijn om nog goed te kunnen sturen.
Het is een superfijne motor, ik heb er altijd heerlijk op gereden.
 
Voor dat doel is ie prima als beide personen niet al te veel wegen. Mijn vriendin die achterop zat weegt 60 kilo, maar veel meer moet het niet zijn om nog goed te kunnen sturen.
Het is een superfijne motor, ik heb er altijd heerlijk op gereden.

Vriendin achterop weegt een kilo of 65 maximaal. Ik zelf ben 100 kilo. Tot nu toe hebben we het gedaan met een kymc agility 125 op locatie. Het zit daar wel prima op, alleen ja, harder dan 100 op de teller haalt ie niet, en dat zijn rond de 88 echte km. En dat is dan volgas.
 
Vriendin achterop weegt een kilo of 65 maximaal. Ik zelf ben 100 kilo. Tot nu toe hebben we het gedaan met een kymc agility 125 op locatie. Het zit daar wel prima op, alleen ja, harder dan 100 op de teller haalt ie niet, en dat zijn rond de 88 echte km. En dat is dan volgas.

zelfde situatie als bij mij dus,
wij haalden op cbr wel nog 110 op teller,
op gps was 110 bij mij meestal 100km/u

'tis natuurlijk afwegen he... de voor en de nadelen...
 
Harder dan een Kymc Agility 125 zal het wel gaan, denk ik.
Maar snelwegen zul je er wel niet mee willen rijden, zo te horen, en dan is 80 toch al genoeg?
De CBR is erg zuinig, ik reed iets van 1:32 en de injectie modellen van na 2007 (als ik het goed heb) zijn nog zuiniger.


Personen-probleem niet overschatten mensen!

Als dit kan....(zag het op scoot forum)



_O- _O-
Ze past er maar net tussen, niet te filmen! Correctie: het is wel te filmen. _O-
 
Ja dat het wat vlotter is, lijkt me ook wel logisch omdat hij meer vermogen heeft.

Maar wil graag weten hoe het met zijn 2en zal zitten. Of op ze minst zien. Eens bedenken waar ik dat zelf ga kunnen proberen of eventueel filmpjes of fotos
 
Ja dat het wat vlotter is, lijkt me ook wel logisch omdat hij meer vermogen heeft.

Maar wil graag weten hoe het met zijn 2en zal zitten. Of op ze minst zien. Eens bedenken waar ik dat zelf ga kunnen proberen of eventueel filmpjes of fotos

Ik heb ook even zitten zoeken, maar geen foto of filmpje te zien met 2 personen erop.
Dat is op zich al een teken aan de wand. Misschien een proefrit maken met z'n tweeën erop en de dealer een foto laten maken? :]
 
Ik heb ook even zitten zoeken, maar geen foto of filmpje te zien met 2 personen erop.
Dat is op zich al een teken aan de wand. Misschien een proefrit maken met z'n tweeën erop en de dealer een foto laten maken? :]

Ja als ik een proefrit kan maken heb ik geen foto meer nodig :9 maar ik zal eens kijken. Staan er meestal niet zo veel te koop in de buurt dan
 
Ik heb wel eens m'n vriendin achterop de CBR125 gehad (bj2004, de motor, niet m'n vriendin) en dat was eens en NOOIT weer. Dat rijd absoluut niet fijn, slechtste motor om met iemand achterop te rijden tot nu toe voor mij. Een Agility is een luchtgekoeld motorscootertje, zoek gewoon een vloeistofgekoelde 125cc motorscooter, lekker comfortabel en dan kan je ook nog wel 100-110km/u halen met z'n tweeen.
 
Je hoort het, Racer88, nog een slechte ervaring.
Monomuis heeft op heel veel motoren en scooters gereden en kan er absoluut iets over zeggen. :Y
Maar dan nog, iedereen beoordeelt de dingen anders, als je gaat proefrijden weet je het zeker.
 
Ja iedereen is anders uiteraard.

Wat voor mij belangrijk is, is dat de afmetingen niet te groot worden. Een honda dylan bv is ook zeker geschikt, maar die neemt te veel ruimte in beslag. De dimensiees van een cbr zijn volgens het internet een stuk kleiner. Maar misschien is het toch handig om verder te zoeken naar een ander alternatief.

Misschien een piaggio skipper oid. Maar weet niet of die ook wat harder gaan dan 90 gps
 
Misschien een PCX125? Al is die niet heel erg snel... maar ook wel klein. Maar een CBR125 is idd een klein motortje. Ik blijf het een enorm gaaf ding vinden, maar met 2 man moet je er gewoon niet op willen rijden. In je uppie echt één van de leukste 125cc'ers.
 
Qua grootte is zo'n cbr125 inderdaad gemakkelijk. Je krijgt hem helemaal in een oude VW Caddy :+

Als je iemand achterop wilt nemen, is het wel te doen als je passagier niet veel plaats nodig heeft en pakweg maximum 65kg weegt. Anders krijg je al gauw het gevoel dat je voorwiel zweeft.

Ik heb zowel bij mijn broer als bij mijn vader passagier gespeeld, en voor mijn vader was het geen probleem omdat hij zelf genoeg gewicht kon inbrengen voor de stabiliteit, maar mijn broer is een echt lichtgewichtje en voor hem was het niet fijn sturen!

Het maximum gezamelijk gewicht dat mijn vader en ik vormde, was zo'n 135 à 140kg en daar haalden we op vlakke weg 110 - 120 km/u mee.
 
Hmm ik zelf ben 100 kg, (niet vet maar Bodybuilding) Dus qua zitvlak neem ik niet extreem veel ruimte in beslag, mijn vriendin zo rond de 60-65.

Ik heb dus soeiso wel gewicht op de voorkant. Ik denk zoals gezegd dat ik zelf inderdaad maar moet gaan proefrijden, want de een zal het wel prima vinden rijden, en de ander absoluut niet. Comfortable is het natuurlijk nooit, maar zoals gezegt, ik heb weinig keus.
 
Dat denk ik, gewoon gaan proefrijden.
Toen ik mijn vriendin achterop had woog ik 70 kilo en zij 62, mijn gewicht was te laag om het voorwiel stevig aan de grond te houden. Dat soort dingen spelen allemaal mee.
Monomuis is ook niet zwaar voor zover ik het kan bekijken op zijn foto's. ;)
 
Nah paar kilootjes te zwaar hoor. Moeten er nog wel een paar van af dit jaar en bij m'n vriendin hetzelfde. :) Iets vaker nog sporten en even wat beter op het eetpatroon letten en dan moet dat ook wel weer goed komen.

Gewoon idd proefrijden, maar zo'n CBR125 is ook meer een brommer dan een motor, ook qua grootte. Een Yamaha TZR50 is alleen al groter dan een CBR125, dus dat zegt genoeg.

En nu rijd ik sowieso liever zonder iemand achterop, maar als ik echt mag kiezen, dan liever iemand achterop een motorscooter. Dan voel je de passagier het minste en merk je alleen de langere remweg en het minder vlotte optrekken. Maarja, als het kleiner moet zijn dan een Agility 125, dan wordt dat best lastig en is de keus inderdaad beperkt. Maar kan het ding niet buiten onder een hoes worden gezet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan