Honda CBR 125 Deeltje 3

Hey
ik heb ier ff gevolgd, ik rij nu ongeveer 1 jaar met mijn cbr125 van 2004(rood).
Kben voorlopig geblesseerd dus kan ni echt rijde dus kwas een beke op internet ant zien...
 
hey woody

welkom ook van mij kant :)

vandaag men eerste onderhoud opzitten

andere olie + ketting smeren en bijregelen + koelvloeistof en rest nagezien

nu gaan ik nog effe wat rijden en genieten van het weer zalig amai

grt
 
ja
zou wel wille, tis gebeurt me men ketting, tis mijn duim die kappot is dus veel sleutelen zit er ni in. Mss binne een week ofzo tis bijna gelede en dan kank vant dees goei weer ok is geniete, nog ni kunne rijde in deze zon vant jaar :(
zal er hopelijk snel van kome
 
Haja, tis waarschijnlijk vijgen na pasen (eheh) maar ik doe er een volledige bus in; dat komt net juist uit. Aangezien ik altijd een volledig bus heb heb ik dus ook geen bus meer thuis staan en kan ik dus ook niet kijken hoeveel der in zo'n bus zit. Ga straks eens gaan bij de dealer of ik wat korting kan regelen dus vraag het daar ondertussen ff...
 
Laatst bewerkt:
ja
zou wel wille, tis gebeurt me men ketting, tis mijn duim die kappot is dus veel sleutelen zit er ni in. Mss binne een week ofzo tis bijna gelede en dan kank vant dees goei weer ok is geniete, nog ni kunne rijde in deze zon vant jaar :(
zal er hopelijk snel van kome

Ajaj; heb ik nog gehoord, ketting ingevet met draaiend wiel? Ik doe 't ook maar enkel met de spuitbus..
 
@Wiim: Photoshop: Je nummerplaat?? goed gedaan, het is net echt...

Over de roestuitlaten, matte driehoekjes, etc.... 1 oplossing: Enkel rijden als het goed weer (droog) is ;) Mijn repsol heeft op 4 jaar (11.000 km) nog geen druppel regen gezien, enkel water gebruikt om hem te poetsen...daardoor is hij praktisch nog in "showroom-staat" :]
 
Ajaj; heb ik nog gehoord, ketting ingevet met draaiend wiel? Ik doe 't ook maar enkel met de spuitbus..


Nee eig ni
kwas ze gewoon ant kuise me een vod en ja twas gebeurd voor k er besef van had dus ja...
We kunne de klok tog ni trugdraie, life goes on e ;)
 
toeren

hey blue cbr had voorgesteld om eens te gaan toeren

zie dit goed zitten maar eerst moeten wij eens afspreken waar we gaan toeren denk

omdat hier mensen zitten van alle streken

dus stel voor om ergens in het midden te gaan toeren

iemand ideeen laat maar komen grt ivo
 
Nummerplaat inderdaad ja ;).

Dat begrijp ik precies niet helemaal? Je poetst je ketting die niet aan het draaien is en plots kwets je je duim zo erg dat je niet meer van kan rijden? huhn?
 
ja ik draaide aan de ketting en mijn duim is tss tandwiel en ketting gepasseerd en een stuk verloren, ik krijg voorlopig mijn handschoene ni aan daarmee, ik zou anders ondertusse wel al kunne rijde, want me de auto ga et al, ik hoop dat volgende week gaat, kmis et wel ;)
 
goeiemorgen,

vandemorgen op de e40 richting brussel een r125 die mij aan het proberen inhalen was, hij plat op de tank, ik nog mooi rechtop en hij kon mij nog ni inhalen, twas wel ne schone ma blijkbaar zijn ze qua topsnelheid toch iets minder :)!

in verband met de ooit komende tourrit:
heb ondertussen ook nog 2 kameraden die hun ook ne 125 hebben gekocht(kwak cross,soes invader), dus is mijn vraag, waarom verzamelen we niet alle 125cc rijders om zo een ruige 125 tourclubje op te starten?

zal ook ff een nieuw topic proberen aan te maken om is te polsen bij die andere 125cc rijders.
 
ik verkies om de eerste tourrit eventjes alleen onder de CBR 125'ers te organiseren.
Zo leren we elkaar kennen en een rit organiseren voor +/- 11 mensen is nog haalbaar met 2 personen...

Graag even stemmen op pagina 1 van dit topic
 
Laatst bewerkt:
Zaterdagmiddag omstreeks 16h op de ring rond Antwerpen repsol gespot met andere uitlaat... Iemand van hier?? Kwam nog een mooi geluidje uit... maar die mastadonten van achteruitkijkspiegels zou ik er toch direct afsmijten, de look is dan 10x beter. :]
 
Hoi iedereen ben van belgie en heb men cbr125 nu juist 2weken, het is een nieuw model(injectie) zwart rood met 1600km had er 1200 km.
Ben van omgeving leuven.(27jaar)
Het enigste dat ik nog maar heb gedaan is men achteruitkijkspiegels eraf gegooid.
Maar volgende maand komt er een nieuwe uitlaat op en andere luchtfilter.
Heb er al origineel 120 mee gehaald.
Hiervoor heb ik ook 4 auto`s gehad, maar heb nu een werk hier heel dicht bij mij thuis en een auto is reteduur in dit pokkeland.
Dus hierbij wens ik jullie allemaal nen goeiedag.
Misschien dat iemand nog tips heeft om hem op te drijven?
grtz wimolus.
 
wees welgekomen wimolus! :P
foto's zijn altijd ten zeerste welkom (hint, hint) ;)

Opdrijftips: uitlaat, luchtfilter, sproeier, 14t tandwiel, of als de beurs het toelaat, grotere cylinder... :)

Enjoy!
 
Laatst bewerkt:
kijk ook even paar pagina's terug of in het vorige deeltje voor opdrijven.

Wees welgekomen allen! Dat wordt hier een gezellige bedoening!

Misschien inderdaad geen slecht idee om voor een eerste rit enkel met CBR's te doen ... heeft ook wel wat zo enkel die CBR'tjes :D.
 
Laatst bewerkt:
jaja; ben zaterdag gaan kijken naar een cbr125 (millenium red; 2007). Voorschot betaald, vanavond achter de papieren en dan kijken voor verzekering en nummerplaat :D
 
*kijkt mee naar buiten* brr ja, hopelijk wel en is het beter weer :]

wat zou ik mij het best aanschaffen om bij zulk weer te kunnen rijden (woon-werk ;) )
 
heb je zoiezo nodig:
-helm(niet op besparen, min400€; heb mij juist den xr1000 gekocht)
-motovest
-broek (water en winddicht)
-motobotten/kombats (met regen zeker nodig! believe me, rij elke dag en heb veel met natte
voeten gezeten en ik droeg dan waterdichte werkschoenen)
-zo een bandanading voor uwen nek(koop je best ook winddicht, ik heb een ixs en ben er zeer
tevreden mee)
-waterdichte handschoenen(best hier niet op besparen, je zal zien, is megaduur maar die
goedkope trekken echts op niets)

en in het algemeen telt ook nog:
-hoe meer protectie er op je motokledij draagt hoe beter
-koop van in begin goed gerief anders zal het je zeker duurder uitkomen(heb op 10 maanden al 2 paar handschoenen versleten, van die goedkope)



en zeker nooit denken, oh het is maar 5km ik heb al die bepansering nu niet nodig, want ongeluk schuilt verdorie in een heel klein hoekje, en als je een ongeluk hebt met de moto, je eigen fout of niet, je komt er als motorrijder meestal slecht vanaf.
 
Er bestaan voldoende topics over maar toch even dit over helmen: het prijsverschil ligt em niet altijd in de veiligheid. Het verschil ligt hem hoofdzakelijk in het gebruikte materiaal, wat over het algemeen neerkomt op "hoe duurder hoe comfortabeler/lichter" .. niet NOODZAKELIJK veiliger:

Kijk hier maar even: http://sharp.direct.gov.uk/ (SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME)

Als je wat gaat regenrijden heb je inderdaad waterdichte kledij nodig, geen leer dus. Textiel of ik heb hier en daar ook al het woord goretex zien staan, mss informeren bij je winkel dan.
 
Cool, thx voor de tips. Ga eens kijken naar de lazer LZ6, 5 sterren toch, testen of die comfortabel zit.
Gisteren waren de papieren nog niet aangekomen, hopelijk vandaag wel.

Zal toch eens navragen bij de verkoper welke kledij, maar ben toch al veel met die tips.

Vanmiddag zal ik weten of de papieren aangekomen zijn, lets hope so!
 
Terug
Bovenaan Onderaan