Honda CBR 125R motorblok kapot

jelmer01

KTM Duke 125 '16
26 okt 2020
50
25
Hallo,

Gister was ik een nieuwe uitlaat aan het halen ongeveer 110km rijden. Grotendeels op de snelweg en op de terugweg liep mijn motor in de soep. Schreuren erin allemaal olie etcetera liep eruit. Gelukkig konden mijn ouders mij ophalen met een aanhanger.
Ik denk dat het gebeurd is omdat ik gewoon een half uur lang 100/110 reed wat zn beetje volgas is met de motor.

Het gaat om de honda CBR 125R uit 2012.
Nu is het ding ik vind het alsnog een topmotor en wil graag een ander motorblok kopen. Ik heb al gekeken bij boonstraparts kost ongeveer 600 euro.
Zijn er verder nog sites waar ik kan kijken voor een nieuw/ander blok?
 
Wow dat was wel een serieuze vastloper dan 😱 In zulke gruzelementen wordt het moeilijk om nog oorzaak van gevolg te onderscheiden.

Als rasechte ramptoerist moet ik toch vragen: heb je ook foto's van het kapotte blok? O-)
Zal ik vanavond effe maken, ik ben momenteel op mijn stageplek. Heb wel een foto toen het net gebeurd was en ik langs de snelweg stond.
1614774145641.png
 
Het is een motor die er leuk uitziet. Als je voor 500 alles weer kan repareren en weer kunt rijden valt het wel mee toch.
Stel het motorblok van de cb125r 2019 heeft dezelfde afmetingen wil ik het wel zelf proberen. Die is 395 bij boonstra + nieuwe startmotor 50 zit je op 450. Uitlaat had ik gehaald en op de terugweg gebeurde dit dus :( maar heb die dus liggen.

Alleen hij maakt ook geen contact dus als ik de sleutel omdraai gebeurd er helemaal nix. Geen lampje ofzo wel even mijn accu nagekeken en die is netjes 12/13V. Zou een kabel dan ook kapot zijn of kan het ook een zekering zijn of komt dit doordat de motorblok kapot is?

Maar inderdaad als het voor 450/500 repareerbaar is wil ik dat wel proberen.
 

MP heeft meerdere aanbieders...

Een motorblok kan zelden lang volgas belast worden, de CBR125R houdt 90-95 heel lang vol...110 is echt top..

Hier nog eentje..€100 goedkoper..

Je moet natuurlijk niet constant in het rood blijven rijden,maar met een 125
moet je makkelijk een half uur of langer volgas kunnen rijden,dat deze kapot is gegaan zal
aan een motorisch probleem hebben gelegen,deze A1 motortjes zijn nauwelijks belast door het lage vermogen,
ik heb een 78er Honda 125cc gehad en die reed regelmatig lage stuken volgas zonder probleem.
 
Je moet natuurlijk niet constant in het rood blijven rijden,maar met een 125
moet je makkelijk een half uur of langer volgas kunnen rijden,dat deze kapot is gegaan zal
aan een motorisch probleem hebben gelegen,deze A1 motortjes zijn nauwelijks belast door het lage vermogen,
ik heb een 78er Honda 125cc gehad en die reed regelmatig lage stuken volgas zonder probleem.
Was ook niet in het rood. Zat tussen de 9k en 9.5k toeren en rood is op fotos te zien bij 10.5 en 11k.

Weet jij toevallig of het blok van de cb125r uit 2019 hetzelfde is? Dat is de jc79 maar die zag ik ook voorbij zien komen en die is 395. Scheelt toch weer 100 euro.
 
Wow dat was wel een serieuze vastloper dan 😱 In zulke gruzelementen wordt het moeilijk om nog oorzaak van gevolg te onderscheiden.

Als rasechte ramptoerist moet ik toch vragen: heb je ook foto's van het kapotte blok? O-)
IMG_3303.jpg
IMG_3304.jpg
IMG_3305.jpg
IMG_3306.jpg
IMG_3309.jpg
IMG_3307.jpg

Hierzo de foto's. De startmotor had ik al losgehaald en ook een aantal kappen aan een kant.
 
Die is inderdaad niet meer het repareren waard.:N
De motorblokken die op de vorige pagina staan van de cbr125r en de cb125r lijken heel veel op elkaar maar ik durf niet te zeggen of het past.
 
Kijk die is goed gesloopt 🤘

Wel kut maar ik denk dat hier een onderliggend probleem heeft gezeten ivm verkeerd gebruik of onderhoud wellicht door jezelf of door de vorige eigenaar.
 
Kijk die is goed gesloopt 🤘

Wel kut maar ik denk dat hier een onderliggend probleem heeft gezeten ivm verkeerd gebruik of onderhoud wellicht door jezelf of door de vorige eigenaar.
Ah oke, dan hoop ik dat ik bij die ene inkoop 1000 euro ervoor krijg en ga ik wel op zoek naar een ander.
 
Terug
Bovenaan Onderaan