Honda cbr 2018 lekt soms koelvloeistof

Hondacbr2018

Rookie
16 mrt 2020
9
0
Arnhem
Hallo beste
Mensen ik heb een probleem met mijn motor het gaat om een honda cbr 1000rr 2018 naar soms een tijdje rijden spuugt die een klein beetje koelvloeistof uit als ik hem uit zet hij blijft wel
Netjes op temperatuur tussen de 95/103 onder het rijden als ik bij een stoplicht stil sta kijk ik ook maar dan ligt der niks ... help me 🏍
 
Soms help het als er een nieuwe dop op de radiator gaat, er zitten 2 rubbers op, 1 die bij overdruk koelvloestof naar het expansievaatje terug laat lopen en 1 die compleet afdicht, als die 2de niet goed is komt de koelvloeistof nooit in het expansievaatje terecht..
 
Zit er niet gewoon teveel in? Waar komt het uit? Radiatordop? Koppakking? Reservoir?
Uhmm de beste man (garage) van wie ik heb overgenomen zegt dat die hem tot max had gevuld Hierbij heeft de motor ook net 11 k gelopen en het water dat ligt ineens ergens in het midden aan de linker kant als of iemand der een slokje water uit spuugt grtjes
 
Je geeft aan dat je hem bij garage gekocht hebt, zou daar in eerste instantie naar terug gaan. Mag aannemen dat je op zo'n jonge fiets garantie hebt gekregen. Het lijkt me ook niet dat je dit pas ziet na 6mnd.
 
Uhmm de beste man (garage) van wie ik heb overgenomen zegt dat die hem tot max had gevuld Hierbij heeft de motor ook net 11 k gelopen en het water dat ligt ineens ergens in het midden aan de linker kant als of iemand der een slokje water uit spuugt grtjes
Je ziet het nergens langs of uit lopen? Alleen een plasje eronder? Dat geeft te denken dat het uit een reguliere opening komt. Overstortje van het expansievaatje. Dat zou na 2 of 3 keer over moeten zijn. Als het niet zo erg is als bij deze is er totzover weinig aan de hand

20190908_190946.jpg
 
Dit klinkt bekend. Toen ik mijn 2009 R6 4 jaar geleden kocht had die ook 10k km gelopen en hetzelfde probleem. Uiteindelijk bleek het een koppakking te zijn. Althans, dat zijn de woorden van die motorzaak (waar ik overigens niet meer terug kom).
 
Als ik gereden had en stopte dan liep er iedere keer enkele druppels koelvloeistof langs de radiateur.

Oplossing was veel simpeler!
De afdichtring op de radiateur was verhard??
Oplossing was iig even wat vaseline op de rubberen ring smeren. Daarna geen last meer gehad :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan