honda cbr 400 rr lampen werken half

Lisannity

MF'er
30 apr 2018
46
4
Deinum
Ik heb sinds gisteren een Honda cbr 400 rr uit 1989.
De motor werkt goed op de koplampen na, alleen het groot licht werkt, stadslicht/dagrijverlichting doet niks. Alle zekeringen zijn heel. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zat zelf te denken aan een kabelbreuk oid.
 
Kans is dat dit aan de grootlichtschakelaar ligt. Dat is een wit blokje met die knop in de linker schakelaar op het stuur. Die kan soms wat brak worden. Met uit mijn hoofd deze gevolgen (alweer tijdje geleden). Probeer eens de grootlichtknop met indrukken wat op en neer te wiebelen, misschien dat de contacten dan weer elkaar aanraken.
 
Ook al geprobeerd om de grootlichtschakelaar wat op en neer ed. te bewegen?
Grootlicht en dimlicht is dezelfde lamp. Gaat alleen feller branden. Ik weet niet of het dan wel of niet mogelijk is dat die lamp dan kapot is.
 
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar het lijkt me niet dat dat iets uit zou moeten maken, want veel speling zit er niet op de knop. Ik bedenk me net wel dat ik dat bakje waar de lichtschakelaar op zit nog niet open heb gehad, daar kan natuurlijk ook wat los zijn geraakt.
 
Probeer het maar (motor op contact zetten en die knop wat op en neer bewegen), hoeft niet veel speling te hebben. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Klik
Zo groot zijn die contactjes in de knop ook niet. Je bedoelt dan je linker stuurschakelaar, waar je schakelaar voor je knippers op zit, grootlich/dimlicht enz.?
Als je die open haalt pas op met dat witte blokje van je grootlichtknop. Klein rot ding met een veer erin.

En als dat het niet is heb je dat in elk geval uitgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het wiebelen geprobeerd, nogsteeds niks. Dan maar de lampen vervangen en doormeten. Inmiddels staat de motor in de garage om een oplossing voor dit probleem te zoeken
De benzinekraan is over de schroeven waarmee het vast zit geglipt. dus hier moeten dusmaar grotere schroeven in. Ik heb echt altijd wat met mn auto's en motoren
20190814_054724.jpg
 
Even een lampje kopen om te proberen kost je de kop niet. Mbt je benzinekraan, dit klinkt mij redelijk vaag in de oren. Maar er is hier op MF een super actief 400rr topic met mega veel kennis. Misschien kan je daar ook eens posten..

Succes 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan