Honda CBR 400 RR topic

Het is een prachtige basis maar veel werk, dus ik zou 'm ook enkel aan projectprijs kopen.
Voor meer koop je al snel beter een piekfijn exemplaar..
 
Voor €1500 zou ik hem zonder nadenken meteen meenemen, leuk projectje 😁
Ja zo dacht ik er ook altijd over maar je vergist je uiteindelijk in de kosten en vooral tijd.
Grote kans dat hij door vocht ook heel erg is aangetast. Ik zie veel plekken die bruinig zijn. Vaak is het achterframe aan de onderkant ook veroest. Dat hebben ze bijna allemaal al bij normaal gebruik en deze heeft lang in een schuur gestaan.
Ook de benzinepomp gata vaak lekken. origineel is niet meer te koep. Alleen imitatie en die is net even anders.

Maar dit is voor iemand die veel zelf kan doen en genoeg tijd heeft.
Daar is altijd wel iemand voor te vinden.
 
de kuipen zijn helemaal gaaf, absoluut, hooguit vies maar kon hem niet afspuiten daar.
Dat is op zich al zeker wat waard. Een goede kuipenset met tank is zo 500-1.000 waard. Er zit ook een origineel ruitje op. Die zijn ook vaak vervangen door een lelijk getint exemplaar. Ik denk dat de waarde nu dus ergens tuusen de 1.500 en 2.500 in ligt. In onderdelen wellicht meer maar dat is veel gedoe en zonde vindt ik.
 
Sinds gisteren eigenaar van een CBR 400 rr NC29 in rood wit blauw.
Aangezien hier al maanden niet meer gepost is.... zijn er nog actieve lezers/rijders hier?

Ga de motor volgende week ophalen, maar heeft 15 jaar in een verzameling gestaan (droog, zonder benzine en accu) en gelukkig goed klaar gemaakt voor langere tijd stallen. Wil er zelf af en toe eens op gaan rijden dus ga hem nalopen en netter maken. Ongetwijfeld kom ik zaken tegen die ik nog zoek/ nodig heb. Dus wat extra kennis/ ervaring is wel welkom.
 
Sinds gisteren eigenaar van een CBR 400 rr NC29 in rood wit blauw.

Deze uitvoering?

CBR400RR.png
 
:) En toen was er na vele maanden stilte weer wat activiteit!

Ik heb de mijne nog steeds. Heb laatst 2 NOS kuipdelen achter en gebruikte topkuip in Japan gekocht. Beetje bij beetje de fiets perfectioneren...

i-img1200x675-16673029012b6qh517604.jpg


i-img768x768-1669898241ipvse860194.jpg


i-img1200x675-1674877625jdqczh145443.jpg
 
:) En toen was er na vele maanden stilte weer wat activiteit!

Ik heb de mijne nog steeds. Heb laatst 2 NOS kuipdelen achter en gebruikte topkuip in Japan gekocht. Beetje bij beetje de fiets perfectioneren...

Bekijk bijlage 1847802

Bekijk bijlage 1847803

Bekijk bijlage 1847804Dat is ook mijn idee wat ik wil gaan doen. Gelukkig maar een kuipdeel met schade, maar moet ook een andere voorvelg hebben. De huidige heeft een paar flinke schraapkrassen van bandenlepels.... Zou een cbr 600 of vfr 750 voorvelg hetzelfde zijn?
 
cbr1.ashx


Nee, deze kleurstelling (zocht eigenlijk de 900 maar die prijzen zijn echt te hoog)
Die prijzen liggen toch ongeveer op dezelfde koers op het moment, rond de €4500?
Ik weet eigenlijk wel zeker dat je hiermee veel meer plezier gaat maken dan met een 900 :t
 
Zijn heerlijke fietsjes. Heb je die van Opheij gekocht?

Ja klopt die is het geworden (was ook geen ander aanbod ;-)) . Niet de allermooiste, maar wil er zelf ook op rijden (rondje om de kerk in de zomer) en in de komende jaren beter/netter maken. De basis is goed. Heeft de afgelopen 15 jaar in een verzameling gestaan en is/was goed weggezet (geen bezine, geen accu) en de rest is allemaal netjes genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Die prijzen liggen toch ongeveer op dezelfde koers op het moment, rond de €4500?
Ik weet eigenlijk wel zeker dat je hiermee veel meer plezier gaat maken dan met een 900 :t

Ik zie de 900-tjes in die kleuren toch echt voor veel meer te koop staan (of ze verkocht worden weet ik niet).

Plezier ga ik er zeker aan hebben, maar wennen dat ik bijna 100nm ga missen i.v.m. mijn ktm twin.... dat zal zeker wennen zijn. Heb 20 jaar geleden nog ooit wat 4 cilinder gereden maar daarna enkel een, twee en drie cilinders...... Maar voor die paar rondjes per jaar ga ik uit van en grote smile van oor tot oor en zal het gebrek aan koppel wel geconpenseerd worden door overmaat aan toeren ;-)
 
Ik zie de 900-tjes in die kleuren toch echt voor veel meer te koop staan (of ze verkocht worden weet ik niet).

Plezier ga ik er zeker aan hebben, maar wennen dat ik bijna 100nm ga missen i.v.m. mijn ktm twin.... dat zal zeker wennen zijn. Heb 20 jaar geleden nog ooit wat 4 cilinder gereden maar daarna enkel een, twee en drie cilinders...... Maar voor die paar rondjes per jaar ga ik uit van en grote smile van oor tot oor en zal het gebrek aan koppel wel geconpenseerd worden door overmaat aan toeren ;-)
Ja in deze specifieke kleuren zijn ze inderdaad een stuk prijziger, wat raar is want van de andere kleuren zijn er minder van.
Ik heb alleen nog maar motoren met 400cc of lager nu. Mijn ervaring is dat je er veel meer lol mee hebt omdat je moet werken om je snelheid te houden en ze sturen ook nog eens messcherp. Door de hoge toeren heb je ook al snel het gevoel hard te gaan, ookal is dat niet zo. Dus ook nog beter voor de portemonnee O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: jvd
Ja klopt die is het geworden (was ook geen ander aanbod ;-)) . Niet de allermooiste, maar wil er zelf ook op rijden (rondje om de kerk in de zomer) en in de komende jaren beter/netter maken. De basis is goed. Heeft de afgelopen 15 jaar in een verzameling gestaan en is/was goed weggezet (geen bezine, geen accu) en de rest is allemaal netjes genoeg.
Ja klopt, die heeft als het goed is heel lang in de collectie van de eigenaar van Jumbo gestaan.
 
Ja in deze specifieke kleuren zijn ze inderdaad een stuk prijziger, wat raar is want van de andere kleuren zijn er minder van.
Ik heb alleen nog maar motoren met 400cc of lager nu. Mijn ervaring is dat je er veel meer lol mee hebt omdat je moet werken om je snelheid te houden en ze sturen ook nog eens messcherp. Door de hoge toeren heb je ook al snel het gevoel hard te gaan, ookal is dat niet zo. Dus ook nog beter voor de portemonnee O-)
Ja die prijzen zijn behoorlijk omhoog gegaan. Ik heb een zwarte en die zie je toch minder. Ik heb ook nog twee volledige kuipsets met tank in de witte kleur waarvan 1 set nieuw in doos. Ik heb de witte ook altijd mooier gevonden. Ik heb ook een een paarse 93'er. Ze rijden heerlijk nets als de 400.
 
Ja klopt, die heeft als het goed is heel lang in de collectie van de eigenaar van Jumbo gestaan.
klopt idd, dat maakte het voor mij ook een te vertrouwen motor. Was netjes "droog" weggezet. Zo te zien zelf nog voorzien van beurtje. Tanks was totaal roestloos iig.
 
De overige motoren die hij aanbiedt komen uit dezelfde collectie heb ik mij laten vertellen.
Hij had idd meer staan. Heb 15 minuten staan kwijlen bij een rc30 geheel origineel met iets van 10.000 km.... was al verkocht, twijfelde nog even......... of ik toch stiekem de loterij gewonnen had en 10 minuten gratis mocht winkelen... en werd weer wakker en kocht impulsief de in meest slechtste staat verkerende motor uit het hele rijtje _O-:z Wat een midlife-crisis al niet met je kan doen:+O-)}) ik zie dit als de start van mijn collectie, en ben der net zo blij mee als voor iemand anders waarschijnlijk die de RC30 gekocht heeft. Maar de omvang van mijn toekomstige collectie gaat enkel in mijn dromen in de buurt komen dan van die vanwaar deze uit komt.
 
Laatst bewerkt:
Hij had idd meer staan. Heb 15 minuten staan kwijlen bij een rc30 geheel origineel met iets van 10.000 km.... was al verkocht, twijfelde nog even......... of ik toch stiekem de loterij gewonnen had en 10 minuten gratis mocht winkelen... en werd weer wakker en kocht impulsief de in meest slechtste staat verkerende motor uit het hele rijtje _O-:z Wat een midlife-crisis al niet met je kan doen:+O-)}) ik zie dit als de start van mijn collectie, en ben der net zo blij mee als voor iemand anders waarschijnlijk die de RC30 gekocht heeft. Maar de omvang van mijn toekomstige collectie gaat enkel in mijn dromen in de buurt komen dan van die vanwaar deze uit komt.
Haha ja ik ken het gevoel. Marco heeft altijd mooi spul staan. Een RC30 was altijd mijn droommotor en een aantal jaren geleden heb ik er eindelijk eentje kunnen kopen. Probleem met die Honda V4 tkes is wel dat je ze niet te lang stil moeten laten staan anders gaan ze vervelend doen. Ik heb overigens alle 400'tjes en de NC29 zijn all round echt de beste. Makkelijk te rijden en heel soepel. Daar ga je veel plezier aan beleven.
 
Ik heb overigens mijn MC22 klaar dus misschien moeten we dit jaar naar Roel maar met de MC22 gaan! Moeten alleen nog even nieuwe banden monteren want die zijn 15 jaar oud. Wat heb je erop?
Strak plan! 😍
Er zitten nu nog de B-merk (CST) bandjes onder van toen ik hem kocht van Kevin en die zijn inmiddels ook aan vervanging toe. Ik wil er Michelin Pilot Power 2CT of Pirelli Diablo Rosso III/IV op leggen. Voor de NC35 hetzelfde verhaal 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan