Honda CBR 400 RR topic

hallo oma! alles goed met U? :j


waarom heb ik dit topic nooit eerder gevonden/gezien :?


deze is nu 2 jaar in mijn bezit :P en mag mij nooit meer verlaten 8-)
deze moet in de woonkamer als pure kunst en nostalgie :P

DSC02848.jpg
ja, de horizon was scheef die dag, ik kon er niks aan doen O-)

08AN5701-461.jpg

DSC02461.jpg

LYNNopbuik3162.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed idee Wiebel! Maar volgens mij weinig animo -O-

Hier had ik de motor net:

Dit is afgelopen zomer:

Deze zomer ga ik kijken op Assen hoe het gaat. Voor mij is het wel de bedoeling om de motor te vervangen, waarschijnlijk een 600rr.



Wie heeft er nog meer een mooie 400rr?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er zijn erg weinig 400cc racertjes tekoop, alleen wat zxr400 maar de die vind ik niks.

de cbr400rr,fzr400rr en gsxr400r vind ik de leukste
de vfr is goeie 4de
 
ahaaa.. handig zo'n topic, niet bepaald actief maar dat maakt niet uit..

zoals anderen misschien wel in de zxr 400 topic hebben gelezen, ben ik van plan om binnenkort een motor aan te schaffen..
in eerste instantie ging ik 100% voor de zxr 400, maar nu heeft mijn broer me vertelt over een cbr 400RR en ik ben verliefd!! :9~

er zijn twee uitvoeringen: nc23 en nc29, maar hoe zie je het verschil?
ik ben echt een noob dus alle info is welkom!

ik weet wel dat nc23 voor 1990 is, maar als ik op motorscout24.de kijk, zie ik ook 400RR'tjes uit 1991.. dus tja :?
 
Laatst bewerkt:
NC29

DSCF0009.jpg



NC23

cbr2.jpg


er is bijna geen lijn het zelfde als je goed kijkt :P
ik vind de NC23 persoonlijk het mooist.. maar smaken verschillen.
maar voor "duidelijke" verschillen tussen de 23 en de 29, kijk naar
luchtinlaat
kontje
NC23 3spaaks- en NC29 6spaaks velgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thnx!
er is namelijk een verschil in zithoogte wat bij mij een cruciaal verschil is..
hahahaha jaaaaa ik ben zoooo klein! ;)
 
Hallo CBR400RR rijders ik ben vanaf vandaag eigenaar van deze schitterende NC23 de eerste foto,s een btje donker morgen maar ff overdag een paar maken.

Vandaag de eerste 200 km gereden maar wat een fijne fiets is het toch, eerdere motoren waren CBR600F VFR750 CBR600F4 en nu de CBR400RR NC23 uit 1988 met 21.000 echte km op de teller.
Greetz Storkie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier een foto van de babyblade en z,n grotere broer...
Plus de fiets van mijn zoon (1,5jaar jong)
 
Vriendje wheelie,

Thanks for het wederom plaatsen van mijn foto, ik ben nog bezig om een manier te vinden om ze zelf te plaatsen.
Aanstaande zaterdag de gehele dag sturen met de nc23 ga zeker ff foto,s maken dus hoop snel een manier te hebben om foto,s te plaatsten.

Mooie frissen kleurstelling heeft jou 400, gaat nooit meer weg zeker?
Is er wel eens een meeting met cbr400rr rijders?
Greetz Storkie...
 
Laatst bewerkt:
Vriendje wheelie,

Thanks for het wederom plaatsen van mijn foto, ik ben nog bezig om een manier te vinden om ze zelf te plaatsen.
Aanstaande zaterdag de gehele dag sturen met de nc23 ga zeker ff foto,s maken dus hoop snel een manier te hebben om foto,s te plaatsten.

Mooie frissen kleurstelling heeft jou 400, gaat nooit meer weg zeker?
Is er wel eens een meating met cbr400rr rijders?
Greetz Storkie...
kom eens op met die foto's dan :P
thnx :) mijn 23 is idd heilig voor me en mag noooit weg.. *D
een CBR400RR meeting niet echt.. (meating ook niet al is het wel een goed idee een meeting met BBQ :P )
er zijn wel 400CC meetings :Y dan heb je een iets grotere opkomst dan met alleen CBR :)
leuk om VFR, RVF, CBR, ZXR, GSXR, GSR, FZR 400enz. bij elkaar te zien :)
 
Verder ben ik benieuwd of iemand de nc23 herkend, lijkt me leuk om een stuk geschiedenis van de nc23 te weten!

Greetz Storkie.
 
Laatst bewerkt:
Word er met dit warme heerlijke motor weer niet gereden met de 400rr.

Ik heb net ff een ritje van 100 km gemaakt, wat stuurt de 400rr toch heerlijk en gemakkelijk.
Soms lees ik dat de nc23 60 pk heeft dan lees ik dat hij 68 pk heeft en sommige site,s schrijven dat hij 78 pk heeft.
Als de motor vanuit China is ingevoerd, schijnt het dat hij niet harder loopt dan 160 km per uur.

Misschien maar eens op de test bank bij Madracing hier in Noord-scharwoude, kijken hoeveel vermogen mijn nc23 nu eigenlijk heeft.

Greetz Storkie.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker leuk, ik ga het eens bestuderen, ik vind het er erg gaaf uitzien je krijgt zo een gehele nieuwe motor.

Leuk ook dat je het ff post!
greetz John..
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

ik wil morgen gaan kijken voor een CBR400rr uit 1989 met 40K gelopen.

De motor staat bij een motorwinkel en er zit een half jaar Bovag garantie op.

Echter zou ik willen weten of er specifieke dingen zijn waar ik op moet letten bij inspectie van de motor, dan wel bij het proefrijden.

En moet ik nog dingen navragen of er bepaalde zaken aan zijn gebeurd ivm de kilometerstand? Of bepaalde dingen vervangen of afgesteld zijn?

Alvast bedankt voor de antwoorden
 
De afgelopen dagen weer even heerlijk gestuurd met de NC23 wat is het toch een top machine.
Je stapt er met een grote smile op, om vervolgens er weer af te stappen met een nog grotere smile.

Zaterdag a.s. een rondje ijselmeer met het werk rijden, ongeveer 10 man ik ga foto,s maken, ondanks dat er hier weinig gebeurd op dit topic ga ik ze toch posten!!
Dusshhh......

Greetz Storkie..
 
Laatst bewerkt:
Lekker bijdehand zijn en dan je camera vergeten!!!!!!!

Ik heb de 400rr gewassen, bandjes op druk, de kuip delen in de wax gezet, tank vol.
Mijn 400rr is winter klaar, over een aantal weken krijgt de 400rr nog een grote onderhouds beurt.
Remvloeistof en olie vervangen, bougie,s,filters, en het afstellen van de carbarateurs, etc.

Maar voor nu een deken op de grond in de garage waar de 400rr op staat,en een laken over de motor heen. En wachtten op een mooie zonnige dag.

Leuk btw zo met mezelf op het forum!
Greetz Storkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan