Honda CBR 400 RR topic

Hi Gert,

Dank voor het delen van het linkje naar de achterbrug, helaas is dit een ouder type (volgens mij is dat ook geen NC23). De achterbrug die ik heb is die van het 1989-1993 model
 
Ik kan je helaas niet helpen aan de kettinggeleider. Maar de NC23 Aero is wel degelijk een NC23 maar meer sport tour gericht en ietsje ouder. Welke achterbrug je nu hebt weet ik niet, je zegt zelf de NC23. Dan heb je het waarschijnlijk over het J of K-model (driehoekig model achterbrug van de zijkant gezien). Die hebben bouwjaren van 1988 en 1989. Daarna is men begonnen met de "bananen" achterbrug. Nog een tip voor onderdelen, op marktplaats staat een advertentie van volgens mij uit Ruurlo die nog behoorlijk wat onderdelen heeft.
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb net dit forum en topic ontdekt.
Ik ben ook (en blijkbaar een van de weinige) bezitters van een CBR400 nc23 aero (1986).
Mijn motor is al sinds 92 al in mijn bezit maar staat de laatste jaren helaas te veel stil.
In de eerste jaren heb ik er regelmatig met veel plezier op gereden, maar door omstandigheden is het daar later niet meer van gekomen.
Hij heeft tot vorig jaar juli misschien een jaar of 6-7 stil gestaan.

Ik ben nu van plan om de motor weer regelmatig te gaan gebruiken, daarom heb ik hem vorig jaar even van stal gehaald.
Door het lange stilstaan (oude benzine o.a.) kreeg ik hem maar moeilijk aan de praat, maar uiteindelijk is het toch gelukt om er even me te rijden.
Maar ik denk dat ik de carburateurs moet gaan schoonmaken want hij liep niet goed vorig jaar. Hij komt moeilijk op toeren onder de 3000 toeren, blijft niet stationair lopen (afslaan), loopt maar langzaam terug in toeren als je het gas los laat en stationair toerental is niet af te stellen.

Nu vermoed ik dat de carburateurs vies zijn en wilde ik die eens grondig gaan aanpakken.
Ik heb ze inmiddels al uitgebouwd en in de vlotterkamers heb ik een bruine aanslag gevonden waar de benzine in staat.
Nu is mijn vraag of jullie tips, ervaringen hebben om deze carburateurs weer goed schoon te krijgen en dat mijn motor weer goed loopt.

Bij voorbaat dank,

Mvg. tdibertje
 
Ultrasoon laten reinigen.

Ik was daar ook over aan het denken. Maar zijn er hier mensen die dat wel eens zelf hebben gedaan?
Dat ultrasoon reinigen dus. Met welk apparaat hebben jullie goede ervaringen en welke vloeistof gebruikt men?

Mvg. tdibertje
 
Een ultrasoonbak waar een compleet carburateurblok in past is nog best duur, een paarhonderd euro wel.

Misschien dat je beter het spul kan demonteren, wegbrengen om te laten reinigen voor een tientje of vier, vijf. Ik weet niet waar je woont, maar bij mij in de buurt (R'dam) zit een motorzaak die het voor nog net geen vier tientjes in zijn ultrasoonbak reinigt. Moet je de rest wel zelf doen...
 
Ik zoek het "spatbordje" (hugger) dat op de achterbrug van de NC23 hoort. En bij voorkeur ook het kettingrandje dat op de achterbrug zit.

Als iemand dit voor me heeft wordt ik wel blij
 
Nou, ik ben vast een heul domme zoeker maar ik kan het niet vinden daar.
Heb je s.v.p. een linkje naar de advertentie voor me?
 
Van & 't vrouwtje ;)
Niet dat ze hier actief is maar plaatjes zijn altijd goed 8-)

DSC00034.jpg

DSC00011.jpg

Ik zie dit topic en dacht eens even erdoor heen te scrollen in de hoop mijn oude motor te zien, aangezien de CBR400RR in NL wel zeldzaam is. En jawel, dit is mijn eerste motor! Even 13 jaar terug in de tijd.
 
Ik ben op zoek naar een achtertandwiel 44 of 45 tanden voor een NC29.

Wie weet er een adres in Europa waar dit te koop is?
Zeg wel wat op Webike, maar als het even kan toch liever gewoon iets uit de EU...

Alvast bedankt.
 
Pffrt je loopt tegen hetzelfde probleem aan als ik. :z
JT Sprockets kan je op weg helpen, daar heb ik heel wat uurtjes gezocht naar dat ene tandwiel. :')

Het (orginele) achtertandwiel van de NC29 is er namelijk maar in één maat (39 tanden).
Ik heb uiteindelijk gekozen voor deze: JTR1304 met 45 tanden.
Voortandwiel behield zijn de orginele 15 tanden en de ketting is 108 schakels lang, dit past op mijn NC23 en zit er nog steeds op.

Nadeel de JTR1304 (achtertandwiel) moet wel lichtelijk aangepast worden.
Er zijn busjes in de boutgaten gekomen (zijn 12,5 mm moet 10,5 mm zijn) en de binnenring is een klein beetje uitgedraaid anders past die niet over de rand van de tandwieldrager heen.

Hopelijk heb je er wat aan. :+
 
Jij hebt dan een tandwiel van een CBR600F. Ik had dat (als uitvlucht) ook al in gedachten, inclusief de aanpassingen die jij aangeeft.

Maar hoe mooi zou het zijn als er gewoon iets te koop is dat gelijk precies past, en dat niet het risico bestaat dat door de aanpassing het tandwiel 'uit het midden' komt. Met name het uitdraaien luistert heel nauw.
 
Webike verkoopt ze, maar het is 'made to order' en de site werkt bij mij echt heel erg slecht. Dus ik heb er niet heel veel vertrouwen in bij Webike
 
Terug
Bovenaan Onderaan