Honda CBR 400 RR topic

Jij hebt dan een tandwiel van een CBR600F. Ik had dat (als uitvlucht) ook al in gedachten, inclusief de aanpassingen die jij aangeeft.

Maar hoe mooi zou het zijn als er gewoon iets te koop is dat gelijk precies past, en dat niet het risico bestaat dat door de aanpassing het tandwiel 'uit het midden' komt. Met name het uitdraaien luistert heel nauw.

Was ook ook mijn plan gewoon een 1 op 1 passend tandwiel, die kon ik toen niet vinden. Dus ja je moet wat.
En een blind tandwiel op maat laten maken voor een redelijke prijs kon ik ook niet vinden.

Die site van prop-er is wel een mooie :t
 
Dit topic eens omhoog schoppen....
2 weken geleden heb ik samen met mijn neefje 2 cbr400rr nc29 fietsjes gekocht. Heb er vroeger een gehad en zag ze op mp staan. Heb ze 2 dagen later opgehaald.
Beide fietsen hadden nogal wat achterstallig onderhoud en her en der wat schade.
Afgelopen weekend met de eerste begonnen omdat mijn neefje zsm wil rijden en ik heb nog een motor.
Dus alle kuipen en subframe gedemonteerd om eerst maar eens te beginnen met wassen.
Daarna zijn de kuipen meegegaan naar de spuitcabine en is alles gepolijst en de schade gerepareerd. Tevens wat kleine kapjes opnieuw gespoten.
Komend weekend gaat de motor weg en krijgt hij een volledig grote beurt waar echt alles word nagelopen, vervangen en afgesteld.
Dan gaan zondag de kuipen er weer op en is de motor klaar voor gebruik.
 

Bijlagen

  • IMG-20190407-WA0006.jpg
    IMG-20190407-WA0006.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 22
  • IMG-20190407-WA0001.jpg
    IMG-20190407-WA0001.jpg
    154,7 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20190407-WA0003.jpg
    IMG-20190407-WA0003.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 22
  • IMG-20190407-WA0005.jpg
    IMG-20190407-WA0005.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 22
  • IMG-20190407-WA0006.jpg
    IMG-20190407-WA0006.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 23
Ik zag ze staan op mp. Leuke aankoop. Mooi origineel maken/houden.

Heb zelf de zwarte variant helemaal aangepakt...
 

Bijlagen

  • 20151123_134601.jpg
    20151123_134601.jpg
    253,4 KB · Weergaven: 25
Hey Martinezzzz.😁

Ik heb vorige week een 45T besteld bij de mannen van Talon Engineering in de U.K.

Over twee maanden is ie wel in huis hoop ik.😁
 
Hallo oma.
Ik heb een nc23, maar de uitlaat zit het rempedaal in de weg. Zijn er meer mensen met dit probleem? En wat zou hier een goede oplossing voor zijn? De uitlaat verplaatsen leek me al een goed idee maar een tijdelijke fix zou voor eerst handig zijn.

Screenshot_20190814-110056_Gallery.jpg
 
Aftermarket rem/schakelset en demper.
Probleem ken ik zo niet. Uitlaat verplaatsen naar orginele plaats zal het probleem oplossen. Er zal waarschijnlijk in de uitlaat (de ronde buizen die naar de cilinders lopen) gezaagd zijn om deze demper te kunnen plaatsen. Dus terug naar origineel lijkt lastig te worden.

Kan de rem/ schakelset/ voetsteunen ook hoger geplaatst worden?
 
Aftermarket rem/schakelset en demper.
Probleem ken ik zo niet. Uitlaat verplaatsen naar orginele plaats zal het probleem oplossen. Er zal waarschijnlijk in de uitlaat (de ronde buizen die naar de cilinders lopen) gezaagd zijn om deze demper te kunnen plaatsen. Dus terug naar origineel lijkt lastig te worden.

Kan de rem/ schakelset/ voetsteunen ook hoger geplaatst worden?
Ik kan ze niet hoger plaatsen, ook niet kantelen Dan krijg Ik mijn voet er niet meer op. Misschien het stuk wat in de weg zit afzagen
 
Dat zal dan idd het makkelijkst zijn, ik zie nu ook pas dat die pukkel onder het rempedaal er voor jan joker zit. :+

Of zit daar nog een veer aanvast? Kan het niet goed zien.
 
Heeft iemand misschien voor een nc23 een benzinekraan te koop? Ben vandaag al bij een aantal motorzaken langs geweest en geen een had iets.
 
Wat je nu hebt is blijkbaar ook niet goed en het kost geen drol.
Gewoon proberen zou ik doen.
Ja dat is wel zo, maar met spul van aliexpress zit je ook niet lekker op je motor, stel hij gaat lekken en mn uitlaat/ blok zijn heet en de boel vliegt in de fik, dan is mn motor stuk omdat ik niet even die extra paar euros voor een oem onderdeel neerleg. Ook omdat het mn vervoer naar werk is wil ik dat het in 1 keer goed gaat natuurlijk.
 
Ja dat is wel zo, maar met spul van aliexpress zit je ook niet lekker op je motor, stel hij gaat lekken en mn uitlaat/ blok zijn heet en de boel vliegt in de fik, dan is mn motor stuk omdat ik niet even die extra paar euros voor een oem onderdeel neerleg. Ook omdat het mn vervoer naar werk is wil ik dat het in 1 keer goed gaat natuurlijk.
Succes
 
Oplossing die ik zo kan bedenken is een tweedehands tank kopen. Bij de koop controleren of de kraan origineel en in goede staat is. Deze kraan overzetten, de O-ring vervangen voor een nieuwe en hopen dat deze kraan wel goed is.
 
Wat is er aan de hand met die kraan? Ik zou het ding uit elkaar halen en kijken wat er loos is. Er zijn namelijk revisiesetjes in de handel met vervangingsrubbers.
Of is het ding helemaal stuk?
 
Wat is er aan de hand met die kraan? Ik zou het ding uit elkaar halen en kijken wat er loos is. Er zijn namelijk revisiesetjes in de handel met vervangingsrubbers.
Of is het ding helemaal stuk?
Er zitten 2 pinnetjes waarmee de kraan bijelkaar wordt gehouden, daar is dit geheel overheen geraakt op de een of andere manier
20190814_054724.jpg
 
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Zijn die schroefjes verdwenen? Betere foto's?

Op ebay in de UK, zie ik gebruikte tanks staan:
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=honda+nc23+tank&_sacat=0
En zo'n ali ding zou ik ook gewoon proberen. Je brommer vliegt echt niet maar zo in de fik. Het kan zijn dat een rubbertje gaat lekken, maar hij ontploft niet.

Maar ik zou eerst kijken of het originele ding te redden is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan