Honda CBR 400 RR topic

Zijn er mensen die een andere topkuip/koplampen op hun motor hebben gezet? Ik zat zelf te denken aan een cbr 600 rr voorkantje uit 2006, maar ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
 
Andere topkuip, het is wel gedaan, zijn op internet wel voorbeelden te vinden. Alleen het gaat never nooit niet 1 op 1 passen. Dus andere kuipsteunen ed. zullen nodig zijn.

Kijk ook eens op tyga-performance.com die heeft een modern ogende kuipset voor de nc23 die soort van 1 op 1 past.
 
Andere topkuip, het is wel gedaan, zijn op internet wel voorbeelden te vinden. Alleen het gaat never nooit niet 1 op 1 passen. Dus andere kuipsteunen ed. zullen nodig zijn.

Kijk ook eens op tyga-performance.com die heeft een modern ogende kuipset voor de nc23 die soort van 1 op 1 past.
Tyga set vind ik net niet mooi genoeg, helaas. Aanpassingen maken vind ik niet erg, als iemand van hier het heeft gedaan is dat natuurlijk makkelijk voor tips en fotos etc, scheelt mij weer puzelen. De motor staat nu stil met een gescheurde waterpomp deksel, dus als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed de kuip ook aanpakken.
 
Uhm.
Ik kan je helaas daar niet mee verder helpen. Het is hier vrij rustig, ik denk dat er weinig mensen zijn hier die hetzelfde hebben gedaan bij een nc23. Maar wie weet :9.

Fireblades.org
400greybike.com

Nog twee sites waar wel kennis van de cbr400rr is en waar ze die dingen zo nu en dan ook verbouwen.
 
Hoi allemaal.

Nu ik een tijdje aan het lezen ben, prikkelt het ook wel om een foto online te zetten van de nc23.

De bedoeling is deze weer helemaal netjes te maken, veel onderdelen te vervangen.
Carburateur zelf ultrasoon gereinigd.
Start motor wordt vervangen, zo ook: Kabels, rubberen slangen, schade plekken.

En dan ooit nog eens helemaal origineel maken.
Genoeg te doen!

31945140_10212364500648144_7610042759809859584_o.jpg


IMG-1926.PNG
 
Laatst bewerkt:
Altijd goed om te lezen dat mensen tijd, geld, liefde en energie steken in het opknappen van zo'n briljante machine.

:Y
 
De carburateur gereinigd.
Deze was wel erg vies.
Eenmaal schoongemaakt weer ingebouwd.
Met wat passen en meten, lastig bij de schroefklemmen te komen maar alles zit vast.
Zal je zien dat ineens het start relais kapot is. Tiktiktiktiktiktiktiktik.. Dus deze bestellen en wachten...

Ondertussen tijd zat om verder te gaan met de rest van de elektronica. Oud besje heeft toch best wat liefde nodig.

IMG-5059.JPG

IMG-5060.JPG

IMG-5061.JPG
 
Laatst bewerkt:
Had deze verschillende keren op MP / FB gezet.
Er kwam maar geen juiste prijs bij de motorfiets.( max €250,- )
Dus deze gaat er binnenkort van af en ik houd de motor in m'n eigen bezit.
Rustig aan opknappen.

Hmz, zal de accu eens nameten. Merkte ook op dat de claxon wel erg zacht klonk.
Wie weet! Dankjewel voor de tip.
 
Even kijken of er nog leven is hier!

Vraag me af of er nog meer van deze rond rijden in Nederland?



20190315_151754.jpg
 
Ik zie dat er hier niet veel leven meer is, maar ik zou toch mijn nieuwe aanwinst willen showen: Een NC29 uit 1992 in de Petronas kleuren! Hij heeft een aantal jaren stilgestaan, dus heb hem een volledige servicebeurt gegeven.
- Alle filters, rubbers en vloeistoffen vervangen
- Dynamo, accu en spanningsregelaar vervangen (dynamo was doorgebrand door defecte SR)
- De onderkuip vervangen voor een in zeer goede staat (was beschadigd)
- Alle bevestigingsmaterialen vervangen voor OEM Honda (Danku CMSNL.com 😇)
- Diepe reiniging van de gehele motor

Voor de rest heb ik nog het originele bandenspanningsmetertje op de kop kunnen tikken en de originele brochure inclusief accessoireblad (vrij zeldzaam)

Ik ben vast nog iets vergeten, maar deze NC29 is nu 99% origineel (Kuipruitje is niet origineel en helaas is de reflector van het spatbord afgezaagd 😢) en rijklaar, dus hij is helemaal klaar voor komend seizoen! 😁
Kan niet wachten om hem van de lente eens goed open te trekken.🤤
IMAG5508.jpg
IMAG5642.jpg
IMG-20210110-WA0008.jpg
IMG-20210110-WA0007.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb recent een NC29 aangeschaft en bezig deze zoveel mogelijk terug naar origineel te maken.
Basis was gelukkig goed. Onderdelen zijn wel te vinden op eBay e.d., maar vind het aanbod voor de NC30 beter.
  • Alle niet originele schroefjes, boutjes, moertjes + vervangen door Honda spul (met dank aan CMSNL)
  • Undertray vervangen door een exemplaar MET reflector
  • Kuipdeel midden-rechts vervangen voor onbeschadigd exemplaar
  • Originele knipperlichten geplaatst
  • Donker getinte kuipruit vervangen door kleurloos exemplaar (AliExpress)
Rest nog de uitlaatdemper en de witte plastic "heel guards". Zit nu een Scorpion demper op, heb de originele liggen maar deze is gepolijst. Eerst even dof maken dus met scotchbrite. Immitatie heel guards van de CBR250RR schijnen te passen, dus heb setje op AliExpress besteld. Moet nog een originele rechter exemplaar vinden.

WhatsApp Image 2021-06-09 at 22.53.18.jpeg


WhatsApp Image 2021-06-09 at 22.53.17.jpeg

WhatsApp Image 2021-06-09 at 22.53.18 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-05-07 at 10.12.00.jpeg

WhatsApp Image 2021-06-09 at 22.53.17 (3).jpeg
 
Leuk! Misschien kun je de demper mat maken met zo'n kunststof borstel voor op een boormachine. Die gebruiken ze ook om RVS te borstelen.
 
Ik reed rond vandaag om 17:30 naar huis op de N875 / Rolderstraat van Borger richting Papenvoort (Drenthe) en ik zag een tegemoetkomende NC29 (richting Borger dus) in de kenmerkende Petronas blauwe kleurstelling. Toevallig iemand van dit forum?
 
Terug
Bovenaan Onderaan