Na altijd hier te komen voor advies, nu toch maar een account aangemaakt.
Sinds een klein jaartje ben ik de gelukkige bezitter van een CBR 600f uit 1993.
Nu heb ik mij voorgenomen om hier het onderhoud zelf aan te doen.
Aangezien ik er vrij weinig van weet hoop ik hier wat wijzer te worden.
Nu is het zo dat er laatst olie lekte via het vliegwieldeksel.
Ik dacht dat is makkelijk, deksel eraf nieuwe pakking ertussen olie erbij en klaar.
Dan nu de grote maar.
Een vriend van me kwam met de geniale ingeving dat dit weleens helemaal niet het euvel zou hoeven zijn.
Met een beetje extra pech is het de krukaskeerring?
Ik hoor graag wat jullie ervan denken etc. dan kan ik dat gelijk ff checken want alle tuperware ligt er al af.
Ik neem aan dat je het dynamodeksel bedoeld.
De dynamo draait in de olie.
Het is normaal dat er olie achter het deksel staat.
De pakking vervangen zou het probleem moeten oplossen.
Je hebt geen krukaskeerringen, de olie staat gewoon achter de deksels.
Bedenk je wel dat een papieren pakking normaal niet snel zomaar ineens begint te lekken. Er kan bijvoorbeeld een bout los zitten, scheurtje in het deksel, etc etc.
Dat is wel een opluchting!
Zal de deksel eens goed controleren inderdaad want er zat geen enkel boutje los
In ieder geval bedankt voor de enorm snelle reacties!