honda cbr 600 f2 1993 vraagje

limboBE

Rookie
17 mrt 2008
3
0
heb een vraagje ivm mijn honda
vind nergens een bakje voor de papieren ofzo
nu vraag ik mij af of deze dit wel heeft

onder de zadel heb ik gehoord ma durf er ni goed aan trekken uit schrik dat hij stuk gaat

waar moet ik trekken als dit zo is

mvg bart
 
Je zadel kun je er niet zoals bij de meeste motoren met je contactsleutel afhalen. Je moet de zijpanelen verwijderen daarvoor. Met je sleutel kun je de kunststoffen snelsluiters aan beide kanten loshalen en dan trek je zo de hele zijkap eraf (zit met "pluggen" in rubbers).

Zadel kun je dan met 2 bouten verwijderen, maar als het goed is kun je vanaf de zijkant al wat dingen opbergen.
 
je zal daar wel wat plaats hebben maar is niet bedoeld om iets op te bergen eh
je kunt moeilijk altijd je kappen gaan afhalen om er iets uit te halen of in te steken.
dacht dat hij een appart opbergbakje had onder de zadel maar blijkt van niet.

toch bedankt voor de reacties

nog enige tips voor deze motor wat ik moet weten ofzo ... (San-de-hondaman) ....
en weet er iemand of ik nog kuip delen kan krijgen ergens

tx en jullie horen me nog wel
 
Laatst bewerkt:
Opzich heb je verder een hele goede motorfiets. CBR 600 (allemaal) zijn kwalitatief goede fietsen.

Het enige euvel wat ze hebben is de nokkenaskettingspanner. Dit kan je horen als je hem koud start en dan hoor je je nokkenasketting soms even ratelen. Als dit 1 of 2 seconden is, is er niks aan de hand, want dat is volkomen normaal. Maar als je dit ook als de motor warm is hoort, dan moet je hem maar eens gaan vervangen.

Het andere euvel is de spanningsregelaar. Dat merk je niet echt als deze stuk gaat. Dit ga je alleen merken dat de accu niet meer goed bijlaad, en zodoende ook slecht of niet start. Meest van de gevallen is het de spanningsregelaar, of natuurlijk de accu zelf (maar dat meet je snel genoeg door)

(let hierbij op, wanneer je een spanningsregelaar hebt met koelribben heb je al een gemodificeerde versie, en hierbij komt het probleem zelden meer voor.)

Verder is de CBR net als alle anderen, olie checken, ketting smeren enz.

Groetjes!! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan