Honda cbr 600 f2 naked

Dietje

Rookie
17 mei 2016
3
0
Amsterdam
Hallo, ik zal me eerst voorstellen.

Ben Diego 26 jaar heb al 2-jaar me motor rijbewijs, maar nu net 5 maanden me eerste motor gekocht. Heb de Honda toen destijds gestart, gelijk uit elkaar gehaald, met de gedachten dat het wel prima zou doen. NEE DUS -O-
Nu blijkt nadat ik de blok en frame had gespoten, je vanaf zijn 2de versnelling volgas geeft, n grote dip bij 6000 toeren heeft. Als je dan speelt met je gas, gaat hij wel verder in z'n toeren.
Ik heb tot nu toe niet harder dan 110km gereden.
Er zijn paar dingen veranderd aan de motor, kwam ik pas later achter |( versnelling is naar beneden schakelen in plaats van naar boven. Laser uitlaat gp style (open korte demper) Koppeling is ook erg kort.
Door deze probleem naar dynojet testbank klijnstramoteren in Winschoten gebracht. Heeft 2 weken daar gestaan, maar ze hebben de probleem niet kunnen vinden.
Wel n storing verholpen, wat door de voetstandaard kwam.
Dynojet kit hebben ze gebruikt, carbs ultra schoongereinigd, heeft ook niet geholpen.
Heb zelf nog andere laser demper (grote demper) geprobeerd, omdat ik dacht dat de andere tekort was, daarom geen tegendruk opbouwde.
Heeft allemaal ook niet geholpen, hopelijk weet iemand wat het is.
Die persoon zou me heel gelukkig maken '(
 
Laatst bewerkt:
Waren het allebei open dempers? Volgens mij komt zon dipje wel vaker voor als je open dempers erop zet.

En hebben ze nou een dyno jet kit erop gezet? Die zou het nl. wel een beetje moeten verminderen.

Met zon versnellingsbak erop is hij waarschijnlijk een circuitfiets geweest.
 
Waren het allebei open dempers? Volgens mij komt zon dipje wel vaker voor als je open dempers erop zet.

En hebben ze nou een dyno jet kit erop gezet? Die zou het nl. wel een beetje moeten verminderen.

Met zon versnellingsbak erop is hij waarschijnlijk een circuitfiets geweest.


De Laser gp-style is hele korte opendemper.
En de andere is n lange demper.
Maar hebt gister geprobeerd met de lange, hij doet nog steeds het zelfde bij 6000 toeren.
Dynokitje heeft niet geholpen, lijkt alsof hij dat moment geen benzine krijgt. (Ook pufjes uit de uitlaat) ik zat ook aan te denken aan racekoppeling, maar snap niet, waarom hij dan zo raar doet bij 6000 toeren.
 
De versnellingsbak kan je meestal ook andersom laten schakelen, hevel op de schakelas omdraaien.
:^

Het armpje (heveltje) welke op de as zit die jouw schakelbak in gaat, 180 graden draaien, en je schakelt weer normaal.

Ik heb bij mijn motor (een 600RR) dit juist omgedraaid om omgekeerd te schakelen. Klusje van 2 minuten 1 minuut.

De rest kan ik niets zinnigs over zeggen.

Als je niet weet wat ik bedoel moet je maar een pm sturen.
 
Laatst bewerkt:
Die lange Laser demper kan ook gewoon een open uitlaat zijn.
Ik had een cbr 600 f3 met open leovince demper en daar bleef na afstellen ook een klein dipje bij 6000 toeren in zitten.

Heb je geen uitdraai gekregen van voor en na de dyno kit?
 
is het een gele toevallig
ik heb er ook zo-1 gehad. bleken race-nokkenassen, ontstekingsvervroeger en race-ecu in te zitten.
Hierdoor heb je meer vermogen bovenin maar een kortere 'powerband' en inderdaad een giga dip rond de 6k...

originele spullen plaatsen
 
Terug
Bovenaan Onderaan