Honda CBR 600 F2 wil niet harder dan 100 a 125 km per uur

Honda-Bob

Rookie
15 jul 2020
3
0
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds kort een Honda CBR 600 F2 uit 1991 en deze heeft ongeveer 17 jaar stil gestaan.

Het volgende heb ik aan de motor gedaan om de motor rijdend te maken.

Carburateurs gereinigd en synchroon gezet.
Bougies vervangen.
Olie filter vervangen.
Olie vervangen.
Luchtfilter vervangen.
Benzine slang vervangen voor een universele.
Vacuüm slang vervangen.

De motor trekt en rijdt heerlijk tot dat ik bij de snelheid komt van 100 a 125 km per uur. De motor lijkt dan vermogen te verliezen en stottert dan een beetje. Als ik dan vervolgens terug schakel naar een lagere versnelling dan pakt hij wel weer op. Maar als ik dan weer bij de 100 a 125 km kom begint hij weer.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Groet,

Bob
 
Dus daar onder trekt ie in lagere versnellingen helemaal tot aan de toerenbegrenzer :?

Kijk even of er niks voor de luchtinlaat zit dat er met de toenemende rijwinddruk in de weg gaat zitten... of andersom: dat bijvoorbeeld je airbox niet netjes dicht zit en dus op een kier gaat staan. Dat kan je mengsel ook redelijk verzieken.
 
Dus daar onder trekt ie in lagere versnellingen helemaal tot aan de toerenbegrenzer :?

Kijk even of er niks voor de luchtinlaat zit dat er met de toenemende rijwinddruk in de weg gaat zitten... of andersom: dat bijvoorbeeld je airbox niet netjes dicht zit en dus op een kier gaat staan. Dat kan je mengsel ook redelijk verzieken.

Top bedankt voor je reactie, ik ga vanmiddag gelijk kijken.
 
Wat is de binnendiameter van de benzineslang, 8mm? Zit er een brandstoffilter tussen? Voor de rest de raad van @Martell volgen🤓 probleem klinkt als brandstof armoede.
 
Terug
Bovenaan Onderaan