Honda CBR 600 F3 "95

25 jan 2022
67
29
Goedendag(nacht),

Mijn eerste post is een feit, over een maand mag ik dan voor mijn avd afrijden en ben dus al aan het kijken voor een leuke fiets. Zo kwam ik een Honda CBR 600 F3 tegen uit 95. Aardige verkoper en staat van de fiets goed. Hier en daar wat krasjes en een niet werkende toerenteller. Carbs zijn gesynchroniseerd. Vraag prijs is 900euro.

Nu ben ik dus benieuwd aangezien de fiets volgens finnik geïmporteerd is en 11 particuliere eigenaren heeft gehad. De reden van verkoop is dat de eigenaar sinds hij zijn rijbewijs heeft (1.5jaar) nu de zwaardere motor van zijn broer overneemt.

Is het normaal voor een motor om zoveel eigenaren gehad te hebben? Kan me best inbeelden dat veel beginners hier op gereden hebben en later groter/ nieuwer willen. Daarnaast doet de toerenteller het niet. Kan dit te maken hebben met dat het een import is teller omgebouwd is van mijl naar kilometer?

De km stand wordt door vorige eigenaar geloofd op onder de 30.000 maar dat betwijfel ik. De kilometerstand zou zijn veranderd door poging to repareren van toeren teller.

Iemand advies? Kenteken is md-jz-42
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220125-023914_Facebook.jpg
    Screenshot_20220125-023914_Facebook.jpg
    169,5 KB · Weergaven: 75
  • Screenshot_20220125-023918_Facebook.jpg
    Screenshot_20220125-023918_Facebook.jpg
    147 KB · Weergaven: 74
Een SRAD is te gek, maar een supersport en geen compromis.
Een CBR600F heeft zeker sportieve capaciteiten, maar heeft een iets ontspannener zithouding. En comfortabeler vering.
Het is maar wat je in een motor zoekt.
Een Honda heeft de beste afwerking. Wat mij betreft een klasse apart. Maar ik zal je niet mijn persoonlijke mening opdringen. 🤣
 
Een SRAD is te gek, maar een supersport en geen compromis.
Een CBR600F heeft zeker sportieve capaciteiten, maar heeft een iets ontspannener zithouding. En comfortabeler vering.
Het is maar wat je in een motor zoekt.
Een Honda heeft de beste afwerking. Wat mij betreft een klasse apart. Maar ik zal je niet mijn persoonlijke mening opdringen. 🤣
Haha ja precies, vind honda ook wel wat hebben. Wat vind je zelf van een Yam fzr600R uit 95? Heb die nu op het oog met 73k echte kms :)
 

Houdt het even bij het onderwerp heren, kroegenpraat in het techtopic :Y
 
Ja toen de ultieme motor,heb er 1 gehad,het eerste model:]
Heel gaaf! ik stond volgens mij nog naast een kleiner model hayabusa maar was zeker wel onder de indruk van het lompe slagschip. was ook nog eens fully blacked out.

Toch denk ik dat ik voor een CBR 600 F3 ga, heb er nu 1 op het oog in hoogeveen namelijk een Honda CBR 600 F White edition. Vraagprijs dus 1450, vorige eigenaar heeft er 10 jaar op gereden tot die nu dus ingeruild is.

Ook prima, degelijke dingen, rijdt allemaal beter dan jij nu kan. VFR750/YZF750 zijn ook voor redelijke prijzen te vinden als je wat zoekt.
haha dat weet ik zeker dat ze beter rijden dan ik kan, wil gewoon een leuke motor voor aantal jaar waar ik over aantal jaar ook nog niet op uitgekeken ben. denk dat een CBR 600 F3 dan mn beste keuze is
 
Toch denk ik dat ik voor een CBR 600 F3 ga, heb er nu 1 op het oog in hoogeveen namelijk een Honda CBR 600 F White edition. Vraagprijs dus 1450, vorige eigenaar heeft er 10 jaar op gereden tot die nu dus ingeruild is.
Lees je even goed in over Jager motoren, of, zoals in een duits blad genoemd werd, Hunter motoren.

En volgens mij heeft een "white edition" nooit bestaan en is het een hippe benaming als clickbait.. :)
 
Lees je even goed in over Jager motoren, of, zoals in een duits blad genoemd werd, Hunter motoren.

En volgens mij heeft een "white edition" nooit bestaan en is het een hippe benaming als clickbait.. :)
Heb idd al wel wat reviews gelezen en lees eigenlijk alleen maar positieve reviews, dit is dan ook het beeld wat ik krijg maar heb de indruk dat ik was mis. Kan je me wat meer vertellen?
Bij Jager moet je alleen maar wat kopen als je zelf veel verstand van het model heb wat je wil kopen,anders heeeeeeeeeeeeeel
ver van wegblijven.
Zoals mijn vorige reactie niet bekend bij jager, in principe is de keuze wel makkelijk gemaakt, of voor 1450 een white edition zonder enig papier werk/onderhoud bekend of voor het zelfde bedrag een zelfde motor met wel onderhouds historie en lagere km
 
Bedankt! ik heb zo even gauw paar reacties gelezen en las dus dat het meer een handelaar dan motor zaak is. scheelt wel dat de cbr white edition om hem maar even gauw zo te noemen vanaf 2012 tot 2022 in particulier bezit was door 1 eigenaar en toen dus in januari bij jager te koop is aangeboden. heb ook telefonisch contact gehad en kon me uiteraard niks over de technische staat vertellen dus op dat gebied is het dus wel een gok.

ik wil de rode uit enschede best berichten maar volgens mij heeft marktplaats uiteraard een storing, ben uitgelogd en kan niet opnieuw inloggen en ook geen wachtwoord herstellen. zag al meerdere meldingen op google. Wat zijn nog belangrijke punten om te vragen bij de cbr 600 uit enschede?
 
Hoelang hij hem al in bezit heeft en wat voor onderhoud historie er bij zit,en wanneer er een grote beurt aan gedaan is ,verder moet je bij interesse toch zelf gaan kijken,en eventueel een proefrit maken,dan letten op eventuele schade,en de algemene dingen controleren,remmen,ketting,banden,speling op balhoofd en kijk ook onder het blok of er lekkage is van olie of koelvloeistof ,dat kan je snel doen.Bij een proefrit ook flink in toeren rijden,en een keer goed hard optrekken zodat je zeker weet dat de koppeling niet slipt,en kijken of de motor goed rechtuit rijd en het stuur dan netjes in het midden staat.Voor die centen kan je niet verwachten dat alles
nog als nieuw is,maar als je wat vind zoals bv bijna versleten remblokken kan je dat wel meenemen in het onderhandelen over de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoelang hij hem al in bezit heeft en wat voor onderhoud historie er bij zit,en wanneer er een grote beurt aan gedaan is ,verder moet je bij interesse toch zelf gaan kijken,en eventueel een proefrit maken,dan letten op eventuele schade,en de algemene dingen controleren,remmen,ketting,banden,speling op balhoofd en kijk ook onder het blok of er lekkage is van olie of koelvloeistof ,dat kan je snel doen.Bij een proefrit ook flink in toeren rijden,en een keer goed hard optrekken zodat je zeker weet dat de koppeling niet slipt,en kijken of de motor goed rechtuit rijd en het stuur dan netjes in het midden staat.Voor die centen kan je niet verwachten dat alles
nog als nieuw is,maar als je wat vind zoals bv bijna versleten remblokken kan je dat wel meenemen in het onderhandelen over de prijs.
Hele goede tips! heb wel een probleemje, geen roze pasje voor motor enkel voor auto :(
Vind dat altijd zon nadeel met motoren op marktplaats, veel mensen hebben geen kenteken op de foto
 
Tja dan kan je beter nog ff geduld hebben,CBRetjes staan regelmatig te koop.
Of de gok wagen,voor dat geld loop je financieel niet al te veel risico,maar in jou geval zou het dan wel beter zijn als
er een onderhoud historie bij zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan