Honda CBR 600 F3 "95

25 jan 2022
67
29
Goedendag(nacht),

Mijn eerste post is een feit, over een maand mag ik dan voor mijn avd afrijden en ben dus al aan het kijken voor een leuke fiets. Zo kwam ik een Honda CBR 600 F3 tegen uit 95. Aardige verkoper en staat van de fiets goed. Hier en daar wat krasjes en een niet werkende toerenteller. Carbs zijn gesynchroniseerd. Vraag prijs is 900euro.

Nu ben ik dus benieuwd aangezien de fiets volgens finnik geïmporteerd is en 11 particuliere eigenaren heeft gehad. De reden van verkoop is dat de eigenaar sinds hij zijn rijbewijs heeft (1.5jaar) nu de zwaardere motor van zijn broer overneemt.

Is het normaal voor een motor om zoveel eigenaren gehad te hebben? Kan me best inbeelden dat veel beginners hier op gereden hebben en later groter/ nieuwer willen. Daarnaast doet de toerenteller het niet. Kan dit te maken hebben met dat het een import is teller omgebouwd is van mijl naar kilometer?

De km stand wordt door vorige eigenaar geloofd op onder de 30.000 maar dat betwijfel ik. De kilometerstand zou zijn veranderd door poging to repareren van toeren teller.

Iemand advies? Kenteken is md-jz-42
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220125-023914_Facebook.jpg
    Screenshot_20220125-023914_Facebook.jpg
    169,5 KB · Weergaven: 75
  • Screenshot_20220125-023918_Facebook.jpg
    Screenshot_20220125-023918_Facebook.jpg
    147 KB · Weergaven: 74
Klinkt als oude benzine / vuile carburateurs. Maar het kan net zo makkelijk een ander probleem zijn.
Wel een mooi ding zo’n F3 :)
ja precies, prijs is dan ok 900e, videos dateren van dinsdag. Hij zou woensdag even een ritje maken maar nog niks van hem gehoord. Of hij is omgekomen tijdens de rit maar communicatie was toch al mwua. Opzich goedkoop en dacht zelf ook misschien bougies of slechte brandstof maargoed het blijft inderdaad een gok.
Super bedankt voor je vele suggesties! kan die van facebook niet zien aangezien ik geen lid ben van de groep. heb wel op dit forum alles gecheckt wat te koop stond tot ik er achter kwam dat er ook gewoon advertenties van jaren terug bij staan.

Volgens mij had je me gisteren een cbr uit enschede opgestuurd Rood met zwart. Heb contact met de eigenaar gehad en ga morgen even kijken. als het goed is is er nog geen 1000km onderhoud uitgevoerd zoals olie, filter, lucht filter, carbs ultrasoon en synced, remolie ketting en tandwielen (factuur van aanwezig)

Dan maar iets boven budget maar in iedergeval wel wat historie
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
ja precies, prijs is dan ok 900e, videos dateren van dinsdag. Hij zou woensdag even een ritje maken maar nog niks van hem gehoord. Of hij is omgekomen tijdens de rit maar communicatie was toch al mwua. Opzich goedkoop en dacht zelf ook misschien bougies of slechte brandstof maargoed het blijft inderdaad een gok.

Super bedankt voor je vele suggesties! kan die van facebook niet zien aangezien ik geen lid ben van de groep. heb wel op dit forum alles gecheckt wat te koop stond tot ik er achter kwam dat er ook gewoon advertenties van jaren terug bij staan.

Volgens mij had je me gisteren een cbr uit enschede opgestuurd Rood met zwart. Heb contact met de eigenaar gehad en ga morgen even kijken. als het goed is is er nog geen 1000km onderhoud uitgevoerd zoals olie, filter, lucht filter, carbs ultrasoon en synced, remolie ketting en tandwielen (factuur van aanwezig)

Dan maar iets boven budget maar in iedergeval wel wat historie
Ja ziet er iedergeval op de foto,s netjes uit,bedenk ook dat bij heel goedkope je vaak nog een keer je beurs kan trekken voor
achterstallig onderhoud,dan ben je zo weer een paar honderd euro extra armer.
 
Overigens mocht het toch niks worden is deze misschien het overwegen waard,weinig km,s,nieuwer model,
en voor een voor dat model lage prijs,is ook nog onderhandelbaar.
kwam die ook tegen idd, heb m ook opgeslagen. heb ook reactie van een srad 600 uit dalfsen, is mooi om de hoek voor mij dus wellicht dat ik daar ook nog interesse heb. wil zakken tot max 1000e, wel zegt hij er bij dat hij hem 10 jaar heeft gehad maar afgelopen 5 jaar eigenlijk weinig mee gereden heeft en ook weinig aan heeft gesleuteld, adviseerd dus wel een opfris beurt.

ik stuur je ook nog even een pb trouwens :)
 
Een SRAD ga je veel plezier van beleven hoor. Mijne twee jaar terug gekocht (een 750 wel). Ook voor net minder dan 1000 knaken gekocht, maar uiteindelijk met achterstallig onderhoud, schokbreker revisie rondom, nieuwe banden en een accu toch ook alweer gauw richting de 1800 gegaan bij elkaar. Daarnaast was de stator ook nog op z'n eind. Tot nu toe zeker geen spijt gehad van de euro's die ik uitgegeven heb eraan. Voor z'n tijd was het een onwijs moderne motor.
 
kwam die ook tegen idd, heb m ook opgeslagen. heb ook reactie van een srad 600 uit dalfsen, is mooi om de hoek voor mij dus wellicht dat ik daar ook nog interesse heb. wil zakken tot max 1000e, wel zegt hij er bij dat hij hem 10 jaar heeft gehad maar afgelopen 5 jaar eigenlijk weinig mee gereden heeft en ook weinig aan heeft gesleuteld, adviseerd dus wel een opfris beurt.

ik stuur je ook nog even een pb trouwens :)
Wel een wezenlijk verschil tussen een Suzuki en de CBR,zo is de zitpositie veel sportiever op een SRAD,,op langere stukken rijden kan je dat onaangenaam vinden.Ik heb zelf voornamelijk sportmotoren gehad,had vaak last van m,n benen en polsen maar nam dat voor lief,
ik ging toch meestal maar een uurtje rijden,tegenwoordig met al die strenge straffen voor te hard rijden rij ik liever op een toermotor,
lekker genieten ipv gestrest op de motor zitten en meer in de spiegels en op de snelheidsmeter zitten te letten of er niet een politiewagen achter je zit of ergens een agent met een laserpistool staat,in plaats daarvan geniet ik nu van de omgeving.:]
Een CBR is een mooie tussenweg niet te sportief en je kan er goed mee toeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is, dat je de stuurdelen e.d. wel naar jouw lichaam zet. In eerste instantie had ik ook snel last van mijn handpalmen enzo, totdat ik de clip-ons en hendels in andere posities had gezet. Op Youtube is daar ook wel het een en ander over te vinden van Dave Moss bijvoorbeeld. Maarja dat wordt pas weer belangrijk als je de motor hebt.
 
Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is, dat je de stuurdelen e.d. wel naar jouw lichaam zet. In eerste instantie had ik ook snel last van mijn handpalmen enzo, totdat ik de clip-ons en hendels in andere posities had gezet. Op Youtube is daar ook wel het een en ander over te vinden van Dave Moss bijvoorbeeld. Maarja dat wordt pas weer belangrijk als je de motor hebt.
Zeker,we zijn geen van alle het zelfde,waar de 1 het uren volhoud op een sportmotor zal een ander het al na een uurtje zat zijn,
maar ja aangezien de TS nog geen A rijbewijs heeft zal het voor hem moeilijk in te schatten zijn,heb daarom ook vermeld dat
het beter is te wachten tot het rijbewijs binnen is,ik snap het gevoel wel,ik was vroeger niet anders,wou zo snel mogelijk een motor hebben,maar ja ik kon tenminste nog een stukje rijden met een proefrijbewijs,dat gaat nu niet meer.
 
Goed nieuws! Heb de CBR 600 F3 uit enschede vandaag even bekeken, super toffe gast die 3 blackbirds had staan. motor heeft letterlijk vorigjaar dus onderhoud gehad en heb daar facturen van, sinds dien maar 1km mee gereden. Lang verhaal kort verkoper had eerst een cbr 600 f3 en heeft ongeluk gehad in duitsland. wou weer een nieuwe cbr 600 (is 100% andere heb ik nagekeken) heeft deze gekocht en onderhoud laten doen, moest eventjes revalideren maar kon maar niet zijn gevoel opzij zetten om weer op een cbr te rijden, had zelf ook al 20j een blackbird staan waar die wel goed gevoel op heeft. Heb even rondje door de straat gereden en rijdt super! schakelt tof, koppelt mooi geen ketting geluiden. Koelvloeistof helder, tandwiel achter kan wel mee door maar komt er wel aan.

eenmaal thuis past die nog maar net door de schuttingdeur, moet een bocht van 90 graden maken in een gangpad. fotos volgen!
 
Een tandwiel vervang je niet in zijn eentje, maar je vervangt in 1 keer de volledige kettingset. Dus voortandwiel, achtertandwiel en ketting allemaal tegelijk.
Het voortandwiel slijt harder dan het achtertandwiel. Als het achtertandwiel al een beetje op is, dan is het voortandwiel helemaal versleten.
Er zijn motorrijders die 2 voortandwielen om en om wisselen zodat het langer duurt voor die versleten is en de hele kettingset vervangen moet worden. (Ik ken niemand die dat doet, alleen van horen zeggen)
 
Ja inderdaad heb gelijk al nieuwe bestel voor voor!
Als je een nieuw voortandwiel op een half versleten ketting zet, dan vreet de ketting dat voortandwiel zo op. Ik weet niet hoe snel. Misschien wel binnen een rit. De oude ketting past niet op het nieuwe tandwiel. De ketting is inwendig een beetje gesleten waardoor er speling in gekomen is en de afstand tussen de schakels iets groter geworden is. Het oude tandwiel is daar in mee gesleten. Het nieuw tandwiel krijgt het zwaar voor zijn kiezen.
 
Nee, een hele set :+

Als je een nieuw voortandwiel op een half versleten ketting zet, dan vreet de ketting dat voortandwiel zo op. Ik weet niet hoe snel. Misschien wel binnen een rit. De oude ketting past niet op het nieuwe tandwiel. De ketting is inwendig een beetje gesleten waardoor er speling in gekomen is en de afstand tussen de schakels iets groter geworden is. Het oude tandwiel is daar in mee gesleten. Het nieuw tandwiel krijgt het zwaar voor zijn kiezen.

Ik was even dom bezig en totaal niet bij met gedachten maar heb geen nieuwe besteld, ik dacht dat het een sarcasme opmerking was met het voorwiel. Super dom natuurlijk van me maar heb nog geen set gekocht. ik laat hem binnenkort even keuren denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan