Honda CBR 600 F4 Brandstof problemen

Elwin95

Rookie
1 jul 2017
1
0
Hallo,

Ik heb een Honda CBR 600 F4 uit 1999. Na +- 40 KM rijden valt hij stotterend uit.
Ik heb de leidingen , luchtfilter al schoongemaakt. Ik vermoed dat het de pomp is.
Maar ik weet het niet zeker.. Zijn er meer met dit probleem ?
En heeft iemand een idee / oplossing. Ben er nu al een tijdje mee bezig en ben het wel beu eerlijk gezegd.

In het begin van de rit is er niks aan de hand. rond 40 Km rijden begint hij pas te stotteren en valt vervolgens uit..

Info : 25 KW geknepen op kenteken (weet niet zeker of het setje er daadwerkelijk inzit)
Slang onderzijde tank zit er niet op (kleine uitloop) Benzine slang uiteraard wel. (Weet iemand hoe de stand van de benzinekraan is ? er staat 2x on op IPV on & RES)

Na de 40 km en uivalbeurt Is hij moeilijk aan te krijgen met choke. Gelijk in zn versnelling en rijden. Maar dan heb ik het idee dat hij niet op de volledige 4 Cylinders loopt..

Ik ben ten einde raad en hoop hier mijn antwoord op mijn probleem te kunnen bevinden.

Grtz
 
Het zou eventueel kunnen dat het de vacuumafsluiter in de benzineleiding is, tenminste als deze er opzit.



Edit: zal wel geen vacuumafsluiter opzitten, want je zegt dat je een benzinepomp hebt.
 
Laatst bewerkt:
Er zitten volgens mij gewoon carbs op. De brandstofpomp zorgt ervoor dat er ook benzine wordt aangevoerd als het niveau in de tank onder dat van de vlotterbakken ligt.

Zolang het niveau erboven ligt kan de motor gewoon rijden met een gare brandstofpomp. Al lijkt 40km me vanaf een volle tank erg weinig en zoude motor daarna niet meer moeten starten.

Maar als hij de brandstofpomp verdenkt kan hij eens beginnen met meten of er spanning op staat, daarna of er ook genoeg benzine in de vlotterbakken komt.
 
Je zou idd een doorzichtig slangetje mee kunnen nemen onderweg. Als de motor afslaat het doorzichtige slangetje aansluiten op de aftappen van de carbs en de benzine/vlotterhoogte meten op dat moment.
Moet ongeveer net onder de scheidingslijn staan van vlotterbak/carb.

Is wel wat omslachtig misschien, je zou ook gewoon gelijk de pomp kunnen testen.
 
Er zitten volgens mij gewoon carbs op. De brandstofpomp zorgt ervoor dat er ook benzine wordt aangevoerd als het niveau in de tank onder dat van de vlotterbakken ligt.

Zolang het niveau erboven ligt kan de motor gewoon rijden met een gare brandstofpomp. Al lijkt 40km me vanaf een volle tank erg weinig en zoude motor daarna niet meer moeten starten.

Maar als hij de brandstofpomp verdenkt kan hij eens beginnen met meten of er spanning op staat, daarna of er ook genoeg benzine in de vlotterbakken komt.

Als de pomp niet loopt komt er ook geen benzine door. Dus rijden met een kapotte pomp gaat hem niet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan