Honda CBR 600 F4 uit 2000 houdt in op 5500rpm

FLYTROX

Rookie
8 mei 2017
1
0
Hoi allemaal,

Ik ben een beetje ten einde raad. Heb al meerdere forums doorzocht maar heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden. Ik heb mijn motor nu een goede anderhalf jaar in bezit en heb eigenlijk al sinds ik me kan herinneren problemen dat hij inhoudt zodra ik veel of vol gas geef. De motor dipt in alle versnelling op 5500 toeren en blijft hier hangen voor enkele seconden totdat hij zich erdoorheen trekt. Als hij erdoorheen is gaat dat met enorm veel kracht en lijkt het alsof hij een goede duw in de rug krijgt. Het inhouden gaat gepaard met zwarte rookpluimen uit de uitlaat. Wat duidt op onverbrande benzine. Als ik de motor met de koppeling in naar de redline breng komt er een grote rookpluim uit de uitlaat wat nogmaals duidt op onverbrande benzine.

De dingen die ik ondertussen al heb vervangen zijn:
-Benzinepomp (is 4k km defect gegaan)
-Bougies
-Benzinefilter
-Bobines
-Accu
-Carburateurs zijn gesynchroniseerd en de motor loopt verder erg netjes
-Luchtfilter

De motor heeft ooit op 25kw gestaan maar toen ik hem kocht was dit niet meer het geval en had hij volledig vermogen.
Volgende waar ik aan zit te denken is het reviseren en laten ultrasoon reinigen van de carburateurs. Het lijkt er nu iniedergeval op dat de motor wordt verzopen op 5500 toeren.

Zoals ik al zei weet ik niet meer zo goed wat het zou kunnen zijn. Hebben jullie nog ideeen wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan