Honda CBR 600

Philippe

MF'er
8 feb 2002
83
0
België
Hallo,

Een colega heeft een CBR 600 gekocht.
Nu is mijn vraag weet er soms iemand een goede veerafstelling? Want ik vind die fiets een beetje slap in de bochten, maar zo in het wilde weg beginnen draaien en regelen vind ik maar niks. Daarom een beroep op dit forum, want ik heb hier al goede tips gelezen.

Bike groeten, :]
 
Als het een beetje een nieuw model is, dan moet je je Performance Bikes maar eens openslaan. Elke editie weer een afstelling, een CBR staat er ook vast in...
 
ff off-topic...
Ik heb je site even bekeken, zou het niet handiger zijn om de tips (bijvoorbeeld de Windows ME tips) allemaal te voorzien van een link (snelkoppeling voor de zeikerds) in plaats van 1 klein onopvallend linkje onderaan de pagina die je naar alle tips brengt... :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Een colega heeft een CBR 600 gekocht.
Nu is mijn vraag weet er soms iemand een goede veerafstelling? Want ik vind die fiets een beetje slap in de bochten, maar zo in het wilde weg beginnen draaien en regelen vind ik maar niks. Daarom een beroep op dit forum, want ik heb hier al goede tips gelezen.

Bike groeten, :]

De vering stel je af op je rijstijl en je gewicht en je eigen wensen. Of te wel, dit kun je niet uit een boekje halen. Gewoon proberen dus.... 8-)
 
Begin er anders mee om de vering terug te zetten naar standaard volgens fabriek.

Begin dan met de achterkant, eerst de veervoorspanning hoger zetten en dan de in en uitgaande demping, lep wel op dat je niet teveel dempt, dit voelt namelijk wel goed aan, maar is het niet.

Als de achterkant goed is , begin je pas met de voorkant.

Verder zijn er hele boeken geschreven hoe je zelf je vering moet afstellen naar je eigen wensen, en ook daar verschillen de meningen nog al, dus eens de tijd voor nemen en zelf een beetje doen en uitproberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan