Honda CBR 600F 1987 voor liefhebber, €500,- challenge, etc: VERKOCHT

Status
Niet open voor verdere reacties.
25 nov 2018
43
51
Onlangs de Honda CBR 600F (eerste serie, destijds revolutionair met zijn volledig gesloten kappen en ook nog eens origineel Nederlands,!) onder de carport van mijn schoonzus vandaan gehaald nadat deze daar zo'n 20 jaar droog had gestaan. Doel was om de motor weer lopend te krijgen. Zie mijn topic: Barnfind: Honda CBR 600 uit 1984, daar kom je ook nog meer foto's tegen van onder andere het strippen van de motor, hoe deze onder de carport is aangetroffen, het schoonmaken van de tank etc.

Nu de motor loopt, remt, schakelt, lampjes en claxon werken, etc. is voor mij het doel behaald en mag deze door naar iemand die er mee verder gaat. Mijn schoonzus (nog altijd de eigenaresse) zou het prachtig vinden wanneer de motor weer op de weg komt, maar wanneer deze doorleeft in onderdelen is dat ook mooi.

De motor is in opdracht van mijn schoonzus bij aanschaf destijds Prince Purple Rain paars gespoten; hoe cool en eighties wil je het hebben? 8-) Uiteraard is daarbij ook het voorruitje vervangen door een paarsig exemplaar. Het originele voorruitje is ook aanwezig, schadevrij.

Banden en accu zijn aan vervanging toe na al die jaren. Verder werkt alles naar behoren, voor zover ik in kan schatten als niet motorrijder.
De grote kap links heeft een klein scheurtje onderaan en er is een bevestigingsoog los gebroken (wel aanwezig, kan middels kunststof lassen waarschijnlijk wel gerepareerd worden), zie de laatste paar foto's.

De motor is momenteel geschorst, maar met een beetje beleid is een proefritje rond de kerk vast wel te doen.

De motor heeft 34.060 kilometer gelopen, is origineel Nederlands (16-04 1987 op de weg gekomen) en van tweede eigenaar sinds augustus 1991. Factuur van aankoop door mijn schoonzus is nog aanwezig, net als het originele instructieboekje.

De prijs voor al dit moois: 175,-. Dit bedrag is een optelsom van de transportkosten naar mijn schuur (van diep in Zeeland naar omgeving Den Bosch-Waalwijk) plus de materiaalkosten. Verder was het gewoon een leuk hobbyproject.

Onderstaand wat foto's die met name wat details laten zien; zie ook mijn topic Barnfind: Honda CBR 600 uit 1984, voor meer overzichtsfoto's.

Verkoop voor half januari zou mooi zijn, dan hoeft de schorsing niet verlengd te worden :)

P1074578.JPG
P1074581.JPG
P1074588.JPG
P1074590.JPG
P1074592.JPG
P1074598.JPG
P1074599.JPG
P1074601.JPG
P1074606.JPG
P1074582.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je topic vanaf het begin gevolgd. :9
Waar is deze schuurvondst te bewonderen?
 
Het is dat er al zes in de garage staan. Maar anders...

Succes en gezien de motor zal dit niet lang duren.
 
Het is dat er al zes in de garage staan. Maar anders...

Succes en gezien de motor zal dit niet lang duren.

Dan heb je in ieder geval een beduidend grotere garage dan ik tot je beschikking. Had ik meer ruimte dan weet ik nog niet of de motor weg zou gaan; over een jaar of 20 schijnen ze onbetaalbaar te worden 8-)
 
Da's aardig op de route, van harte welkom. Als het goed is heb je PB van me ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Nope, dan meld ik het hier. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel 8-)

Binnenkort zal ik de CBR ook maar eens op autoscout oid plaatsen zodat de motor weer lekker de weg op gaat; da's beter dan hier onder de carport blijven staan.
 
Gereserveerd.

[edit] en verkocht. De motor komt terecht bij een enthousiaste nieuwe eigenaar die wel zin heeft in wat klussen en er daarna ook weer mee wil gaan rijden. Schoonzus blij, ik blij, nieuwe eigenaar blij, kortom: eind goed, al goed :t
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan