Honda cbr 600f 1991 eerlijke prijs of onderhandelen?

MONiGNiUZ

MF'er
24 nov 2010
30
0
Barneveld
Al een tijdje ben ik op zoek naar een 2dehandse honda cbr 600f.
Nu ben ik vandaag naar een dealer geweest die een honda cbr 600f uit 1991 sinds een week geleden verkoopt.
de kilometerstand is 55.XXX. alles ziet er netjes uit: banden zijn goed, lak is goed, weinig schade (aantal krassen op de onderkuip en op de spiegels), weinig tot geen roestplekken.

Vandaag heb ik met de dealer over de prijs gesproken. inclusief rijklaar maken, volle tank, 3 mnden garantie en 25kw op uitdraai kwam hij op een prijs van 2275euro. Hier wilde hij eventueel 2150euro van maken.

Ik ben zelf erg verliefd :P geraakt op de Honda cbr. Maar voor mijn gevoel kan er toch nog wat af van die prijs.

Wat vinden jullie als jullie zo de prijs zien, denken jullie dat er nog te onderhandelen valt? ik ga donderdag weer terug voor een testritje :]
 
Ik vind 'm behoorlijk aan de prijs. kocht in 2008 een 94 CBR600F (particulier) met maar 28000km op de teller voor 2100,-. De jouwne is ouder en 2x zoveel km's....

Prijs :N
 
Ligt er een beetje aan hoe hij 25 kw wordt gemaakt, als dit op de officiele manier is kost dat normaal toch al €200. Afhankelijk van de staat verder en eventuele optie vind ik het voor een dealer niet super duur.

Misschien kun je er nog wel wat af krijgen....
 
Het is geen 'aanbieding van het jaar', maar echt prijzig is het ook niet.
Heb jij een goed gevoel er over? Zowel over de motor als over de zaak?
Dan maken die paar tientjes ook niet zo veel uit die je misschien zou besparen bij een ander.
Arie Molenaar verkoop er ook een paar voor minder, met minder km's.
Als voorbeeld.

Maar de laagste prijs maakt niet gelukkig. Wel wanneer je een tevreden gevoel hebt. Dat kan je heel goed krijgen door een goede combi van: mooie prijs (dus niet per se de goedkoopste), prettige zaak, mooie motor.

Succes ermee.
 
Het is geen 'aanbieding van het jaar', maar echt prijzig is het ook niet.
Heb jij een goed gevoel er over? Zowel over de motor als over de zaak?
Dan maken die paar tientjes ook niet zo veel uit die je misschien zou besparen bij een ander.
Arie Molenaar verkoop er ook een paar voor minder, met minder km's.
Als voorbeeld.

Maar de laagste prijs maakt niet gelukkig. Wel wanneer je een tevreden gevoel hebt. Dat kan je heel goed krijgen door een goede combi van: mooie prijs (dus niet per se de goedkoopste), prettige zaak, mooie motor.

Succes ermee.

Zowel over de motor als over de zaak heb ik een goed gevoel over. Toch kom ik op het forum tegen dat je (bijna) altijd moet onderhandelen. Als ik zo naar de prijs kijk, van 2275euro naar 2150euro, vind ik dat niet onderhandelen. Zelf zat meer te denken aan 2000euro incl. een setje motorhandschoenen (die heb ik nl. nog nodig :9 )
 
Ik heb twee jaar geleden ook zoiets betaald voor een vergelijkbare CBR600 (1994), dus als je hier een goed gevoel bij hebt, is het op zich geen verkeerde deal. Maar ik zou nog wel even 200/300 euro af proberen te pingelen :)
 
Laatst bewerkt:
gewoon laag inzetten, 1700 ofzo, hij komt wel met een tegenbod als je laat zien dat je serieus bent en je komt er wle over uit
 
Ik heb met hem al gesproken over de prijs. Hij hield voor vandaag vast op 2150euro. Maarja, donderdag maak ik een testritje en dan wil ik gaan beslissen. dus onderhandelen zit er nog steeds in, ook al heeft hij al een bedrag voorgesteld.....
 
Dat ding heeft ie een week eerder ingeruild voor de helft waarschijnlijk... ik zou dus ook lager inzetten. Of eigenlijk 1000 euro meer neerleggen en er particulier eentje kopen van 8 jaar jonger.
 
Je moet er ook rekening mee houden dat hij er ook nog een beetje aan wil verdienen.
En bovendien nog garantie moet geven ook. Dus ik vraag me af of je wel het onderste uit de kan kan verwachten..

Als je nou zou zeggen van: "ik neem hem zo mee," dan is het een ander verhaal. Maar je moet in deze prijsklasse geen honderden euro's korting verwachten, zeker niet als hij ook nog netjes afgeleverd moet worden incl. kosten rijklaar maken en garantie :N
 
Inderdaad Jethro! De inkoopprijs mag dan wel lager zijn geweest, maar de dealer heeft er kosten aan, moet de motor goed afleveren, service geven na verkoop, én ook nog een boterham verdienen... Als je zonodig de laagste prijs wil betalen, kun je wellicht beter van een particulier kopen.
 
Niemand schijnt er bij stil te staan dat de ondernemer a. winst moet maken, 19 procent btw moet afdragen, een stukje nazorg moet kunnen leveren etc. En dan al die koffie die in de zaak wordt geslurpt door kijkers/niet kopers.

Ergo: ik vind het een nette prijs.
 
Zo’n f’je kun je particulier al kopen voor 13 a 1400 euro. Aflevering kosten... Ja, klinkt mooi, maar in mijn ogen geen meer waarde tov. een particuliere fiets die netjes is onderhouden. 3 maand garantie, daar leg je 1000 euro's voor neer. Dan is het aan jou om te beslissen of je die 1000euro op een fiets van 1300 euro extra wil gaan betalen alleen voor die 3 maand garantie.

Als je denkt dat er nog iets van de prijs af kan dan zal ik nog eens met de verkoper aan tafel gaan zitten. Zodra ik een fiets koop dan wil ik er zeker van zijn dat ik de fiets gekocht heb voor de uiterst lage prijs.

Bedenkt wel dat die fiets als inruil van de vorige eigenaar een keer 1000 tot 1200 euro inruil waarde heeft opgeleverd.
Persoonlijk zal ik geen 2e handse fiets bij een dealer halen als de prijs beneden de 5.000euro is. De prijs tov. een particuliere verkoop is mij veel te hoog. maar ieder heeft hier zijn eigen mening over.
 
Op dit soort fietsen zou ik lekker me geld in me zak houden en particulair kopen. zoals al eerdere gezegd, je betaald HEEL VEEL voor 3 maanden garantie en "afleveringskosten"
 
Uhhh met drie maanden garantie + aflevering is dit een prima prijs hoor. Inderdaad geen koopje maar hij probeert je ook geen oor aan te naaien. Eerlijke prijs van hem voor jou.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik zal morgen proberen om er een mooie prijs uit te halen.
Ik ging zowieso tog niet akkoord met zijn aanbod.



Op dit soort fietsen zou ik lekker me geld in me zak houden en particulair kopen. zoals al eerdere gezegd, je betaald HEEL VEEL voor 3 maanden garantie en "afleveringskosten"

Gezien dit mn 1ste motor wordt en ik nog niet veel weet van motoren, wil ik liever bij een dealer kopen i.v.m. met garantie ect. Maarja miss. tog overwegen om particulier te kijken...
 
Bedankt voor alle reacties. Ik zal morgen proberen om er een mooie prijs uit te halen.
Ik ging zowieso tog niet akkoord met zijn aanbod.Gezien dit mn 1ste motor wordt en ik nog niet veel weet van motoren, wil ik liever bij een dealer kopen i.v.m. met garantie ect. Maarja miss. tog overwegen om particulier te kijken...

Als jij samen met iemand die wat verstand heeft van motoren (de basisdingen kan nakijken en kan proefrijden) zo' n zelfde motor particulier zou halen ben je om en nabij 1000 euro minder kwijt. Als hij gewoon goed loopt etc etc lijkt het me HEEL sterk dat je alsnog een rug aan reparaties kwijt bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan