honda cbr 600f of 600rr?

wat zouden jullie kiezen en waarom?

welke is beter als beginnersmotor?

RR natuurlijk, ziet er in mijn ogen veel sportiever uit met onderandere de seatpipe :9~

koplampem zijn strakker

Voor beginner allebei geschikt maar vergelijk hem niet met een lesmotor, vanaf 10.000 rpm gaat ie als een raket :]
 
Mijn eerste motor was een CBR600F4i, geweldige stuurfiets waarmee je alle kanten op kan. Je zit er iets relaxter op maar als je het gas opentrekt en boven de 8k rpm komt is het nog steeds een raket.

Rijd nu op een 600RR en deze is wel een stuk sportiever als de F. Qua aggresiviteit valt het opzich nog mee maar als je het gasopentrekt dan voelt het echt alsof je wordt afgeschoten. De zithouding is ook een stukkie sportiever maar dat ligt ook helemaal aan je lengte. Ik ben vrij lang (1.90) en kan op beide fietsen nog redelijk relaxed zitten.

Denk dat het belangrijkste is om op beide fietsen een proefritje te gaan maken. Anders blijf je altijd met het gevoel zitten hoe die andere fiets toch stuurde.
 
ik zou toch voor de cbr600f gaan als beginner, zijn net ietsje makker en na je rijbewijs halen begint het leren rijden pas en als je dan een volbloed racer hebt of een sportieve F dan zou ik gaan voor de F

Als ik zelf nu mocht kiezen zou ik toch ook voor de RR gaan, puur omdat ik het een geweldige motor vind zeker ook qua looks
 
@ TS: Hoe is jouw rijstijl?

Rijd je altijd lekker hard door en wil je het liefst elk klaverblad een paar keer extra pakken om je kneesliders gelijk af te laten slijten?

Ga dan voor de RR.

Hoeft het van jou allemaal niet zo snel, ben je meer iemand die zowel door wilt rijden alsook af en toe gewoon even lekker middelhoogtoerig wilt genieten van alles om je heen?

Ga dan voor de F.

Motortechnisch ontlopen de twee elkaar niet zoveel, maar voornamelijk kwa zithouding is de RR een echte sportfiets, de F is wat dat betreft meer een verkapte sport/tourfiets.
 
Het ligt er inderdaad maar net aan wat je wilt. Als je van plan bent om op vakantie te gaan met de motor (ritje zuid-frankrijk bijv.) dan is de F een stuk comfortabeler. Ook voor woon/werk zou ik de F pakken.

Ga je niet verder dan 20 km van huis om af en toe je knie aan de grond te gooien pak dan de RR.

De F is dus meer allround en wel beter voor een beginner denk ik.
 
de rr is ook nieuwer (over het algemeen)

dus die zou ik wel all risk verzekeren voor 't geval dat je 'm plat rijdt.

verder ben ik het met degenen hierboven helemaal eens.
 
RR is de meest confortable 600 supersport op de markt. Voelt gelijk vertrouwd en je leunt niet zo ver naar voren als bijvoorbeeld een kawa zx 6 r.

Ik ben er afgelopen zomer een weekje mee getoerd en absoluut geen last van m'n rug of polsen gehad. Dus ik zou zeggen, ga voor de RR
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf op een cbr600f begonnen en als ik het zou mogen over doen dan zou ik nu voor de rr gaan, vind die gewoon veel beter sturen dan de f minder log. Maar het is erg persoonlijk wil je sportief rijden(rr) of wil je toeren(f).
 
Rij zelf op een 600F4.
Laatst wel op een RR gezeten die bij de motoport stond maar ik vond de zithouding te extreem omdat ik ook wel eens 500+kilometers op een dag rij en mijn nek dat dus niet trekt op een rr.
Zit daarop tever voorover. Vind de rr wel erg mooi maar als ik hem zou willen dan zou ie erbij moeten en dat trekt het spaarvarken niet....

Zou zelf dus zeggen, de F
 
Ik heb zelfs sinds een maandje een 600F4i.

Bewust voor een F gegaan en niet voor een RR. Dit i.v.m. de zitpositie en de bruikbaarheid van de motor. Ga regelmatig met mijn vriendin rijden en dan is een RR te sportief. Qua looks is de RR inderdaad de sportievere/mooiere...

Dus ik zou zeggen: laat het afhangen van waar je 'm voor wilt gaan gebruiken. Langere toertochten heb ik nog niet veel ervaring mee, 1,5 week geleden 285 km gereden en dat ging prima op de F.

Suc6 met de keuze!
 
Simpel, dan koop je de RR. Dat doe je dan uiteindelijk toch wel, want mensen kopen toch altijd wat ze het mooist vinden :)


niet mee eens ik vind een RR ook heel mooi, maar de lol qua looks is er voor mij snel af als het niet functioneel is. het is net als vrouwen. :+
 
Twijfelde enkele maanden ook tussen deze 2 motoren. Heb een RR gekochten nog geen seconde spijt gehad. Je moet natuurlijk wel zelf proefrijden. Denk er wel aan dat een RR wel beter in de markt ligt, dus als je eens wilt overstappen kom je makkelijker van de RR af. (in tegenstelling wa hierboven gezegd wordt, RR heeft compleet ander blok)

De Kale
 
Terug
Bovenaan Onderaan