Honda CBR 600F slaat niet aan!!!

19 mrt 2008
5
0
Ik heb een Honda CBR 600F uit maart 1995 met 3500 kilometer op de teller. Heb hem in november 2007 gekocht en net vorige week mijn rijbewijs gehaald. Ik heb de motor 2 maanden terug nog eens gestart; toen sloeg hij meteen aan en heeft een half uur gelopen. Niks aan de hand.
Gisteren wou ik een stukje gaan rijden. De motor sloeg weer meteen aan, maar na ongeveer 2 minuten sloeg ie af. Ik heb hem nog een keer gestart, hij bleef even lopen maar sloeg toen weer af. Ik krijg hem nu niet meer aan de praat. De motor gaat snel genoeg rond, dus volgens mij ligt het niet aan de accu / startmotor.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Groeten Marcel.
 
probeer eens de choke open te zetten? of de tank open te maken ... tja klinkt raar, maar de mijne heeft een keer vacuum gezogen en toen liep ie ook niet. Wel op de choke en na 1 keer de tank open gemaakt te hebben ook weer meteen ....
 
water in de tank???

Of misschien wel "slurrie"van verrubbertde brandstof in je carbs, zou ook niet zo vreemd zijn in de brandstof van een motor die in dertienjaar 3500 km op de teller heeft staan (13 x 12 = 156 maanden 3500 : 156 = 22 +heelklein beetje per maand).

Ik neem aan dat je niet van plan bent om dat gemiddelde aan te blijven houden :W

O ja , veel succes met het schoonmaken van de carbs 8-)
 
Kan ik mijn carbs zelf schoonmaken? Ik dacht zelf misschien aan de bouchies, zou dit ook kunnen?

Ik ben zeker niet van plan om dat gemiddelde aan te blijven houden. Dacht toch echt wel heel wat kilometertjes te gaan maken!
 
huh, zit er een benzinekraan op?

:+

Zo ziet ie eruit;

kraan.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Honda CBR 600F uit maart 1995 met 3500 kilometer op de teller. Heb hem in november 2007 gekocht en net vorige week mijn rijbewijs gehaald. Ik heb de motor 2 maanden terug nog eens gestart; toen sloeg hij meteen aan en heeft een half uur gelopen. Niks aan de hand.
Gisteren wou ik een stukje gaan rijden. De motor sloeg weer meteen aan, maar na ongeveer 2 minuten sloeg ie af. Ik heb hem nog een keer gestart, hij bleef even lopen maar sloeg toen weer af. Ik krijg hem nu niet meer aan de praat. De motor gaat snel genoeg rond, dus volgens mij ligt het niet aan de accu / startmotor.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Groeten Marcel.

Waarschijnlijk zijn je bougies helemaal vetgeslagen van het lange stationair draaien. Heb dit zelf ook wel eens gehad toen ik nog geen rijbewijs maar wel een motor had, draai de bougies er maar even uit en maak ze schoon. Even verse benzine in het tankje en een goed eind rijden
Succes!
 
De motor loopt weer. Heb de bouchies vervangen. Waarschijnlijk waren deze problemen er al langer, want hij slaat nu veel sneller aan.
Nu nog wachten op het mooie weer en ik kan gaan rijden!
Bedankt!
 
Of misschien wel "slurrie"van verrubbertde brandstof in je carbs, zou ook niet zo vreemd zijn in de brandstof van een motor die in dertienjaar 3500 km op de teller heeft staan (13 x 12 = 156 maanden 3500 : 156 = 22 +heelklein beetje per maand).

Ik neem aan dat je niet van plan bent om dat gemiddelde aan te blijven houden :W

O ja , veel succes met het schoonmaken van de carbs 8-)

Lang leve tellers terugdraaien -O-
-O- -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan