Honda cbr 600f uit 1992 probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcobaars

Rookie
8 mrt 2009
13
0
Ingen
Hallo,

Ik heb nu sinds 2 dagen een knal gele cbr 600f uit 1992. Het is een amerikaanse uitvoering. Met koude start (was zekerweten koud) totaal niks te horen aan de motor (niks geen tik of rare ratel).
Maar met warme motor, als hij minuutje of 10 heeft stil gestaan en ik start hem, hoor ik voorin de motor en ratel die afhangt van het toerental, maar naar paar keer gasgeven gaat de ratel weg. Nu heb ik dus gehoord dat dit de automatische kleppensteller is???? Is dit probleemmatisch of kan dit verholpen worden, vind namelijk wel vervelend (al duurt het maar eventjes) voor de rest loopt fiets perfect!! Hoop snel wat te horen want zit er best mee

Groete van n groentje :)
 
Je bedoelt waarschijnlijk de kettingspanner van je distributieketting.
Het is niet problematisch alleen een kl%t* geluid.
Vervangen van de spanner steld niet zo heel veel voor en de spanner kost volgens mij iets van een tientje of 7.
 
Laatst bewerkt:
nou t geluid is dus maar heel even en alleen als de motor warm is, naar paar x gasgeven gaat t geluid snel weg en als de tik weg is, hoor je verders helemaal niks meer ook niet als je gerede heb en stationair loopt, dus alleen naar starte (met warme motor dus) gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan