Honda CBR 600F vs CBR 600RR

MHG

Die hard MF'er
18 apr 2007
730
0
Maastricht
Sinds anderhalf jaar rijd ik op een suzuki GSXR 750W (116 pk/208 kg) Nu ben ik aan het kijken om over te stappen op een jongere motor. Nu heb ik mijn oog laten vallen op 2 verschillende honda motoren.

De 2003 CBR 600F (110 pk/170 kg)
CBR600F2_3l.jpg


of de 2003 CBR 600RR (117 pk/163 kg)
Honda%20CBR600RR%2003%20%201.jpg


Zijn er mensen die voors en tegens kunnen noemen van de ene motor t.o.v. de andere. Kwa pk's liggen ze niet heel erg uit elkaar, ik kan me wel voorstellen dat een passagier prettiger zit op een 600f dan op een 600RR.

Graag jullie meningen over deze 2 motoren.

bvd
 
Heb ze beide gehad. De 600F is wat meer 'allround'. Iets softere vering, iets meer rechtop qua houding. Wat vriendelijker in de omgang, maar ook wat minder 'scherp' in het bochtenwerk.

De 600RR is meer uitgesproken 'race'. Toch zit ie best, en kun je er ook een leuk stukje mee toeren als je wil.

De 600F zal goedkoper zijn. Is trouwens ook nog nieuw te kopen, sinds 2002 is er niks meer aan veranderd, behalve de voorvork die niet meer volledig instelbaar is. Dus lagere specificaties als de 600RR.

Je zou op beide uitgebreid moeten gaan rijden om te beoordelen welke motor het beste bij je past.
 
Allereerst: 'may I say, two beautiful pictures!'.... *O*
Ik rij zelf op een oude bak van een 600F (nog voor het 600rr tijdperk gepoept door Herr Honda) en dat is een fijn motortje... zal eerlijk bekennen dat ik erg gecharmeerd ben van het grote broertje de 900 rr (jaja.. das dus rr - een tijgertje is erg mooi om te zien...), maar zo op het oog ziet op de foto de nieuwe ' tweeling' van mijn motor er net ietsje mooier uit. (dus handling en dergelijke even buiten beschouwing gelaten --> heb er niet op gezeten immers) is het 'F-je' qua lijn net ietsje mooier.. en de rr is een echt sportmonstertje..... maar toch jammer dat elke motor tegenwoordig een spits neusje heeft.... dan is mijn '92 600F nog net is stomper en liever om te zien... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan