honda cbr 600f

sjoerdvb

Die hard MF'er
13 sep 2007
314
0
hallo,
ik ga binnekort mijn motorrijbewijs halen, maar ben al een beetje aan het kijken voor een motor. Ik moet eerst 2 jaar 25kw dus ik wil een motor die legaal te begrenzen is. Nu is mijn oog gevallen op de honda cbr 600 f. Hier hoor ik ook bijna alleen maar positieve reacties over. Ook heb ik wel eens gelezen dat deze blokken erg veel km's kunnen maken. Nou heb ik een hele nette zien staan, maar wel met erg veel km's op de teller. Maar hoeveel km's gaan deze motoren ong mee? tuurlijk is dat sterk afhangend van hoe hij gebruikt is en onderhouden is, maar het gaat me puur om een indicatie.
 
Van horen zeggen: makkelijk 100-150k

Qua gebruik, mijn cbr600f uit '87 verbruikt +- 1 op 20 (euro95) en qua olie +- 1 liter per 2000 a 2500km
Let op een ratel in het blok (mogelijk nokkenaskettingspanners)
Verder moet je letten op de standaard dingen. Het zijn hele fijne motoren (ook de oudere modellen!)
 
ik wil de komende week bij enkele dealers langs gaan, maar wat zijn in de regio braban-zuid-oost wat grotere dealers met schappelijke prijzen? (omgeving helmond)
 
Kijk eventjes in het forumgedeelte van Regionaal
stel daar je vragen over dealers. Ik heb geen idee, woon in omgeving Utrecht. Succes, en have fun tijdens de proefrit(ten)! :)
 
Laatst bewerkt:
oke, ik heb met de zoekfunctie gezoch, maar niet veel fatsoenlijks kunnen vinden. WAt zijn allemaal algemene verkoopsite's voor motoren?

heel veel verder dan auto scout, marktplaats en speurders kom ik niet
 
sites van motordealers uiteraard.

zoek eens op john vd bunt motoren in nijkerk.

heb ik mn SV vandaan, staan veel 600f'jes op internet. Althans die had hij staan.

goede zaak met goede prijzen. En vaak half jaartje garantie erop ofzo
 
oke, ik heb met de zoekfunctie gezoch, maar niet veel fatsoenlijks kunnen vinden. WAt zijn allemaal algemene verkoopsite's voor motoren?

heel veel verder dan auto scout, marktplaats en speurders kom ik niet

www.motortrader.nl
 
Cbr600 F2/3/4/5 enz Gaan allemaal super lang mee. De blokken zijn letterlijk onverwoestbaar. Ik rijd per jaar 25/30.000 km. En heb er nog nooit gezeur mee gehad. Ook de mijne is begrensd en mag er over 2 maandjes uit. Ze rijden echt enorm lekker en ben echt blij dat ik voor deze motor heb gekozen. Er zijn bergen 2ehands onderdelen voor te krijgen en het onderhoud is goed zelf te doen. Geen injectie-fratsen enz.

Groetjes Sander
 
Deze motor staat inderdaad bekend om veelzijdigheid en kwaliteit, vooral de motorblokken van Honda zijn onverwoestbaar.

De 25 kw setjes zijn ook overal te krijgen tweedehands en die kun je er inzetten.

Prijzen liggen natuurlijk aan bouwjaar, aantal km's, onderhoud en onderdelen die erop zitten.

er is ook een honda cbr 600 f/fs topic hier op MF, daar kun je ook een hoop info vandaan halen

(zie sport)
 
Terug
Bovenaan Onderaan