Honda Cbr 600f2

cemo050

MF'er
17 apr 2015
68
0
leek
Dag leden

Heb sinds kort problemen met mijn motor
Hij heeft maand geleden een beurtje gehad en nieuwe lucht filter van k&n
Nieuwe olie en nieuwe oliefilter.

Carbs zijn ook afgesteld.

Alleen nu het probleem. Hij stotter wat als je onder de 3k toeren rijdt en op constant gas rond dat toerental.

Als je vanaf 1.2 stationair vol gas weg trekt is er niks aan de hand alleen ik vind het knap irritant dat ik niet rustig kan rijden onder dat toerental.

Het viel mij op dat er ook aardig wat rommel onderaan de tank zag aangezien ik hem een keer bijna leeg hebt gereden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Dag leden

Heb sinds kort problemen met mijn motor
Hij heeft maand geleden een beurtje gehad en nieuwe lucht filter van k&n
Nieuwe olie en nieuwe oliefilter.

Carbs zijn ook afgesteld.

Alleen nu het probleem. Hij stotter wat als je onder de 3k toeren rijdt en op constant gas rond dat toerental.

Als je vanaf 1.2 stationair vol gas weg trekt is er niks aan de hand alleen ik vind het knap irritant dat ik niet rustig kan rijden onder dat toerental.

Het viel mij op dat er ook aardig wat rommel onderaan de tank zag aangezien ik hem een keer bijna leeg hebt gereden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Was dit probleem vlak voor het onderhoud er niet, en vlak na het onderhoud wel?

Wat is er afgesteld bij de carbs?

Wat heb je precies al gecontroleerd nav dit probleem? (gezien het feit dat je ergens vuil bent tegen gekomen).
 
Was dit probleem vlak voor het onderhoud er niet, en vlak na het onderhoud wel?

Wat is er afgesteld bij de carbs?

Wat heb je precies al gecontroleerd nav dit probleem? (gezien het feit dat je ergens vuil bent tegen gekomen).

Het probleem begon na 3 weken nadat die eem beurt had gehad en een k&n inleg filter heeft gekregen.
Hierbij zijn de carbs synchroom afgesteld.

En ik heb een keer de tank helemaal leeg gereden en paar dagen erna begon het gestotter.

Nu heb ik er forte moto power 1 ingegooid en dag laten staan en tot mijn verbazing begint hij beter te lopen.. Hij stottert bijna niet meer en de motor loopt opeens ook veel beter.

Komt dit door het forte of is het puur dat de carbs al niet helemaal schoon waren en nu de meeste rommel eruit is?
 
Het probleem begon na 3 weken nadat die eem beurt had gehad en een k&n inleg filter heeft gekregen.
Hierbij zijn de carbs synchroom afgesteld.

En ik heb een keer de tank helemaal leeg gereden en paar dagen erna begon het gestotter.

Nu heb ik er forte moto power 1 ingegooid en dag laten staan en tot mijn verbazing begint hij beter te lopen.. Hij stottert bijna niet meer en de motor loopt opeens ook veel beter.

Komt dit door het forte of is het puur dat de carbs al niet helemaal schoon waren en nu de meeste rommel eruit is?

Dat zou kunnen.
Met leegrijden kan er rommel uit de tank mee komen.
 
Ja precies... Alleen vind het wel appart dat die nu iets beter loopt dan voorheen.. Heb er niks aan gedaan alleen maar dat spul in de tank bij gegooit en dan was het...
 
Terug
Bovenaan Onderaan