tharonny
MF'er
- 10 mei 2012
- 70
- 10
Goedemiddag,
Een week na terugkomst van vakantie op de motor (4000km gereden zonder problemen) liep de motor al niet helemaal lekker meer toen ik hem wilde starten. Ik start normaal altijd met (hand)choke en die kan er kort na het starten vaak alweer vanaf. Ik merkte al dat de motor met choke erop iets anders liep dan normaal en bij gas geven viel de motor uit. Hierna startte de motor wel weer gelijk (met choke erop), maar viel gelijk weer uit na gas geven. Ik heb de motor toen even laten staan en een paar dagen erna weer gekeken wat er mee aan de hand kon zijn. Nu startte de motor echter helemaal niet meer, niet met en niet zonder choke. Als de choke erop staat lijkt die wel te willen starten, maar de motor blijft niet lopen.
Om te controleren of er brandstof in de carburateurs komt, heb ik de benzineslang richting de carburateurs losgehaald en de motor geprobeerd te starten. Er kwam geen benzine uit de brandstof pomp, dus dat doet mij vermoeden dat of de brandstofpomp geen spanning krijgt of dat deze kapot is.
Ik het werkplaats handboek heb ik geprobeerd te achterhalen welke pinnen ik van het fuel cut-off relay door zou moeten kunnen lussen, maar hier kom ik niet helemaal uit. Ook zou ik willen proberen om direct 12v op mijn brandstofpomp aan te sluiten, maar weet ook niet helemaal zeker wat de plus en min is (en of het kwaad kan om verkeerd om aan te sluiten)
Op de draden die het het cut-off relay in gaan (linker afbeelding, relais niet aangesloten tijdens het meten) meet ik 12v op de zwart/witte draad en 12v op de blauw/zwarte draad als ik de rode draad van mijn multimeter op de draad houd en de zwarte op het frame. Op de zwart/gele draad meet ik geen spanning.
- Klopt het dat ik twee van deze pinnen aan elkaar door moet verbinden om de brandstofpomp direct spanning te geven zodra ik het contact aan zet?
- Verder komt er bij de brandstofpomp een blauw/zwarte en groene draad binnen. Ik vermoed dat blauw/zwart 12v is en groen de min, maar aangezien ik (zonder het relais aan gesloten te hebben) 12v meet op de blauw/zwarte draad van het relais weet ik niet zeker of het dezelfde draad is.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Alvast bedankt!
Ron
Een week na terugkomst van vakantie op de motor (4000km gereden zonder problemen) liep de motor al niet helemaal lekker meer toen ik hem wilde starten. Ik start normaal altijd met (hand)choke en die kan er kort na het starten vaak alweer vanaf. Ik merkte al dat de motor met choke erop iets anders liep dan normaal en bij gas geven viel de motor uit. Hierna startte de motor wel weer gelijk (met choke erop), maar viel gelijk weer uit na gas geven. Ik heb de motor toen even laten staan en een paar dagen erna weer gekeken wat er mee aan de hand kon zijn. Nu startte de motor echter helemaal niet meer, niet met en niet zonder choke. Als de choke erop staat lijkt die wel te willen starten, maar de motor blijft niet lopen.
Om te controleren of er brandstof in de carburateurs komt, heb ik de benzineslang richting de carburateurs losgehaald en de motor geprobeerd te starten. Er kwam geen benzine uit de brandstof pomp, dus dat doet mij vermoeden dat of de brandstofpomp geen spanning krijgt of dat deze kapot is.
Ik het werkplaats handboek heb ik geprobeerd te achterhalen welke pinnen ik van het fuel cut-off relay door zou moeten kunnen lussen, maar hier kom ik niet helemaal uit. Ook zou ik willen proberen om direct 12v op mijn brandstofpomp aan te sluiten, maar weet ook niet helemaal zeker wat de plus en min is (en of het kwaad kan om verkeerd om aan te sluiten)
Op de draden die het het cut-off relay in gaan (linker afbeelding, relais niet aangesloten tijdens het meten) meet ik 12v op de zwart/witte draad en 12v op de blauw/zwarte draad als ik de rode draad van mijn multimeter op de draad houd en de zwarte op het frame. Op de zwart/gele draad meet ik geen spanning.
- Klopt het dat ik twee van deze pinnen aan elkaar door moet verbinden om de brandstofpomp direct spanning te geven zodra ik het contact aan zet?
- Verder komt er bij de brandstofpomp een blauw/zwarte en groene draad binnen. Ik vermoed dat blauw/zwart 12v is en groen de min, maar aangezien ik (zonder het relais aan gesloten te hebben) 12v meet op de blauw/zwarte draad van het relais weet ik niet zeker of het dezelfde draad is.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Alvast bedankt!
Ron