Honda Cbr 600rr of Yamaha R6

Ik zit ook een beetje in dit dilemma. Ben op zoek naar iets om mijn Xj'tje te vervangen. De CBR RR is lekker met de seatpipes etc. (Alhoewel denk ik iedereen het erover eens is dat de R6 die volgend jaar ook zal hebben)

Ik heb verschillende tests gelezen (oa ook in de recentste Kikxstart (of hoe heet da boekske ook alweer?)) De resultaten zijn blijkbaar voor iedereen anders. een testrit is dan ook DE factor die voor mij de doorslag gaat geven.

Ik kom net vd suzuki-dealer en een testrit met de GSXR of de SV-S was uitgesloten, dus voor mij vallen deze al af. (Spijtig, de GSX is alleen mooier geworden het laatste jaar en heeft als enige 600cc Jap supersport een UPSD-vork, het oog wil ook wat niwaar)

Ik post het wel wanneer ik mijn aankoop heb gedaan. 8-)
 
Ik kom net vd suzuki-dealer en een testrit met de GSXR of de SV-S was uitgesloten, dus voor mij vallen deze al af. (Spijtig, de GSX is alleen mooier geworden het laatste jaar en heeft als enige 600cc Jap supersport een UPSD-vork, het oog wil ook wat niwaar)
Misschien eens naar een andere dealer op zoek gaan want hier snap ik niets van :)
Daarbij kan je altijd nog huren...
 
Tja, de garage ligt aan een weg met lekkere lange bochten. Volgens de dealer test je zo'n ding niet aan 70, maar aan 170. Blijkbaar is de eerste bocht voor sommigen dan nogal moeilijk en hebben ze veel brokken :?

Enfin, da was toch zijne uitleg. Hij stelde wel voor om ipv de SV-S te laten proefrijden een V-strom DL650 mee te geven "om het motorkarakter van een twin te kunne voelen" GO FIGURE. 1) ik weet hoe een twin loopt 2) motorkarakter is toch niet het enige dat telt 3) weet ik dan hoe zo'n SV60S draait, tis toevallig ook een 650 twin, maar wel anders getuned he |(

Och ja, der zijn idd nog andere dealers he *D en anders beperkt het op z'n minst toch de toch al moeilijke keuze tussen al die lekkere machines 8-)

(editje -> typos verwijderd)
 
heb een computer foto gezien van 2005 r6 krijgt waarschijnlijk hetzelfde als de r1 dus seat-pipes - usd vork - radiale klauwen+rempomp en het zelfde uiterlijk.
ben nu benieuwt naar de nieuwe cbr, maar zal ook wel op de 1000rr lijken word dus volgend jaar weer moeilijk.
 
heb een computer foto gezien van 2005 r6 krijgt waarschijnlijk hetzelfde als de r1 dus seat-pipes - usd vork - radiale klauwen+rempomp en het zelfde uiterlijk.
ben nu benieuwt naar de nieuwe cbr, maar zal ook wel op de 1000rr lijken word dus volgend jaar weer moeilijk.
is het niet juist de 1000 RR die lijkt op het huidige model 600RR of zie ik nou iets over het hoofd?? :?
 
Speel safe, neem gewoon een Honda R6.. :+

20040705.jpg
 
Laatst bewerkt:
En waarom zou ik geen rr of r6 als beginners motor nemen.

Is dat het rijden op z'n motor heeeel wat anders is dan op een cb500 bv.

of ligt dat niet gewoon in het aard van het beestje hoe iemand normaal gewoon rijdt en er mee omgaat.
 
Als je de Honda lekker vind zitten, kun je natuurlijk ook voor de Yamaha Fz6 Fazer gaat, zelfde blok als de R6 (alleen ietsjes tammer gemaakt, 98pk), en een rechtere zit. Heb um een dagje gehuurt, rijd lekker. Alleen had van mij een groter koppel mogen hebben, was van 0 tot 100 moeilijk een 65pk honda shadow vt700 te volgen (maarja toen zat dat ding in zijn 5e versnelling en hing ik nog in de 2 :+ ) is verder een fijne motor, maar zoals gezegt, de versnellingen hadden voor mij anders gemogen, gericht op een topsnelheid van 200, want nu, bij het doortrekken, zit hij pas bij de 80 kilometer per uur op de 12.000 toertjes, en tot de 7000 toeren (tot de 40 a 50km/h) is de motor wat tammer.

R6 heeft een plattere zithouding, echter helaas nog niet gereden, is huurkategorie E, en dan moet je +23 en +2jaar rijbewijs hebben

CBR600 ga ik misschien nogeens huren, om een vergelijking met de Fazer te kunnen maken.
 
Ik kom net vd suzuki-dealer en een testrit met de GSXR of de SV-S was uitgesloten, dus voor mij vallen deze al af. (Spijtig, de GSX is alleen mooier geworden het laatste jaar en heeft als enige 600cc Jap supersport een UPSD-vork, het oog wil ook wat niwaar)

Ik post het wel wanneer ik mijn aankoop heb gedaan. 8-)

De Kawasaki ZX 6R (model vanaf 2003) heeft ook een UPSD-vork en er zijn al verschillende dealers die hem voor nog 10.000 pleuri weg doen. Misschien ook een optie?
 
Wacht nu gewoon een half jaartje. Over 2,3 maanden is het "reguliere" motorseizoen voorbij. In 2005 komen de nieuwe modellen. Tenzij je grof geld wilt besparen natuurlijk en het je worst is of je straks op een "oud" model rijdt.
Ik zou wachten. Tis up to you.
 
Kheb em 2de hands gekocht. Een 2003 (trouwens mechanisch 100% hetzelfde als de 2004, alleen andere kleurstelling). Het beestje bevalt me wel :]

als het een nieuwe moet zijn: voor een 2003 zal je snel moeten zijn (ze zijn in Belgie bijna uitverkocht) hier en daar zijn er nog wel dealers die er eentje in de toonzaal hebben staan.

voor een 2004 kan enkele weken wachten je idd (zoals hierboven al gezegd) nog wat euries besparen.
 
Ik stond voor exact dezelfde keuze, uiteindelijk heb ik voor de 600rr gekozen omdat die kleurstelling en de uitlaat onder het kontje zo hard roelt, qua rijgedrag ondervind ik weinig problemen en hij heeft verdomd goeie remmen, heb ik al meerdere malen ondervonden.
Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat de 600rr iets meer vergevingsgezind zal zijn op foutjes dan de r6.
Succes met je keuze.

MAniEn is dit je eerste motor. Ik vind de RR op dit moment veel mooier



Ik zit nog steeds erg te twijfelen wat ik zou doen.

Ik denk dat ik eerst gewoon wacht todat volgend jaar de nieuwe modellen uitkomen en dan zien we wel.

Komt de RR ook met een nieuw model.
 
Terug
Bovenaan Onderaan