Honda Cbr 600rr of Yamaha R6

WollieWonka

MF veteraan
24 jul 2004
20.541
0
Wat vinden jullie voor mijn aankoop. Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen de cbr of de r6.

Wie heeft er ervaring met deze jongens??


En nog een vraag?

Hoe zit het met de kortingen van deze jongens??

Wie heeft er goede ervaringen met welke dealers?

Groetjes
 
voor de vorm roep ik het maar even: testrijden!

dan hebben we dat temminste maar gehad. want a) dat ga je natuurlijk toch wel doen en b) je wilt gewoon onze ervaringen weten.

zelf vind ik een cbr 600 wat relaxter zitten. of nee eigenlijk moet ik zeggen: een cbr zit ik wat rechterop, bij een r6 zit ik wat meer voorovergebogen.

verder weet ik dat cbr600 degelijke fietsen zijn. (honda hè *D ) ze redelijk waardevast zijn en betrekkelijk veelzijdig (woon-werk of vakanties met tassen ed schijnt prima te gaan). oke is een beetje pro cbr allemaal, maar heb nou eenmaal minder ervaring en kennis over de r6.

edit: hiero: leuk leeswerk

- weggehaalde files-

edit 2: oeps beetje niet-adsl-onvriendelijk (elk plaatje is ongeveer 1,5 mb) daarom maar links.

edit 3: ow k*t het gaat om de 600RR... zucht ik zit weer niet op te letten, nou ja het staat er nu al. tijd om naar bed te gaan...

EDIT 4: (16-11-04) IVM opheffing uva account plaatjes verwijderd)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou voor de honda cbr600rr gaan :9~

:+

Ach het zijn allebei goede fietsen. Doe wat je leuk vind ;)
 
Waarom nu een R6 kopen als er binnen een dik half jaar een nieuw model aankomt?

Als je ni kan wachten...RR
Anders 2005 R6 ofte RR
 
Dus volgend jaar komt er een nieuwe r6 uit en wanneer komt hij uit

Heeft iemand daar foto\'s van???
 
Dus volgend jaar komt er een nieuwe r6 uit en wanneer komt hij uit

Heeft iemand daar foto\\\\\\\'s van???
Zal wel februari/maart worden. De foto\\\'s zul je pas ergens in oktober kunnen zien.

Overigens gaat het 2004 model nu voor iets minder dan 10.000 Euro de deur uit. Da\\\'s Ruim 1300 Euro korting tov de oorspronkelijke prijs.

Gewoon R6...... is dat nou zo moeilijk :+
Ohja :^ :9
 
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe R6 2005 eruit zal gaan zien. Ben er wel van overtuigd dat deze ook uitgerust zal zijn met " seat pipes".

Je moet gewoon eens rijden op alletwee, De R6 vind ik een kleine motorfiets.
Daar wil ik mee zeggen dat de R6 smaller is als de 600RR. En de zithouding is ook verschillend.
Mede hierdoor heb ik voor de CBR600RR gekozen.

Laat wel weten wat het uiteindelijk is geworden.
 
Liquimoly hoe rijdt nu de cbr dan???

Ik denk dat ik gewoon nog wacht todat de nieuwe foto's van de r6 er zijn.

wil niet over een nacht ijs gaan
 
Wat vinden jullie voor mijn aankoop. Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen de cbr of de r6.

Wie heeft er ervaring met deze jongens??


En nog een vraag?

Hoe zit het met de kortingen van deze jongens??

Wie heeft er goede ervaringen met welke dealers?

Groetjes

ik zou de CBR doen. En dealer is er maar 1 goed vind ik (jurgen van dijk in enschede)
 
tsja voor hetzelfde geld heb je ook een nieuwe suus 750..........

maar anders de 600RR, kort samengevat rijdt gewoon het beste en is het best controleerbaar
 
CBR RR heeft volgens verschillende testen een subliem rijgedrag en remmen. Kwam beter uit de test dan de r6. Mening was dat alleen een bomaanslag hem van de lijn kon afbrengen. Maarja, het is ook een test uit een blad, ik denk dat de eigen ervaring meer telt. Dus gewoon proefrijden dus...
 
Proefrijden!!!!!!!!!!
Of de 1 fiets nou beter uit de test komt dan de ander speelt een ondergeschikte rol bij het gevoel dat je krijgt op de fiets.
Als je gaat rijden weet je meestal vrij snel welke bike het beste bij jouw past.
Als je ze allebei lekker vind rijden dan gaat het uiterlijk en evt prijskaartje een rol spelen lijkt me.
Succes. :]
 
CBR RR heeft volgens verschillende testen een subliem rijgedrag en remmen. Kwam beter uit de test dan de r6. Mening was dat alleen een bomaanslag hem van de lijn kon afbrengen. Maarja, het is ook een test uit een blad, ik denk dat de eigen ervaring meer telt. Dus gewoon proefrijden dus...

Ik heb ook testen gelezen waarin 'ze' aangaven dat juist de R6 veel sneller rond een circuit te sturen was.

Ik heb op beide motoren gereden en heb een R6 gekocht. puur omdat het voor mij (rij geen wedstrijden) beide motoren ontzettend goed rijden. ik heb zowel de R6 als de CBR600RR geen rare dingen zien doen. en beide liggen in de bocht alsof ze op een rails gemonteerd staan. met zowel de R6 als de 600RR kun je verder gaan dan 99% van de motorrijders durft. dus qua rijden hoef je je op beide niet druk te maken. dat doen ze allebei nagenoeg perfect.

de versnellingsbak van de R6 is wat lawaaiger dan die van de 600RR, maar schakelen doen ze allebei even trefzeker. bij de R6 hoor je alleen een wat duidelijkere 'KLAK'.

waarom heb ik dan de R6 gekozen? die vond ik persoonlijk mooier om te zien en ik vond hem iets (met de nadruk op iets) beter zitten. (zithouding is iets minder extreem).

Proefrijden!!!!!!!!!!
dat is het enige wat je kunt doen in dit geval. de motoren zijn beide ontzettend goed. het is maar net waar je persoonlijk de voorkeur aan geeft.
 
Grappig om te lezen. De een kiest een CBR omdat ie daar wat rechterop zat dan op de R6. Mijn ervaring was precies andersom. Kreeg wat last van mijn polsen met wat verder doorhangen op de CBR.

Tsja, proefrijden en lees nog eens wat testen her en der van de afgelopen jaren - kun je de ontwikkeling van de motor ook bekijken.

De R6 bevalt mij overigens prima!
 
Ik stond voor exact dezelfde keuze, uiteindelijk heb ik voor de 600rr gekozen omdat die kleurstelling en de uitlaat onder het kontje zo hard roelt, qua rijgedrag ondervind ik weinig problemen en hij heeft verdomd goeie remmen, heb ik al meerdere malen ondervonden.
Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat de 600rr iets meer vergevingsgezind zal zijn op foutjes dan de r6.
Succes met je keuze.
 
Grappig om te lezen. De een kiest een CBR omdat ie daar wat rechterop zat dan op de R6. Mijn ervaring was precies andersom. Kreeg wat last van mijn polsen met wat verder doorhangen op de CBR.

jah. de CBR600F die heeft inderdaad een veel comfortabelere zithouding dan de R6, maar de CBR600RR :? die vind ik iets extremer zitten.

ik hoop niet dat er hier mensen modellen door elkaar gooien ofzo.

Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat de 600rr iets meer vergevingsgezind zal zijn op foutjes dan de r6.
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat de remmen van de rr iets 'directer' aangrijpen dan van de R6, maar ik denk dat ze bij een noodstop vanaf 80km/h in vergelijkbare afstand stil staan.

in welk opzicht vind jij de de rr vergevingsgezinder is dan de r6?
 
ik hem nog niet op de motoren gereden maar wel op gezeten.

En ik vind de RR veel beter zitten omdat ik nog al lang ben.

En op eerste gezicht vind ik de RR veel mooier dan de R6. Ik had namelijk nog niet de RR in het echie gezien.

Ben pas dit jaar echt met motoren bezig. En het moet mijn eerste motor worden.
 
ik hem nog niet op de motoren gereden maar wel op gezeten.

En ik vind de RR veel beter zitten omdat ik nog al lang ben.

En op eerste gezicht vind ik de RR veel mooier dan de R6. Ik had namelijk nog niet de RR in het echie gezien.

Ben pas dit jaar echt met motoren bezig. En het moet mijn eerste motor worden.
Ik ben 1m84 en ik vind de rr ook goed zitten, over de r6 kan ik niet echt oordelen aangezien ik er niet elke dag mee rijd maar een maat van mij is even lang en die heeft nagenoeg weinig problemen qua zithouding op de r6.

Mijn 600rr was ook men eerste motor en ik ben er zeer tevreden over, ik kan hem alleen maar aanbevelen aan jou.Wel kalm aan in het begin he , is toch wat gewoon worden in het begin.Succes :)
 
Wel ik vind de r6 behoorlijk agressief rijden, ik had meer een gevoel bij de rr dat ik alles in de hand had dan bij de r6.

tja. voor mij was het niet mijn eerste motor. maar dit herken ik niet echt.

hoe dan ook. het maakt eigenlijk niet uit wat je koopt. als jij de RR mooier vind en je vind de zitpositie beter dan lijkt me de keus niet heel erg moeilijk. het zijn beide hele goede motoren en zeker als je begint zul je niet tegen de grenzen van de fiets aanlopen (of je moet stiekum Rossi zijn die eindelijk maar zijn rijbewijs voor op de weg heeft gehaald..) sterker nog. ik denk dat 99% van de motorrijders nooit verder durft te gaan dan de fiets kan. (met zo'n standaard 600 kun je zo ongenadig hard over het circuit vegen. das gewoon niet grappig meer. de openbare weg is helemaal een eitje voor zo'n machine)

ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn R6 en dat ik het ritje op de RR ook als heel prettig ervaren heb. als ik jou was zou ik zeker uitgebreid gaan proefrijden op beide fietsen. of ze zelfs een dagje huren. dat heb ik gedaan voordat ik mijn R6 kocht. (de R6 was te huur bij www.silverline.nl) een proefritje geeft natuurlijk een heel beperkt beeld. kun je net even rustig zitten is er alweer een uur om.

beide fietsen hebben een aardig extreme zithouding. zeker in vergelijking tot je les-fiets. ook daarom is het goed om eens zo'n motor te huren. misschien heb je na een uurtje of twee wel zoiets van.. zo'n opgevouwen zithouding is zwaar klote. ikzelf moest er behoorlijk aan wennen, maar wil nu niets anders meer. ik rij ook niet zulke grote afstanden. een paar keer per jaar een tourtochtje, maar voor de rest gewoon 's avonds en in het weekeind een rondje (uurtje of twee)..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan