Honda CBR 600RR PC40 olie filter keerring

cdl

Christian
16 mrt 2020
53
27
Smilde
Goedemorgen,

Wellicht dat iemand van hier mij kan helpen.
Bij het wisselen van de olie viel bij het losdraaien van het oliefilter een keerring mee.
Bij inspectie blijkt er nog een 2e keerring in het blok te zitten, maar niet mooi rond zoals het hoort.

Iemand enig idee wat hier mee te doen?
En wat is het nu van deze keerringen?

Ik kan in het werkplaatshandboek niets over keerringen vinden,
en ondanks mijn werktuigbouw achtergrond kan ik geen logische reden vinden voor keerringen op deze plek.

IMG_7237.JPEG

Keerring die mee los kwam toen ik filter er af draaide

IMG_7239.JPEG

Keerring die nog in het blok zit


Wellicht iemand hier die hier meer informatie over heeft?

Bvd,

Groet, Christian
 
Dat zijn oude afdichtigsringen van vorige oliefilters,dus verwijderen en het nieuwe filter er op zetten.
Zal ook niet goed geweest zijn voor de oliedoorvoer naar de motor😬
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn oude afdichtigsringen van vorige oliefilters,dus verwijderen en het nieuwe filter er op zetten.
Zal ook niet goed geweest zijn voor de oliedoorvoer naar de motor😬
Vaag, afdichtingsring is m.i. meestal vierkant van doorsnede, dat zijn deze absoluut niet.
Ik heb mijn vraagtekens erbij, kijk maar:


??? :? ?? :? :?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Uuhhh... bij mijn pc40 heb ik deze ringen ook allemaal niet.... ziet er niet erg origineel uit. Kan je die in t blok er ook eens uithalen? Is dat gewoon zo'n zelfde ring als op de filters? Mijn gevoel zegt ook oude ringen en weg met die dingen. Het hoort in ieder geval niet zo. Randje netjes schoonmaken en nieuw filter er op. Zou het nieuwe filter wel even in de gaten houden op lekkages. Misschien zat die dubbele brede ring er wel met een rede:?

Ps, ik heb ook een ring nu met een rond rubber zeg maar die lijkt op die losse ringen.
 
Niet vaag,die ring hoort daar gewoon niet,nu blokkeert hij de olie terugloop gedeeltelijk,niet goed voor de motor.
Ja dat ben ik eens, maar wat deed die daar, waar komtievandaan, het lijkt me helemaal geen achterblijver van een eerder filter? Schoonmaken, filter er op en gaan, tuurlijk... geen punt
 
Ja dat ben ik eens, maar wat deed die daar, waar komtievandaan, het lijkt me helemaal geen achterblijver van een eerder filter? Schoonmaken, filter er op en gaan, tuurlijk... geen punt
Lijkt mij wel een oude filterring,dat is ook het enigste rubber wat daar zou kunnen komen,lijkt mij niet
dat iemand daar expres een rubber in propt,is niet goed voor de smering bij hoge toerentallen zal de motor er niet
beter op worden,gelukkig zat er nog wat open ruimte tussen anders was het heel gauw afgelopen geweest met het blok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan