Honda cbr 650 R

12 mei 2020
2
0
Dag allemaal,

Ik ben een beginnend motorrijder en op zoek naar een motor die ik terug kan schroeven naar A2. Nou kwam ik de Honda cbr 650 r tegen waar ik instant verliefd op raakte. Het nadeel is dat ik alleen de 2020 versie kan vinden en die is vrij prijzig... ik ben eigenlijk op zoek naar een 2015 versie, maar die is niet te vinden (of ik zoek niet goed). Wordt deze motor pas vanaf 2020 verkocht in Nederland misschien? Ik kwam wel de cbr 650 f tegen en deze valt binnen het budget maarja... de r is toch wel wat mooier! Alvast bedankt!
 
Dag allemaal,

Ik ben een beginnend motorrijder en op zoek naar een motor die ik terug kan schroeven naar A2. Nou kwam ik de Honda cbr 650 r tegen waar ik instant verliefd op raakte. Het nadeel is dat ik alleen de 2020 versie kan vinden en die is vrij prijzig... ik ben eigenlijk op zoek naar een 2015 versie, maar die is niet te vinden (of ik zoek niet goed). Wordt deze motor pas vanaf 2020 verkocht in Nederland misschien? Ik kwam wel de cbr 650 f tegen en deze valt binnen het budget maarja... de r is toch wel wat mooier! Alvast bedankt!

heb er vorig jaar op proefgereden en is idd een geweldige motor.
best een prijzige motor om mee te beginnen, aan de andere kant is begrenzen ook geen goedkope bezigheid, net als het ongedaan maken en dan heb je wel gewoon een volwassen motorfiets.
rond de 10k heb je ook een street triple en die zijn fabriek af begrenst, maar je zou moeten informeren of die ook terug te zetten zijn, best kans dat ze juist willen dat je inruilt na je A2 periode ;)

andersom bekeken zou je dus ook beter af kunnen zijn met een model wat af fabriek al A2 is maar niet door een begrenzing, dus simpelweg een lichtere motorfiets. Dan zou 2 jaar CBR500r rijden en dan inruilen best eens goedkoper kunnen zijn.
koop je een 2e hands 500 dan zou de afschrijving daarvan best wel eens een heel stuk minder kunnen zijn dan die van de 650 die zo nieuw is..

tot je een keer omvalt en bedenkt dat een diversion 600 uit 1995 700 euro is ;)
 
Het is wel een parel om te zien.

580C139A-BE4A-45B7-A71D-92304E89CECD.jpeg
 
Deze CBR 650 R gaat hem het komend jaar voor 99% worden.
Bij de rijtesten komt hij prima voor de dag.
Vind de matzwarte wel het mooiste.
Ben gisteren even wezen kijken bij Motoport Echt ( mat zwarte )
Misschien komt Honda in 2021 nog met een andere kleur uit.

Gr. Mau
 
In augustus ben ik bij de dealer geweest om de cbr500r en de cbr650r te bekijken. Ik ben in het bezit van het A2 rijbewijs, maar de 650r is door Honda te begrenzen op 35kw, dat scheelt weer keuringskosten bij de rdw. Zelf heb ik desondanks gekozen voor de 500r, met het advies op zak dat ik over 2 tot 3 jaar waarschijnlijk toch wel iets nieuws wil Daarnaast lagen destijds (nu ook?) de fabrieken in Japan stil vanwege Covid-19, daardoor is het aanbod van de 650r behoorlijk beperkt, wat de prijs niet ten goede komt.

De 650f is inderdaad het goedkopere alternatief. Dit is de voorloper van de 650r, daarbij wel opletten dat de 650f tot en met bouwjaar 2016 begrensd kan worden op 35 kw, en de 2017 en 2018 modellen niet vanwege de max 0,2 kW/Kg regel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan