Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 3rd edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Remblokken vervang je toch als de groef in de blokken bijna op is? Zoals dit.

[afbeelding]


Dan heb ik zelf ook een vraag haha. De uitlaat op de motor is een Laser Hotcam.
Dit buisje, is dat de db killer? Want ik krijg het er met geen mogelijkheid eruit.

[afbeelding]

als je hem beet pakt met een waterpomptang en dan met een hamer een paar flinke tikken op de tang geeft moet hij wel loskomen...
 
Ik heb gesinterde blokken erop zitten van sbs! Prima blokken, echt helemaal geen problemen mee gehad...
 
Rij nu alweer een maandje of wat met een 929 maar zomaar eens een paar vraagjes...

Wat is jullie verbruik ongeveer? Ik zit zo 1 op 10 tot 12 best veel of normaal?
Zijn er bepaalde remblokken ( voor ) die erg slecht remmen en mischien juist hele goede?
Zal ze er morgen even uithalen maar ik vind dat het ding slecht remt. Nieuwe olie zit er al in..

:W

ik had laatst even gechecked met km stand en bonnetje, kwam ik op 1 : 14,8 uit :) (sportief rijden, veel optrekken enzo)
 
Mijn blokken zien er zo uit:

img0026xy.jpg

img0021uv.jpg


Aan 1 zijde geen markering meer op 1 blok, de andere zijde wel nog. Totale dikte remvoering is 1,4mm, dus nieuwe.

:) TNT :)
 
Damens en heren,

Ik zou graag even aanspraak willen maken op jullie ervaringen met de 929, ik ben op het moment bezig om een 929 te kopen maar heb hierbij even een beetje hulp nodig.

Ik heb proefgereden op een 929 uit 2001, en heb hem met de proefrit in zijn 3 gezet en bij 50 km/uur vol open gedraait, is het dan niet zo dat ie in zijn ketting moet klimmen? Ik vond heel eerlijk gezegd het vermogen een beetje tegen vallen.

Dan nog een vraagje is het een bekend euvel dat je bij warme motor (82 graden) de motor soms echt hard in de versnelling moet drukken?

Alvast bedant voor jullie info
 
Ik heb proefgereden op een 929 uit 2001, en heb hem met de proefrit in zijn 3 gezet en bij 50 km/uur vol open gedraait, is het dan niet zo dat ie in zijn ketting moet klimmen?

Dan nog een vraagje is het een bekend euvel dat je bij warme motor (82 graden) de motor soms echt hard in de versnelling moet drukken?

nee


en nee.
 
Damens en heren,

Ik zou graag even aanspraak willen maken op jullie ervaringen met de 929, ik ben op het moment bezig om een 929 te kopen maar heb hierbij even een beetje hulp nodig.

Ik heb proefgereden op een 929 uit 2001, en heb hem met de proefrit in zijn 3 gezet en bij 50 km/uur vol open gedraait, is het dan niet zo dat ie in zijn ketting moet klimmen? Ik vond heel eerlijk gezegd het vermogen een beetje tegen vallen.

Dan nog een vraagje is het een bekend euvel dat je bij warme motor (82 graden) de motor soms echt hard in de versnelling moet drukken?

Alvast bedant voor jullie info


In zn 3???? ik denk dat jij van een 2 of mischien zelfs wel 1 cilinder komt... Ga maar 50 in ze 1 rijden en geef gas :) Ps ik heb een ook 929 ( zilvergrijs ) te koop staan.. Staat op motorshopper
 
Laatst bewerkt:
Hahaha nee zo bedoel ik het niet ik bedoel als ik het gas vol open draai en op laat lopen naar 11 k toeren dan moet ie toch wel loskomen voor of zie ik dat helemaal verkeerd? ps heb je een linkje?
 
Hahaha nee zo bedoel ik het niet ik bedoel als ik het gas vol open draai en op laat lopen naar 11 k toeren dan moet ie toch wel loskomen voor of zie ik dat helemaal verkeerd? ps heb je een linkje?

Nee joh, want aan het eind van zn 3 gaat ie? Weet het niet zeker hoor maar ergens tussen de 150 en 200 zijn...? Heb er vandaag nog lkkr 150km mee gestuurd!

Motorshopper: Fireblade 929rr grijs
 
Ah okay ik snap het had het dus waarschijnlijk iets overschat.

Jouw motor ziet er ook wel goed uit zeg, alleen moet ik woensdag eerst ff bij een andere nog kijken en btw what happened to the kettingbeschermer?
 
Ah okay ik snap het had het dus waarschijnlijk iets overschat.

Jouw motor ziet er ook wel goed uit zeg, alleen moet ik woensdag eerst ff bij een andere nog kijken en btw what happened to the kettingbeschermer?

Die zit er gewoon niet op... Zat er al niet op toen ik hem kocht. Prima hoor, Mocht je willen komen kijken gewoon even een mailtje doen!
 
Hallo mensen,

Ik ben Jos en woon in Enschede.
Heb sinds begin dit jaar een ziver/grijse 929 RR (met schade)
Heb hier een Repsol project van willen maken, maar de kuipen waren zo slecht dat alles weer terug naar China is geschopt en ik mijn geld terug hoop te krijgen..!
Dan maar MegaBond 2000 2-component gleu gebruikt op de originele delen.

Verder rijd hij prima! Zelf wat onderdelen al aan vervangen:
- K&N inleg filter
- Akrapovic slip-on er op (zat een BOS GP1 op, maar die was krom)
- Zelf olie ververst + olie filter

Nu heb ik een paar vraagjes:
- Waar vind ik de stationair stel schroef? (liefst me een fototje of iets)
- Heeft iemand toevallig nog originele zilver/grijze kuipdelen liggen die hij wel wil verkopen?
- En waarmee krijgen jullie de fiets zo mooi schoon???

Ik hoop van jullie te horen
 
Die van jouw niet :+

Of heb je standaard vertanding?

Heb er nooit zo opgelet maar harder dan 200 in zn 3 gaat hm lijkt mij niet worden toch..

Schoonmaken doe ik met ontvetter van dusty ( wibra 2 euro ) de wielen blok ed dan he. Motor was ik soms met autoshampoo met was erin. Maar dat is maar zelden. Gewoon bijhouden met speedwax ed doekje siliconenspray wd40.... Genoeg?? :P
 
Oh ok, heb je nog wel een stuntbike?
Je wou een GSX-R 600 toch?
mijn 929 en 954 zijn altijd mn straatbikes geweest. nu heb ik een 2007 gsxr 600 als stunter, daarvoor een 2006 zx636r. literbikes zijn niet fijn voor freestyle. . maar het zijn zulke fijne bikes voor al het andere!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan