Honda cbr 929rr koelt af tijdens rijden.

Blade929rr

MF'er
7 mrt 2007
85
16
Beste allemaal,

Ik heb een vreemd probleempje.
Mijn motor word netjes warm als hij stil staat. Maar zodra ik ga rijden koelt hij af naar 83 graden. Ik heb de thermostaat vervangen. Omdat ik dacht dat deze half open bleef staan. Voor de wissel werd hij 78 graden. Dus het heeft wel iets gedaan maar nog niet zoals het hoort. Ik dacht zelf aan de waterpomp. Maar met ontluchten zakt het water gewoon als de motor op temperatuur is. De koelvloeistof loopt gewoon rond. Wat zou het nog kunnen zijn heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt? Denk even met me mee.
Alvast bedankt!
 
Maar wat is nou het probleem dan? Logisch dat je temp oploopt als je stilstaat en als je gaat rijden weer daalt.

De temp die je ziet is je koelwater en 83 is prima.

Je olietemperatuur is een ander verhaal en vind ik veel belangrijker die zal een stuk hoger liggen maar is niet te meten.

Dus nogmaals de vraag: wat is volgens jou het probleem?
 
Is dit echt een serieuze vraag?
Heb je wel een school opleiding gehad ?met wiskunde en natuurkunde?en toen opgelet in de klas.
Wat leer je dan als wind langs iets heets gaat,juist dan koelt het af.
Ook bij jouw fireblade dat principe,,radiateur met koelwater word heet als je stilstaat
Als je rijd gaat de wind gaat er doorheen en langs en je motor koelt af.
Sta je stil word het weer warm,waarom zit er een ventilator achter je radiateur?
Om af te koelen als de motor te heet word.
Dan gaat je ventilator draaien om je koelwater in je radiateur af te koelen.
De ventilator zorgt dan voor een koele luchtstroom,wind door je radiateur.

Ik heb sterk het idee je neemt ons vet in de maling met deze toch naar mijn Idee vreemde domme vraag.
De computer generatie van nu weet ook niks meer.
Zou het in een motorzaak vragen denk dat je uitgelachen word.

Is het al vrijdag? ,nee is zondag.
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Ik heb een vreemd probleempje.
Mijn motor word netjes warm als hij stil staat. Maar zodra ik ga rijden koelt hij af naar 83 graden. Ik heb de thermostaat vervangen. Omdat ik dacht dat deze half open bleef staan. Voor de wissel werd hij 78 graden. Dus het heeft wel iets gedaan maar nog niet zoals het hoort. Ik dacht zelf aan de waterpomp. Maar met ontluchten zakt het water gewoon als de motor op temperatuur is. De koelvloeistof loopt gewoon rond. Wat zou het nog kunnen zijn heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt? Denk even met me mee.
Alvast bedankt!

Welk probleem ? Het probleem heb je zelf bedacht ;)


83 graden is een prima bedrijfstemperatuur.

Als hij stil staat te draaien word hij altijd warmer, op den duur zal zelfs de ventilator aanslaan.

ALs je gaat rijden dan word de koeling enorm geholpen door de rijwind, daardoor gaat je temperatuur dus omlaag ten opzichte van stil staan.

Probleem ? Nee, je hebt wat temperatuur betreft een motor die precies werkt zoals bedoeld.


Is dit echt een serieuze vraag?
Heb je wel een school opleiding gehad ?met wiskunde en natuurkunde?en toen opgelet in de klas.
Wat leer je dan als wind langs iets heets gaat,juist dan koelt het af.
Ook bij jouw fireblade dat principe,,radiateur met koelwater word heet als je stilstaat
Als je rijd gaat de wind gaat er doorheen en langs en je motor koelt af.
Sta je stil word het weer warm,waarom zit er een ventilator achter je radiateur?
Om af te koelen als de motor te heet word.
Dan gaat je ventilator draaien om je koelwater in je radiateur af te koelen.
De ventilator zorgt dan voor een koele luchtstroom,wind door je radiateur.

Ik heb sterk het idee je neemt ons vet in de maling met deze toch naar mijn Idee vreemde domme vraag.
De computer generatie van nu weet ook niks meer.
Zou het in een motorzaak vragen denk dat je uitgelachen word.

Is het al vrijdag? ,nee is zondag.

Jij wist bij je geboorte alles al ?

Tof dat je toch nog wat uitleg geeft, maar die rare opmerkingen had je beter weggelaten.
 
Ik vind het ook over de top.
en @Blade929rr inderdaad niet over inzitten, vanaf 60 graden is het goed
Ik heb sterk het idee je neemt ons vet in de maling met deze toch naar mijn Idee vreemde domme vraag.
De computer generatie van nu weet ook niks meer.
Zou het in een motorzaak vragen denk dat je uitgelachen word.
MBM: @Rob RD : opmerking verwijderd. Zal ik het nog eens vriendelijk vragen ? --> Zulke dingen niet posten aub. Het gaat een keer te ver....ook als het alleen maar grappig bedoeld is.


voor de rest van het forum 🌷💐🪴🌾🌹🥀🌺🌸🍄🌺🌼 Mijn gezin is vervent Alfa rijder en een Alfa rij je eerst warm, zoals het hoort en dat ga je automatisch met al je auto's doen. Mijn zoon heeft er voor gekozen te wachten met zijn rijbewijs halen tot hij gelijk A kon gaan rijden. Met het halen van het rijbewijs kocht hij een 600 en op enig moment belt hij me op: Pap, kan je een thermostaat bestellen bij CMSNL. Ik denk: best... Vraag 'm later wat er aan de hand is. Hij zegt: Hij wordt niet warm, de naald blijft onderin. Ik zeg dan moet je een keer door zoetermeer rijden, daar reageren de stoplichten niet op motorfietsen, moet je kijken hoe gauw hij warm is. Dat heeft-ie gedaan. Hij weet nu dat de bedrijfstemperatuur van een motor veel lager ligt dan bij een auto, maar daar moet je even aan wennen. En zeker als je al 4 jaar een wijzer op 100 graden ziet staan komt dat op je over als een storingkje. Dus je bent IMHO geen domme vragen aan het stellen.
Mijn zoon is Technicus geweest bij de Cavalerie, rijdt vrachtwagen als hobby waar hij zijn brood mee verdient, Rijdt met alles dat rupsen, meer dan 6 wielen heeft en zwaarder is dan 3600 kilo maar wist niet dat een motor niet heet wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry ik moest wel even lachen toen ik de reactie las. Ik heb echt wel een beetje verstand van motortechniek en ik hou jullie niet voor de gek😂. En ik snap ook rijwind koeling logisch maar de perfecte temp is tussen de 88 en 90 graden. Tenminste dat dacht ik altijd. Maar oké zoals ik het begrijp is bij mijn motor 83graden een goede bedrijfstemp? Ik was dus bang dat er iets niet klopte omdat ik dacht dat hij teveel afkoelt. Zo raar is dat toch niet?
 
Is dit echt een serieuze vraag?
Heb je wel een school opleiding gehad ?met wiskunde en natuurkunde?en toen opgelet in de klas.
Wat leer je dan als wind langs iets heets gaat,juist dan koelt het af.
Ook bij jouw fireblade dat principe,,radiateur met koelwater word heet als je stilstaat
Als je rijd gaat de wind gaat er doorheen en langs en je motor koelt af.
Sta je stil word het weer warm,waarom zit er een ventilator achter je radiateur?
Om af te koelen als de motor te heet word.
Dan gaat je ventilator draaien om je koelwater in je radiateur af te koelen.
De ventilator zorgt dan voor een koele luchtstroom,wind door je radiateur.

Ik heb sterk het idee je neemt ons vet in de maling met deze toch naar mijn Idee vreemde domme vraag.
De computer generatie van nu weet ook niks meer.
Zou het in een motorzaak vragen denk dat je uitgelachen word.

Is het al vrijdag? ,nee is zondag.
Domme vragen bestaan niet domme antwoorden wel😉
 
Ik vind het ook over de top.
en @Blade929rr inderdaad niet over inzitten, vanaf 60 graden is het goed

Daarmee bestempel je mijn zoon ook als een domme lul, en dan krijg ik de cholera over zo'n kutopmerking van je in joh, dat moet je gewoon niet doen, hufter :(


voor de rest van het forum 🌷💐🪴🌾🌹🥀🌺🌸🍄🌺🌼 Mijn gezin is vervent Alfa rijder en een Alfa rij je eerst warm, zoals het hoort en dat ga je automatisch met al je auto's doen. Mijn zoon heeft er voor gekozen te wachten met zijn rijbewijs halen tot hij gelijk A kon gaan rijden. Met het halen van het rijbewijs kocht hij een 600 en op enig moment belt hij me op: Pap, kan je een thermostaat bestellen bij CMSNL. Ik denk: best... Vraag 'm later wat er aan de hand is. Hij zegt: Hij wordt niet warm, de naald blijft onderin. Ik zeg dan moet je een keer door zoetermeer rijden, daar reageren de stoplichten niet op motorfietsen, moet je kijken hoe gauw hij warm is. Dat heeft-ie gedaan. Hij weet nu dat de bedrijfstemperatuur van een motor veel lager ligt dan bij een auto, maar daar moet je even aan wennen. En zeker als je al 4 jaar een wijzer op 100 graden ziet staan komt dat op je over als een storingkje. Dus je bent IMHO geen domme vragen aan het stellen.
Mijn zoon is Technicus geweest bij de Cavalerie, rijdt vrachtwagen als hobby waar hij zijn brood mee verdient, Rijdt met alles dat rupsen, meer dan 6 wielen heeft en zwaarder is dan 3600 kilo maar wist niet dat een motor niet heet wordt.
Kijk dat zijn nou antwoorden waar ik iets mee kan. En toevallig rijdt ik ook alfa. Ben opgelucht dat er niks aan de hand is met mijn motor. Bedankt 👍
 
Sorry ik moest wel even lachen toen ik de reactie las. Ik heb echt wel een beetje verstand van motortechniek en ik hou jullie niet voor de gek😂. En ik snap ook rijwind koeling logisch maar de perfecte temp is tussen de 88 en 90 graden. Tenminste dat dacht ik altijd. Maar oké zoals ik het begrijp is bij mijn motor 83graden een goede bedrijfstemp? Ik was dus bang dat er iets niet klopte omdat ik dacht dat hij teveel afkoelt. Zo raar is dat toch niet?
Racertjes werden in de tijd dat ik er mee bezig was niet warmer dan 57 graden, dat schijnt het meest ideaal te zijn, dat dat omgekeerd evenredig gaat aan slijtage is collateral Damage...
 
:t

Misschien afwijkend van de normale gang van zaken hey, maar als het me niet zint laat ik dat heel duidelijk blijken en in tegenstelling tot 100den anderen ben ik er dan ook wel klaar mee, in contradictie met wat je zegt trouwens. De volgende keer kan ik gewoon weer aan de bar aanschuiven en krijg je 😍 😍 🌹 💋 💋 van me. Gewoon per gevalletje bekijken. En zeker niet boos blijven worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan